Als het origineel …
De Nissan GT-R is nu al weer een tijdje onder ons. Sterker nog, tien jaar geleden was ‘ie er al. Het is een van de meest capabele sportauto’s van zijn tijd. De GT-R vestigde record na record en zette de concurrentie in zijn hemd.
Ook leuk aan de GT-R is dat de 485 pk uit de VR38DETT niet eens de maximale potentie was van de auto. Dat bewijzen de vele facelifts en technische aanpassingen van Nissan en Nismo zelf, natuurlijk. Ook is er een arsenaal aan upgrades beschikbaar via tuners. Je kan jouw Nissan GT-R helemaal naar wens aanpassen. Subtiel dik, net eventjes wat sneller, iets opvallender of alles zwaar over de top. Alles is mogelijk met Het Beest uit Tochigi.
Dat is namelijk in dit geval aan de hand met deze Nissan GT-R. Het is het werk van LB Performance, beter bekend als Liberty Walk. Ze noemen het project zelf ‘LB-ER34 Super Silhouette Skyline’’. Die naam moet je meer zien als een hoedtik naar de Skyline R34, want dit is toch echt een R35. Net als de R34 kun je de R35 enorm goed kietelen naar grotere hoogtes.
Dat is ook in dit geval zo. Niemand zou een standaard R35 ’traag’ noemen, maar deze GT-R heeft meer, heel veel meer vermogen. De Libert Walk GT-R is door de Japanse firma HKS voorzien van wat upgrades. Waarschijnlijk alle mogelijke upgrades. weten we dat het slagvolume is vergroot naar 4.3 liter. Wel Het totale vermogen bedraagt namelijk 2.039! Dat is meer dan vier keer een originele GT-R levert. Wat het doet met de prestaties, is niet bekend. Maar als je meer dan 539 pk méér onder de kap hebt dan een Bugatti Chiron (en 1.039 pk méér dan een Veyron!), hoef je in principe voor niemand bang te zien bij het stoplicht. Alhoewel dat laatste onwaarschijnlijk is, want dankzij de vele upgrades isme LB GT-R niet meer straatlegaal.
porsche928 zegt
Nu nog een straatversie dan.
geenidee1975 zegt
*dan (?)
viezefreddyw zegt
@geenidee1975: Nope, dit keer is het toch echt als.
geenidee1975 zegt
@viezefreddyw: tja, ik twijfelde al, deze uitzondering kende ik niet. Blijkbaar moet je hier letten op “net zoveel” en niet op de ongelijkheid van 4x. Verwarrende rottaal. En: goed gedaan! ??
okdoei zegt
@geenidee1975: ik vind de zin: “Net als de R34 kun je de R34 enorm goed kietelen naar grotere hoogtes.” nog verwarrenderrerrer.
viezefreddyw zegt
@geenidee1975: Vind het zelf ook lastig hoor. Maar goed dat ik geen schrijver ben.
hotze zegt
@geenidee1975: 4x zoveel als = 3x meer dan
Dutchdriftking zegt
In de titel bijna en in het artikel ruim 4x zo veel vermogen…. boven de 800pk is overigens redelijk overkill. Al zei een wijs man ooit : “overkill is underrated”…..
gandini zegt
@dutchdriftking: Ach ja, ook wijze mannen hebben wel eens een off-day…
shibby zegt
Ik heb begrepen dat @wouter nog opzoek is naar iets nieuws… In ieder geval meer vermogen dan de 1er
FieRo zegt
@shibby: ‘als’ volgens de nieuwe regels.. ;)
Dan is beter.
okdoei zegt
@fiero: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1316
Wat leren we hier van? Dat het “zoveel” is en niet “zo veel”. Of is t hiervan? Ik weet niets meer. My life is a lie…
Is mij overigens nog niet duidelijk of t als of dan is :’).
acizane80 zegt
@shibby: ik vermoed dat hij iets zoekt waarmee hij op de openbare weg kan rijden.
rolov zegt
Gojira…
rikus zegt
Hij zou nog een stukje sneller zijn als je die walgelijke widebody kit achterwege zou laten.
brammetjedeb zegt
@rikus: een goede striping was genoeg geweest en zou hem nog sneller maken ook. Verder vind ik alles boven de 800 a 900 pk in ‘nornale’ auto’s onzin. Ik geloof nooit dat je in zoiets snellere rondetijden zet dan in een machine met 800 pk.
pascalio92 zegt
bang te( zien) bij het stoplicht ? Is de Uploader Drents? XD
RiKe zegt
Kijk eens bij Total Car Concept hier in Nederland, die bouwen ook GTR’s met meer dan 1000pk. Als ik het me goed herinner was er enige tijd geleden al sprake van een project om naar de 2000pk te gaan.
rolov zegt
@rike: klopt. Een Belg liet dat doen vlg mij
RiKe zegt
@rolov: Niet met het verhaal toen ik bij hem in de werkplaats rond liep. Dat was voor een Rus die op dat moment zijn 911 Techart daar op de brug had staan voor wat tuning, de GTR zou nog die kant op komen voor een vermogen van 2000pk en een budget wat omschreven werd als “realiseer het maar”.
rolov zegt
@rike: lekker voor ze. Dat soort klanten moet je hebben. Veel contant geld ook denk ik
imarinos zegt
MRT in Raamsdonkveer doen ook dit soort projecten… gaan meestal naar Engeland of Rusland volgens mij. Bizar vermogen maar je kunt er wel dagelijks mee rijden.
rikus zegt
Ik had wel een foto van een volgepropte motorruimte willen zien..
dracae zegt
Is de hele cast van die 600 LB serie er op gaan zitten?
Voor de rest wel een leuk ding.
audirs3 zegt
Nog nooit zoveel spelfouten geteld in een Autoblog artikel. Ik ben geen taalnazi, maar kom op zeg, lees het nog 1x door voor je het publiceert…