De traditionele hoerensloep krijgt meestal over een jaartje of 40 de erkenning die die verdient.
Een populaire tijdsbesteding op de Autoblog-redactie is het volgen van obscure Facebook-groepen. Met name als het gaat om foute oude auto’s is er veel animo Oude Koenig Specials, Zender, Gemballa, Hamann: het is fout maar wel tof. Het is net als luisteren naar de muziek van Scooter.
Dat gaat nooit de erkenning krijgen van de puristen, maar het neemt je wel mee naar een bepaalde tijd. Zeker de R107 en R129 generaties van de Mercedes-Benz SL zijn mateloos populair. Logisch: ze zijn lange tijd in productie geweest.
Hoerensloep
Dat is misschien wel hoe we moeten kijken naar de producten van Mansory. Hun laatste wapenfeit is een project op basis van de Mercedes-AMG SL. Het apparaat is natuurlijk fouter dan het populairste nummer van de Bloodhound Gang opzetten bij de crematie van je opa. Maar geef het even tijd, dit gaat natuurlijk van fout naar cult en dan is het uiteindelijk ‘ineens’ cool.
Je kan bij Mansory voor de SL kiezen uit een softkit of een widebody. Deze heeft die laatste. Is het mooi? Bwoah, daar mag jij je oordeel over vellen, uiteraard. De combinatie van grijze lak en carbonzwarte details is niet echt denderend. Wellicht als alles in een kleur is, dat het dan beter toont. De velgen zijn Mansory FD.5-wielen, uiteraard gesmeed, peperduur en veel te groot. Voor zijn ze 10,5×21 en achter 12×22 inch.
Wel eventjes 850 Pferden!
Over de motorische tuning valt dan weer niets te betwisten. Want de Mansory SL heeft meer vermogen en meer koppel dan het origineel. Dat komt door het P850-pakket. Daarmee stijgt het vermogen van 585 pk naar 850 pk dankzij een andere ECU, hybride turbo’s en een sportuitlaatsysteem. Onder andere. Het koppel gaat ook omhoog, van 800 Nm naar 1.150 Nm. Dat heeft uiteraard zijn effect op de prestaties. Het apparaat gaat van 0-100 km/u in 3,2 seconden en kan een topsnelheid halen van 322 km/u.
Uiteraard kun je ook onderdelen los bestellen. Dus als je alleen de wielen en de motortuning op je donkerrode SL wenst, kan dat ook gewoon. Maar ja, voor de volledige 2023-ervaring bestel je gewoon alles. Zodat je over 40 jaar nog de foto’s kan delen met andere autofanaten.
Meer lezen? Dit zijn alle moderne Mercedes SL versies in AMG trim!
harrie zegt
Deze is voorzien van werkelijk alle accessoires die in het topic hieronder genoemd zijn.
rollingstoned zegt
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier een ‘hard on’ van krijgen, maar ik sla even over…
mjpamsterdam zegt
Wat is het doel hiervan ? De meest slechtste p………s-extensie ooit ? Ach, laat ook maar. Beetje vroeg maar ik ga naar bed want de wereld begrijpen doe ik soms niet meer.
kniesoor zegt
Het verontrustende is, dat er daadwerkelijk een markt voor dit soort wanstaltigheid bestaat . . . 🤢
Polo Fun zegt
Dat tuning van Mansory zal ook niet veel zijn. De Nissan GT-R doet met bijna de helft van de specs de sprint in 2,7 tellen. Topsnelheid 315 km/u.
JanJansen zegt
Zullen we Mansory even geen aandacht meer geven? Alleen dan kan het ooit stoppen.
drdre1 zegt
Mansory begint ’n beetje het nieuwe normaal te worden. Des te meer redenen om Mansory auto’s te gaan tunen met nóg meer walgelijke carbon fiber en vieze kleurtjes! Koekje van eigen deeg geven die gasten!
intimrasiert zegt
Haa Mansory, weer een frisse portie oogpijn – heerlijk. Daar kunnen de BMW-designers alleen maar van dromen om consequent zulke visuele kots voort te kunnen brengen. Alhoewel ze duidelijk wel bijleren, getuige de nieuwe 5 met performance parts.
dondeboer zegt
Het is zoals bij Mansory gebruikelijk is over de top, maar er zitten wel zaken bij die me kunnen bekoren. Als ze alleen de motorkap, de velgen maar dan één maatje kleiner, de spatbordranden, de voorbumper maar dan zonder die aeroflapjes en het interieur doen, dan lust ik m wel.
z4rickss zegt
Lekker dik! Doemijdiema
bart1976 zegt
Ludenkarre!!!!
Dutchdriftking zegt
En toch denk ik dat wanneer je deze auto in het donkerblauw besteld met chromen lijsten en dan deze kit volledig in kleur IPV carbon monteert dat we het best mooi vinden.
drtim zegt
Nee