Terwijl de duurste nieuwe Hyundai in ons land een vanafprijs heeft van 66.550 euro, moet je voor dit tweedehands exemplaar bijna het dubbele neertellen. Dit is dan ook niet zomaar een Hyundai.
In ons land kennen we Hyundai vooral van betaalbare compacte en middenklasse auto’s en SUV’s met een hoog value for money-gehalte. Dat wil niet zeggen dat Hyundai geen andere auto’s maakt, integendeel zelfs. Misschien kun je je de Hyundai XG nog herinneren, of diens opvolger, de Grandeur. Beide modellen hadden formaatje E-Klasse, maar kostte C-Klasse geld. Toch wilden we ze niet en mocht de importeur al blij zijn als er elke maand eentje werd verkocht in ons land.
Toch hebben we dan het plafond nog steeds niet bereikt, want er zijn nog grotere Hyundai’s. Zoals deze Genesis bijvoorbeeld. De Genesis Coupe is hier wel enkele jaren leverbaar geweest, eveneens zonder succes, maar deze sedan blijf voorbehouden aan onder andere Zuid-Korea en de Verenigde Staten. Overigens is er ook nog de Equus, die zelfs nog boven deze Genesis in de pikorde staat.
Afgaande op de informatie op het kenteken, lijkt de door Hyundai-dealer Landegent aangeboden Genesis nieuw in ons land geleverd. Half maart maakte deze eindbazen-Hyundai zijn eerste kilometers, ondertussen staat de teller op 7711. Onder de kap een 3.8 V6 met 316 pk, gekoppeld aan een achttraps automaat en permanente vierwielaandrijving. Op het imposante front zoek je tevergeefs naar een Hyundai-logo, alleen de achterkant verraad zijn ware aard. Binnenin wordt je flink verwend met allerhande luxe en -dat zie je niet vaak in een Koreaanse auto- echt hout.
Blijft over het feit dat dit een Hyundai is en dat hij 110 mille kost. Om dat even in perspectief te plaatsen, voor dezelfde prijs (met een marge van 4000 euro meer of minder) koop je daarvoor bijvoorbeeld ook een BMW M3, Chevrolet Camaro, Jaguar F-Type S AWD, Mercedes S 400 h Lang, een Porsche Panamera S E-Hybrid of een Tesla Model S P85D. Nieuw, welteverstaan…
jipino zegt
Dít of een Mercedes S400 h Lang, hmmm… moeilijk dit…
jeroen13 zegt
@jipino: Tot je bij Merceds nog 30-50k kwijt bent aan optie’s die hier al opzitten…
jochempie zegt
@jeroen13: maar de hyundai staat over 5 jaar gewoon voor 7k bij de handelaar
jeroen13 zegt
@jochempie: Ik heb ook liever de merc, maar helemaal eerlijk is de vergelijking natuurlijk niet ;)
potver7 zegt
@Jochempie: Maar een Hyundai Pony uit 1979 (en da’s net zo exclusief maar een stuk minder luxe) kost toch ook al vier ruggen. Op een gegeven moment wordt het bij dit soort auto’s maar net wat de gek ervoor geeft.
mikkeloentje zegt
@jeroen13: Ja alleen is de kale Mercedes al rijker dan die Hyundai.
jeroen13 zegt
@mikkeloentje: Ga dan maar even de uitrusting van de hyundai bekijken….
mikkeloentje zegt
@jeroen13: Ga jij dan maar even de uitrusting van de Mercedes bekijken….
jeroen13 zegt
@mikkeloentje: Ik heb daar geen lane departure warning of blind spot monitoring gezien om maar iets te noemen…Om nog maar te zwijgen over een glazen schuif/kanteldak of surround view system..
jeroen13 zegt
@mikkeloentje: Of compleet verwarmbare, geventileerde en verstelbare achterstoelen..
mikkeloentje zegt
@jeroen13: Haha ik zou het niet weten en het boeit mij vrij weinig. Maar ben blij dat ik even wat kon doen om je niet te laten vervelen.
jeroen13 zegt
@mikkeloentje: haha ik had al het vermoeden dat je zo’n figuur was ;)
deVia zegt
Volgens mij is deze bazenbak de oud auto van de ceo van hyundai nederland
mrcabdrivert zegt
@deVia: klopt helemaal
jorgos zegt
@deVia: volgens mij rijdt hij nu die Merc ?
jipino zegt
Ook leuke hyperlink naar de Hyundai Grandeur trouwens, een artikel waarin zelfs nog wordt doorverwezen naar een Autoweek (!) rijtest. Alweer tien jaar geleden.
a3aan zegt
Woah! Een ton voor een matige Hyundai of een BMW M3, Chevrolet Camaro, Jaguar F-Type S AWD, Mercedes S 400 h Lang, een Porsche Panamera S E-Hybrid of een Tesla Model S P85D.
Soms zijn keuze’s niet zo moeilijk he?
maseratizzzzzzzz zegt
@a3aan: moest je nou per see die Tesla opnoemen?
almera-ga16det zegt
@maseratizzzzzzzz: uhm, wel eens in zo’n apparaat gereden? Is net een stofzuiger, maar godgelukkig wat rijdt zo’n ding
deVia zegt
@a3aan: Ik zie die anders: Een anonieme powerlimo die niemand heeft of weer een ‘verstandige keuze’ ik weet het wel.. Oh wacht batavus
parker zegt
@deVia: prima, ga jij maar lekker ‘anders, lopen wezen op de weg, ik neem gewoon de Benz vandaag
ej20g zegt
@a3aan: hoezo “matige”? Omdat het een Hyundai is? Er zijn landen waar deze Genesis gewoon meedraait in de strijd tegen de S-Klasse en dergelijke. En Hyundai kennende zal het nog heel blijven ook.
Deze auto doet me een beetje denken Lexus in het begin: zwaar onderschat door de gevestigde orde maar mensen die zo’n ding gereden of in bezit hadden wisten wel beter. En eigenlijk is dat nog steeds een beetje het geval.
mopar zegt
@ej20g: welke landen dan? Ik woon namelijk om en om in Azië en in de VS en ook hier noemen ze deze auto niet in een adem met de S-klasse.
Daarnaast is de Genesis helemaal geen concurrent voor een S-klasse. Daar hebben ze bij Hyundai namelijk de Equus voor in de prijslijsten staan. Deze moet je meer als concurrent voor een 5-serie of E-klasse zien.
KEV9 zegt
@a3aan: matige Hyundai ? Jij hebt in deze auto gereden?
redbeams zegt
@a3aan: Jij bent zeker die lawaaipapegaai op iedere verjaardagsfeest?
nicktexel zegt
Veel geld maar wel een dikke bak imo
moondustfocus zegt
Als je meer dan een ton voor een auto hebt te besteden, is Hyundai nou niet echt het eerste merk dan in me opkomt.
awesome zegt
@moondustfocus: een Camaro ook niet, eerlijk gezegd…
moondustfocus zegt
@awesome: Ben ook meer van de Ford afdeling, dus een Mustang zou een goede kandidaat zijn
clarkson zegt
@moondustfocus: in de kleur moondust silver?
moondustfocus zegt
@clarkson: Zou een optie kunnen zijn, maar bij zulke auto’s gaat mijn voorkeur toch wel naar iets dat meer opvalt.
stephano zegt
@moondustfocus: Zo zijn er wel meer. De Volkswagen Pheaton doet het om die zelfde reden ook niet goed, terwijl het best een geslaagde auto is.
gop1 zegt
Autoblog, wat dat al die troep tussen het artikel en de comments?
jeroen13 zegt
@gop1: dat wil ik ook wel weten ja..
Bartholomeo zegt
@gop1: clickbait. Klikje voor het artikel te lezen, klikje om de reacties te kunnen lezen. Hopelijk klik je onderweg naar de reacties ook nog ergens op… elk klikje word betaald.
gwnbmw zegt
@Bartholomeo: qua reclame is ab niet eens zo erg. de sites die ik t ergste vindt zijn sites waar een adv. helemaal over je pagina heen komt en je een uur zoekt naar t iennie mini kruisje om em weg te klikken.
trustmeiamanengineer zegt
@gop1: Heel irritant. Zeker omdat het net iets langzamer laad dan de pagina en als je net naar beneden scrolt naar de reactie dat irritante veldje opdoemt….
gregorius zegt
@gop1: Ook zo mooi met de titel er boven “Dit kan u ook interesseren”.
@AB; haal de eigen artikelen er gewoon tussenuit en laat de reclame staan. Iedereen die naar de comments gaat, leest waarschijnlijk toch alle artikelen wel.
toyotafortuner zegt
Zat ik voldoende in de slappe was, zou ik het wel aandurven. Vind hem erg prachtig!
Rick-dos zegt
€110.000 voor een Hyundai. Een beetje hetzelfde als bij de Chinees een nummertje 35 met sambal bestellen en dan vervolgens 3 Michelin sterren restaurant prijzen aftikken…
w0o0dy zegt
@Rick-dos: de Genesis v8 klopte wel een Mercedes en met v8 en de BMW 550i in een vergelijkende test. Op de meeste objectief meetbare testondeldelen was de Genesis de betere auto. Maar ja, sinds wanneer heeft objectief meetbaar iets met auto’s kopen van doen..
faalhaas zegt
109,995? Het beste wat ik kan doen voor je is 12 euro. Ik blijf er een beste tijd mee zitten. En ik moet het toch aan iemand zien te slijten.
Bartholomeo zegt
Zo, mooi interieur zeg ! Niet te druk, niet te pover.. netjes.
Wel veel geld voor een hyundai.
B00G1E zegt
http://s28.postimg.org/b64y7udel/2015_08_06_11_22_32_Build_Your_Own_Accent_Sonat.png
ben even druk geweest met de configurator hier in de US, gelijk maar voor de v8 met ultimate package gekozen, eindprijs 56000 USD:)
gwnbmw zegt
@B00G1E: hahahaha ??
stnectaire zegt
@B00G1E: In Dubai gaan ze voor ongeveer 30.000 Euro weg. Nieuw. Nederlandse belastingregeltjes…
knipperlichtje zegt
Oef moeilijk, deze of een A8 4.2 TDI? Ik ga toch maar voor de A8, maar alléén omdat diesel voor mij goedkoper per km is. ;)
KEV9 zegt
@knipperlichtje: wegenbelasting ook ? ik betaal 800 euro per kwartaal voor mijn a8
mitch306 zegt
@Soulmaster: De schatkist en Nederlandse bevolking is je dankbaar.
trustmeiamanengineer zegt
Wat een geld zeg!
stradale888 zegt
@trustmeiamanengineer: Ik denk dat de afschrijving pas echt schrikbarend wordt.
sleepyj zegt
Ach een prijs vragen en krijgen is een groot verschil. Ik gok erop dat dit nog wel even staat
rufctr01 zegt
Tja, is het niet waard omdat het een Hyundai is of is het omdat de opties niet voldoende zijn?
Je bent in mijn ogen ook niet fris als je 150.000 euro voor een VW op tafel legt. Op zich is deze Hyundai geen verkeerde auto, de auto zal erg goed in elkaar geschroefd zijn. Ik moet hem eerst eens in het echt zien…
KEV9 zegt
even serieus.. ik vermoed dat het niveau van deze auto op een zeer zeer hoog niveau ligt en zeker kwa betrouwbaarheid. Misschien wel hoger dan de Duitsers …
Pallas zegt
Ik mis een link naar de Oer-Grandeur uit ’94 ofzo.
bofkont zegt
haha lachwekkend dit, deze schrijft harder af dan 2 nieuwe S klasse’s.
moveyourmind zegt
Bij dit soort auto’s moet je de eerste eigenaar laten opdraaien voor het grootste gedeelte van de afschrijving. Deze dus lekker laten staan, tenzij je teveel geld hebt.
clarkson zegt
En dan nu de grote vraag: wie koopt dit nou?! Het zal vast een geweldige auto zijn met alle luxe die je je kan wensen. Maar de vraagprijs lijkt me net iets te veel van het goede. Maarja exclusief ben je wel hier in nederland!
rolov zegt
Ja deze zag ik veel in azie rondrijden. Echt een prachtauto. Kia heeft er ook nog zoeen. Mooie auto’s daar in China. Maar hier zie je alleen die lelijke kleine dingen. Erg jammer
purepet9000 zegt
Wat een prachtige wagen, ideaal voor taxichauffeurs die geen BPM hoeven te betalen.
henkhupelschoten zegt
C63S?? Twee a45 amg’s, nog voor minder de slk55 amg, alfa 4C, een hele dikke e/cls.. Ik wens de eigenaar heel veel succes met zn stuk schroot.. Achja ze schrijven als een malle af maar worden waarschijnlijk later wat waard
henkhupelschoten zegt
Maserat ghibli?
Keesdeboer zegt
110k eerste gedachte van mij was dat ie gepanstert was
henkhupelschoten zegt
@bornforcars: Gepantserd, tis al laat..
Keesdeboer zegt
@henkhupelschoten: hahah thanks!
E34M5Touring zegt
Liever een Equus met een dikke V8. Die krijg je vanuit de States voor dit geld wel op kenteken hier. Vind dat gewoon een mooie auto. En dan heb je de ruimte etc. die bij de prijs past.
sergio72 zegt
Volgens het RDW kost deze Hyundai €111.160,= en heeft een BPM bedrag van €51.599,=. Bijna de helft van de nieuwprijs! Waarom zoveel BPM?
ej20g zegt
@sergio72: de 3.8 V6 is niet bepaald zuinig. De Genesis Coupé was met V6 volgens mij ook fors duurder dan met de 2.0 turbo, daarom zie je de V6 hier in Nederland ook bijna nooit.
crs86 zegt
Er is maar 1 ding te doen: Autoblog, regel deze voor een vergelijkbare test met de Mercedes S en een Audi A8. Dan weten we allemaal of hij het geld toch stiekem waard is!
jvthof zegt
@crs86: zou serieus is leuk zijn. Iedereen die hier de Hyundai loopt af te kraken of juist het tegenovergestelde is laten weten welke meningen nou een beetje kloppen.
Persoonlijk zou ik, als ik het überhaupt kon betalen, zeker wel doen. Een nette wagen, power genoeg, meer dan luxe genoeg!! en lekker anoniem.
Dutchdriftking zegt
Hele mooie auto, maar echt veel te duur. Doe mij in deze klasse voor dit geld maar een dik aangeklede net ingereden A8.
norge zegt
De perfecte auto voor mensen met geld die ook een grote piemel hebben…..Tja nu het geld nog…
lamborgfan zegt
@norge: en spleetogen! Want anders zie je hoe die er echt uitziet!!!!!
ej20g zegt
@lamborgfan: vind je deze Genesis echt minder mooi dan de Duitsers en de Lexus? Ik vind ‘m mooier dan de Duitsers en hij staat aardig gelijk met de Lexus LS.
norge zegt
@lamborgfan: poep praat, als hier een BMW logo op had gestaan had elke puber hier hem prachtig gevonden…
jorisbout zegt
@norge: ik vind ‘m ook mooi zonder bmw logo. Juist omdat er geen Duits logo op staat vind ik ‘m mooi, bewijst maar weer dat niet iedere bamibak per definitie saai hoeft te zijn, zeker als je kijkt naar de afgelopen tien jaar! Veel vooruitgang in vergelijking met de jaren 80- begin 90. Ohja, voordat er haatreacties gaan komen: ik rij zelf ook in een bamibak, toyota?
lekbak zegt
@jorisbout: lol, dat je dat zelf niet inziet.
Iets mooi vinden omdat ergens een logo niet op staat is exact gelijk aan iets mooi vinden omdat het goede logo er wel op zit.
Orichy zegt
Ik zou die ene Volkswagen T1 voor €105.000,= kopen, Huh wat?
http://www.autoweek.nl/occasion?id=6S42V&min_pr=100000&max_pr=115000&sort=19…?!??!?
autoblaag zegt
Ik meen me te herinneren dat de directeur van Hyundai Nederland er 1 voor zichzelf naar Nederland heeft laten komen. Moet deze wel zijn dan lijkt me
gtwillem zegt
De prijs is ridicuul, zeker als je de te verwachten afschrijving meerekent. Maar als ze dit nieuw voor 70k konden aanbieden heb je er een goede aan. Achterwielaandrijving, dikke V6, alle mogelijke opties. Daarbij vind ik het echt een heel erg mooi model. Doet niet veel onder voor een XF, A7, 6 GC of CLS. Al die ruimte, dat panoramodak, leer overal, mooie wielen, al die opties: toch een heerlijke auto?!
123bat zegt
@gtwillem: Precies! Hij heeft trouwens vierwielaandrijving :)
Het is inderdaad een prachtig model. Ik zie er wel iets BMW-achtigs in, maar wel in positieve zin. Eerder “inspiratie” dan “gejat”. Geinig ook dat Hyundai net als Toyota een andere badge op zijn duurste modellen plakt. Toyota doet dat bij de Crown ook namelijk. Het interieur is schitterend met die grote plakken hout!
Maarja… Die prijs he.. Beetje hetzelfde probleem als de VW Phaeton. Geweldige wagen met voor velen het verkeerde logo op de neus.
gtwillem zegt
@123bat: mijn pa heeft een paar Phaetons gehad en die waren voortreffelijk. Sterker nog, er rijdt een Phaeton bij mijn moeders bedrijf (oude 3.2 V6) en dat ding blijft het maar doen…. Kostte anderhalf jaar geleden slechts 15k. En rijdt nog altijd als een zonnetje. Het logo op de neus is niet zo belangrijk: kwaliteit wel! En ik denk dat zo’n Genesis een topper is. Maar voor meer dan een ton niet de moeite waard.
Maar over een paar jaar misschien een leuke tweedehands koopje. Net als de Honda Legend, Infiniti G37, Lexus GS450h/LS460, Cadillac CTS/STS, Lancia Thema, Citroën C6 of Jaguar XF/XJ…
bartwitte zegt
Vorige week nog gespot in de parkeergarage onder de arena. Zal de foto’s FF uploaden.
lekbak zegt
Best een leuke auto. En hij zal zijn prijs misschien, of zelfs waarschijnlijk wel waard zijn. Maar in Nederland zit je toch met een dusdanige afschrijving dat je de helft bij de prijs op kan tellen als je wilt gaan vergelijken. En voor anderhalve ton shop ik toch weer liever ergens anders…
Rob zegt
Van de anti-auto genaamd Pony tot dit… Ze doen toch wel iets goed daar in Korea ;-)
Ik vind ‘em wel leuk. Mooi interieur ook. Wel veel te duur natuurlijk, maar leuke limousine. Je kunt natuurlijk ook een S-klasse kopen. Maarja, dan rij je in een decadente hoerensloep…..
Erik09 zegt
Aaah de auto van de The Empty Car Convoy commercial. Toffe bak.
https://www.youtube.com/watch?v=EPTIXldrq3Q
Rob zegt
Trouwens mag deze Hyundai ook wel een KIA-body krijgen. Deze heeft zo’n typische Hyundai achterkant waar ik niet zo heel dol op ben.
kilum zegt
Hier in Praag kun je ze gewoon bij de dealer kopen. Ik zie ze ook regelmatig rijden. Het zijn mooie wagens en echt heel groot. Dat zie je niet zo op de foto’s.
mrrallycross zegt
Mooie auto, helaas niet geschikt voor de Nederlandse markt
dolledries zegt
Rijtje Phaeton .. Vast goed en zo … MAar de merknaam helpt niet
gerrit020 zegt
Nou maar even wacht of ik een mooie prijs heb met de staatsloterij dan kan hij wel bij mij thuis worden afgeleverd. Ik hoef niet zo nodig een Duitse auto voor de deur die zijn alleen maar diefstal gevoelig.