De Ares S Project ziet eruit als een regelrechte hypercar, maar zijn afkomst is eenvoudiger.
Dany Bahar staat vooral te boek als Lotus-luchtkastelenbouwer, maar de laatste jaren heeft hij een aantal serieus gave projecten neergezet. Dat deed hij onder de naam Ares Design. Zo bouwde hij bijvoorbeeld een moderne interpretatie van de DeTomaso Pantera en een fraaie coupéversie van de Mulsanne.
Het in Modena gevestigde Ares Design toont nu hun nieuwste project. Bij de meeste eerdere creaties van het bedrijf was de inspiratie of in ieder geval de basis duidelijk. In dit geval is dat anders. De auto ziet eruit alsof er een Pagani, Koenigsegg, Bugatti en een 918 Spyder in de blender zijn gestopt, maar gelukkig is geen van deze auto’s hiervoor opgeofferd.
Wat was dan wel de basis? Je zou het niet zeggen, maar deze auto is gebaseerd op een Corvette C8. De Ares S Project heeft dus de looks van een hypercar, maar deelt zijn techniek met een auto die in de VS al vanaf een kleine €50.000 te krijgen is.
Om de discrepantie tussen het uiterlijk en de prestaties niet al te groot te maken heeft de S Project een vermogensboost gekregen. Zodoende heeft de Ares 715 pk, aanzienlijk meer dan de 495 pk van een reguliere Corvette C8. Het koppel is uitgekomen op 696 Nm. Prestatiecijfers zijn nog niet bekend, maar Dany Bahar hint tegenover Top Gear naar een 0-100 tijd van 2,6 seconden. Dat klinkt wel erg optimistisch, maar we gaan het zien.
De Ares S Project krijgt een prijs van om en nabij de €500.000. Je kunt het zien als een goedkope hypercar, maar ook als een schreeuwend dure Corvette. Het is maar hoe je het bekijkt. Dany Bahar wil 24 stuks gaan bouwen en de leveringen dit jaar nog starten. Daarna staan er ook nog enkele derivaten op de planning.
deVia zegt
Ik vind het wel wat, maar Danny Bahar kennende (ik ken hem niet, maar goed) blijft dit een CAD-car.
ericd zegt
Dany (één N dus) Bahar had nu bij Lotus moeten zitten, nu de budgetten er weer aan staan te komen. Wat je ook van de man kan zeggen, hij liet toen er geen geld was, een aantal bloedmooie prototypes van mogelijke Loti bouwen. Daar zat vooral veel mooi kontwerk bij, dat zo op de Evora had gekund.
Design_Driven zegt
Vet! (pun intended)
Volvo_440_turbo zegt
Ik ben benieuwd wat het wordt ook al is deze van ‘lagere’ komaf. Trouwens, ik wacht nog steeds op de Devel Sixteen, iemand?
fmgarcia zegt
Gaaf, geloof wel dat deze er gewoon komt. Zal een fraaie vertoning zijn tussen alle bekende hypers.
Frenkyboy zegt
“Dany Bahar wil 24 stuks gaan bouwen en de leveringen dit jaar nog starten.”
Best snel lijkt me, dit jaar nog leveren.
flow82 zegt
Ik vind het wel wat hebben. Het ontwerp is imho niet (te) schreeuwerig of complex. Helaas heb ik geen 500.000 euro over, anders zou ik zeker wat aanvullende info opvragen bij de beste man.
hehe zegt
Heel tof… next
mpgc zegt
Ik vind het een fraai design. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij gebaseerd is op de Corvette C8. Kijk maar eens naar deze auto en een C8 en profiel. De cockpit van deze auto zit veel verder naar voren dan die van de C8. Als de auto op het platform van de C8 is gebaseerd kan dat helemaal niet. Ook is de carrosserie ter hoogte van de motor veel lager dan bij de C8. De hoogte wordt bepaald door de bouw van de motor en de plaatsing in het platform/chassis.
galverink zegt
De hoogte van het interieur is ongeveer hetzelfde als het wiel. Hoe kan daar iemand in zitten?
mrB zegt
Gigantische wielen.
cossiekiller zegt
Bij ‘eenvoudiger komaf’ dacht ik direct aan de DC avanti.
45000 euro en 260pk in een supercarjasje…
Niet een auto van een half miljoen.
Dutchdriftking zegt
Gaaf ding zeg! Benieuwd hoe de productie versie er op normale plaatjes uit ziet.
Estate_of_mind zegt
Wat is de voorkant en wat is de achterkant? Lijkt ook een beetje op zo’n speelgoedauto die je met beide kanten boven kunt rijden. Kortom, het kan alle kanten op!