Lamborghini heeft weer een speciaaltje van de Aventador SVJ gemaakt. Deze Xago Edition zit vol met zeshoeken.
Het personaliseren van je auto: voor velen dé manier waarmee je je supercar kan laten onderscheiden van andere supercars. Daarom dat de meeste fabrikanten van duurdere auto’s inmiddels wel hun eigen studio hebben, precies voor deze klanten. Zo ook Lamborghini, dat deze afdeling Ad Personam noemt. Klanten kunnen naar Sant’Agata Bolognese afreizen, om daar hun Lambo helemaal perfect te maken.
Het probleem is alleen dat mensen door het coronavirus minder happig zijn om zomaar even op het vliegtuig te stappen. Dus introduceert vandaag een digitale variant van Ad Personam. Daarbij kunnen mensen thuis of bij de dealer videobellen met een Ad Personam-specialist.
Xago Edition
En om daar wat meer aandacht aan te schenken, introduceren ze meteen een speciaaltje. Exclusief voor Ad Personam-klanten. Ze noemen het de Xago Edition, een variant van de Lamborghini Aventador SVJ Roadster. Motorisch veranderen ze niets aan de Aventador. De aanpassingen zijn dus puur optisch.
Het meest in het oog springende is het vele gebruik van zeshoeken. Lamborghini zegt te zijn geïnspireerd door de ‘hexagonale wolken op de noordpool op Saturnus’ en de kracht van zeshoeken in de natuur. Zoals de honingraat, dus.
Dit honingraatmotief zit onder meer op de deuren en wielkasten. Hier is het een ‘vervaagd zilver-effect’. Iedere auto krijgt daarbij een uniek, contrasterend kleurenschema en zwarte Nireo Ad Personam-velgen. Op de foto’s die Lambo meestuurt zien we een witte Aventador met blauwe accenten. Leuk voor het noordpool-effect, al zou de honingliefhebber natuurlijk eerder voor oranje en geel kiezen.
Aan de binnenkant past Lamborghini voor zover bekend alleen de stoelen aan. Deze krijgen dan hetzelfde honingraat-effect als op de buitenkant te zien is. Ook hier krijgen we een contrasterend kleurenschema, die moet matchen met de buitenkant.
De Italianen gaan tien exemplaren van de Lamborghini Aventador SVJ Roadster Xago Edition maken. Iedere auto krijgt natuurlijk een plaatje, waarop staat welke van de tien het exemplaar is. Een prijskaartje noemt Lamborghini niet, dat betekent ongetwijfeld dat ie niet goedkoop zal zijn.
moveyourmind zegt
Nou we het over inspiratie uit de natuur en honingraat hebben…
Wisten jullie dat de bij-telling ook geïnspireerd is op de natuur?
Voor als je denkt dat het met bijen te maken hebt, dan heb je het fout… Voor de bijtelling heeft de overheid haar inspiratie gehaald uit een jarenlange studie naar het gedrag van de altijd hongerige en uiterst roofzuchtige geldwolf.
ghengiskhan zegt
@moveyourmind: en die uiterst roofzuchtige geldwolf heeft ook een broer. Die is wat minder gewelddadig, sterker nog, hij is erg dienend ingesteld. Deze heen-en-weerwolf, want daar hebben we het over, bedient een veerpont over de rivier, en helpt dus velen de overzijde te bereiken. Die overzijde is, voor de goede orde, altijd aan de andere kant.
Crosscabouter zegt
@ghengiskhan: haha, Ibbeltje…
sleepyj zegt
@moveyourmind: dat is bijzaak.
E550 zegt
Ik vind de SVJ één van de vetste auto’s die je nieuw kan kopen. Dat grijze met dat vel blauwe vind ik best wel iets hebben. Dat honingpatroontje daarentegen, vind ik goedkoop ogen.
davelepeef zegt
Jemig jongens… M’n dochtertje is ook heel fanatiek bezig met sjabloontjes… Wat ’n droevenis die plekjes :X
davelepeef zegt
@davelepeef: then again… Bij Ferrari kun je nog ’n leuke historische livery kiezen, wat kun je wat dat betreft nou bij Lamborghini doen? Je moet wat… J
MaartenD zegt
Ahh, nog een speciaaltje…uitmelken die aventador
maferick74 zegt
Als ik 7 ton uitgeef dan wil ik n unieke auto, niet eentje waar er nog 9 van zijn.
Dutchdriftking zegt
Een SVJ is fout maar daarom zo fijn, daar is het een Lamborghini voor. Deze is net wat minder geslaagd. Ik zie het vooral als een zoethouder voor het wachten op de opvolger.
RiKe zegt
Wat een lachertje is de Aventador toch geworden. Hij is al zo ongeveer antiek, er zijn al veel te veel “speciaaltjes” van waardoor ze totaal niet meer speciaal zijn. Het is zo’n beetje de Audi A3 van de supercars (welke qua techniek eigenlijk nog vernieuwend is).