





Chinezen klonen alles, maar voor zover we konden nagaan hebben we hier te maken met twee originele, identieke LaFerrari’s.
De indrukwekkende bolides zijn allebei uitgevoerd in het traditionele Ferrari Rossa Corsa en rollen op dezelfde zwarte wielen. Daar houden de overeenkomsten overigens niet op, want de remklauwen zijn bij beide LaFerrari’s rood, terwijl het dak van de Italianen in het zwart is uitgevoerd.
De tweeling dook op bij de Ferrari-dealer van Shanghai, waar ongetwijfeld genoeg vermogende Chinezen op de wachtlijst staan om een van de twee scheurijzers mee naar huis te nemen. Zover is het gelukkig nog niet, waardoor wij ze nu nog even samen kunnen bewonderen op de fraaie fotoserie van Yiyang en Simon JN.
Zo lelijk dat het mooi is of zo mooi dat het lelijk is…… Toch wel tof.
@norge: ja bij beide laferrari’s rood niet laferrari’s rood bij bij de laferrari’s van model zijn ze roodgekleurd
@racingdevil: Of het ligt mijn kater of jouw zin is niet te begrijpen.
@berlinetta: idd heel moeilijk nu zie ik het zelf
@racingdevil: je haalt me de woorden uit de mond.
In een heel andere, onbegrijpelijke volgorde, maar dat zijn details….
@g40freak: eigenlijk zijn de remklauwen van de laferrari’s . Rood van kleur
De LaFerrari is geen favoriet van me, maar die zwarte details aan de buitenkant doen hem goed! Dat rode interieur is dan weer geen pluspunt.
“want de remklauwen zijn bij beide LaFerrari’s rood”, ben je zeker??
Voor miljoenen aan auto’s, maar een echt mooie fotoreportage kan er niet af.
Best raar als je weet hoeveel exposure je kunt krijgen als dealer. Zelfs in Nederland zien ze de foto’s, ik bedoel maar…
@awesome: Alsof je dan als Nederlander naar China gaat om een auto te kopen?
@mikkeloentje: om een Landscheet te kopen!
Ben geen fan van de LF. Ongetwijfeld een superauto, maar ik zou er geen moord voor doen (heb ik wel met de Huyara, LF-A en Challenger Hellcat bijvoorbeeld).
Dat rode interieur vind ik dan wel weer gaaf. Ik ben beniuwd hoe een LaFerrari er uit ziet in het donkerblauw of donkergroen.
@gtwillem: dan bent u goedkoper dan de gemiddelde hit man als zo’n hellcat al genoeg is.
De laferrari in het donkerblauw is wel te vinden op google
@ettie: klopt :-). Plezier op wielen hoeft niet duur te zijn!
@gtwillem: Inderdaad ben ik met je eens. De Nissan GT-R en de LF-A zijn bruut zat en genoeg voor mij. Het leuke is dat je de GT-R dagelijks kan gebruiken. Daarnaast kan de onderhoudskosten van hypercars even duur zijn als de aanschafprijs van de GT-R.
Daarnaast zijn er 2 hypercar merken die ik kan waarderen, dat zijn Koenigsegg en Pagani.
@lexussubarugtr: Het zijn inderdaad de onderhoudskosten en de dagelijkse inzetbaarheid die de potentiële LaFerrari klant doet beslissen om deze toch maar te laten staan en zich tevreden te stellen met een door een kleuter ontworpen Datsun.
@sydney: Dat bedoel ik dus ook, jammer dat je (te) snel reageert.
Wij zijn ”gewone” burgers, ik zal beter namen mijzelf praten
Ik zou al blij zijn met een Nissan GT-R en dat is al genoeg voor mij. Wat ik opnoem is een voorbeeld waar ik wel aan zou denken zoals onderhoud en een Ferrari koper niet. Een LaFerrari koper hoeft zich daar helemaal niet druk om te maken. Aangezien deze mensen eerst 5 andere Ferrari’s in de garage hadden moeten staan om überhaupt in aanmerking te kunnen komen om een LaF te kunnen kopen.
Leuk als autoblog voor Sinterklaas mij een LaF cadeau zou geven, maar wat moet ik ermee als ik hem niet eens kan betalen. En zoals @gtwillem: het al zei het hoeft niet altijd extreem duur te zijn.
@gtwillem: dat kan ik niet ontkennen inderdaad!
@gtwillem:
U roept, wij draaien.
@offroad: nice! Ziet er een stuk beter uit, zo!
LaFerrari zal ongetwijfeld een v/d best rijdende auto’s zijn.
Maar, als ik naar het exterieur/ontwerp kijk vind ik een LaFerrari niet indrukwekkend, dat geldt trouwens ook voor de P1 en de 918.
In de categorie hyper/supercars vind ik een LF-A, Koenigsegg Agera, One:1, een Pagani Zonda, Huayra gewoon indrukwekkender dan de LaFerrari..
@lexussubarugtr: de LFA kan dan wel zo hard janken met die V10, vergeleken met andere supercars is ie bizar traag:
0-300 kmu in meer dan 50 seconden is zeer ernstig. En dan is dat nog niet eens vergeleken met hypercars.
@jrmpower24: hard zat man! En de LF-A’s USP is niet zijn snelheid, maar bouwkwalitieit, bizarre aandacht voor detail, het fantastische motorblok, perfecte balans, etc, snelheid is bijzaak.
@jrmpower24: ik vind bovenstaande discussie vrij lastig. Is de lfa wel een hypercar? De motor is een meesterwerk. Het uiterlijk naar mijn mening ook. Maar ik dacht dat bij een hypercar de motor achter de bestuurder moest zitten. Daarbij vind ik de specificaties ook net niet hypercar. Of wat volgens mij Clarkson zei; de motor voorin dus het is geen hypercar. Maar hij is te breed om een sportauto te zijn. Persoonlijk zou ik ook liever in de klasse lfa shoppen. Hypercar of geen hypercar.
@lexussubarugtr: sorry?! Een P1 en Laferrari niet indrukwekkend?
@kampioentje: De P1, 918, en de LaFerrari doen mij gewoon niet veel. De auto’s die ik opnoem vind ik mooier en indrukwekkender.
Hmmmm had wel een stuk of 10 verwacht…. Beetje tegenvaller van China….
Zoveel mooier dan de P1 en 918
Ik vond hem in het begin heel lelijk. Maar ik begin hem steeds mooier te vinden… … …
Dikke bak, maar niet zo mooi als de P1 en 918. En toch zou ik stiekem deze liever willen, want Ferrari.