En mooier nog, als je wil kun je deze Golf ook gewoon kopen.
Op het eerste gezicht denk je bij het zien van deze Golf dat het een van de vele getjoende exemplaren is die er in Nederland rondrijden. Is ook niet gek, er zijn inmiddels meer van dit soort Golfjes die zo’n behandeling hebben ondergaan, dan er originele zijn.
Vaak beperken de aanpassingen zich alleen to het uiterlijk. Beetje verlagen, dikke BBS’jes eronder, dikke brulpijp gemonteerd en omdat het er ook nog eens snel uit moet zien, doen ze er ook nog een rolkooi in. Precies wat deze Golf ook allemaal heeft. Alleen is er in dit specifieke geval nét iets meer moeite in gestoken…
Deze Golf heeft een dikke V6 aan boord
Deze Golf is namelijk van top tot teen aangepakt. En daarmee bedoelen we ook écht van top tot teen. Het belangrijkste is nog wel de motor die ze erin hebben gelepeld. Da’s niet een ‘lullig’ vierpittertje met turbo, maar een dikke vette 3.2 liter V6 van Audi. Daarmee levert dit project 250 pk.
Om die krachten een beetje fatsoenlijk op de weg te krijgen, is er ook een vierwielaandrijvingssysteem gemonteerd. Wederom niet zelf geknutseld, maar van een Audi TT. Eigenlijk is er zo vreselijk veel aan gedaan, dat we de verkoper dat beter zelf even kunnen laten vertellen. Kijk hieronder maar.
Deze Golf kun jij kopen
De motor heeft pas 150 kilometer gedraaid, dus zou in principe nog wel even mee moeten kunnen. Ook de rest van de ombouw is niet door een stel beunhazen gedaan, dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken.
Geloof je me niet? Kijk dan maar even op deze link, dan zie je dat ze niet over 1 nacht ijs zijn gegaan…
Al dit moois is getaxeerd op 34.000 euro, maar je kunt al gaan bieden vanaf 30.000 scheelt toch weer 4 ruggen voor benzine. Wil je meer zien, kijk dan op de advertentie op Marktplaats en misschien ben jij binnenkort wel de koning van de parkeerplaats van de plaatselijke McDonalds!
KOOP DAN!!1!
anthwan zegt
Ge-wel-dig, hier wordt ik hebberig van.
De ultieme Golf 2, heerlijk met die V6 erin.
mx5wijf zegt
En na zoveel moeite, 150km verder te koop zetten. Daar snap ik dus helemaal niks van!
okdoei zegt
En na zoveel moeite maar 250 pk.
rikus zegt
Bezit van de zaak is het einde van het vermaak..
Misschien vind de eigenaar het bouwen leuker als het bezitten. En denkt hij/zij al weer aan een nieuw project. En dan ben je pegels nodig.
golf1985 zegt
Deze is wel heel goed aangepakt! Een voorbeeld voor die van mij zeg ik eerlijk. Maar de mijne word dagelijks mee gereden en dat zie ik met deze niet snel gebeuren. Desalniettemin een onwijs gave bak. De 4 motion is ook wel lekker als je er nog een turbo op wil bouwen. Enige minpunt vind ik het polo dashboard eerlijk gezegd
camber24 zegt
Kapitale fout van de verkoper is dat ze dit ding aanbieden als een Golf R32, als nieuw. Plak er een fancy merknaam op, en noem het een restomod. Vraag er 80K voor, zorg voor wat exposure in de betere vakbladen, en voila. Overigens wel echt een onwijs gaaf ding. Ongelooflijk gaaf project.
rollingstoned zegt
Ik zou dit niet echt een restomod durven noemen.
Joost zegt
De advertentie onder dit artikel (werken bij Mc) is echt goed getarget :).
OT: waarom helemaal verbouwen en dan weg doen? Doe mij maar of een echte golf 2 of een echte r32
Dieseltor zegt
“Bezit van de zaak is einde vermaak. Het gaat niet om het eindresultaat, maar om het proefjes.” Zoiets, gok ik..
OT: jammer van de v6, beetje zwaar neusje zo. De 4 cilinder ligt er denk ik net iets lekkerder in.
AudiRS zegt
Gaaf gedaan!
Richmond zegt
Dat Polo dashboard verpest het wel, had gewoon het originele dashboard erin gelaten. Voor de rest puik werk.
golf1985 zegt
Combinatie golf mk2 (relatief lichte auto, de mijne weegt nog geen 900 kilo) en een grandioos klinkende 3.2 6 cilinder. Ik zeg een goede combinatie🙃
Michel-GR zegt
Voor dat geld koop je beter een Fiësta ST
kniesoor zegt
Erg knap gemaakt, petje af 🧢 Benieuwd of het de gewenste prijs gaat opbrengen. Op basis van het werk wat erin gestoken is en het vergaande oog voor detail zou dat eigenlijk wel moeten. Wens de verkoper succes 💪🏻
rollingstoned zegt
Je zou eerder “petje op” verwachten bij deze auto ;-)
Dutchdriftking zegt
Geniaal. Maar wel met golf 2 dashboard graag. Haal dit Polo interieur er even uit… En dan ook een compressor kit er op zodat het echt hard gaat.
Jetlag zegt
Dit is de (ex-)auto van Wilco Schimmel zelf, van Dutchbuild. Had ‘ie jaren geleden eerst met veel liefde omgebouwd naar 1.8T.
Ben vaak bij hem langs geweest, omdat ik interesse had om m’n Golfje door hem om te laten bouwen. Wat mij betreft, één van de betere specialisten in het ombouwen van VW’s en vooral Golfjes II.
De term “fabrieksnieuw” valt in het niet, hoe hij allemaal aan die auto’s verbetert. Ik durf te beweren dat hij ze zelfs beter maakt, dan VW zelf.
Maar hij slaat zover door in de details, dat de prijs uiteindelijk zó exorbitant wordt, dat het maar voor weinigen weggelegd is…
Had ik over het geld gestruikeld, had ik niet lang hoeven twijfelen….
Interieur had ik dan zelf wel aangepakt.
joel1987 zegt
Precies wat je zegt. Hij bouwt echt prachtige dingen, maar slaat hier en daar wel eens door.
Hij haalde ook veel onderdelen van de Seat Ibiza Cupra (6k2). Ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt door bij hem onderdelen te halen voor de Seat die ik toen had.
Daarvoor nooit van hem gehoord, ook al woon ik in dezelfde plaats.
Maar absoluut complimenten voor zijn werk!
Jetlag zegt
Dot is de (ex-)auto van Wilco Schimmel, van Dutchbuild.
Ben vaak bij hem langs geweest, omdat ik interesse had om m’n Golfje door hem om te laten bouwen. Wat mij betreft, één van de betere specialisten in het ombouwen van VW’s en vooral Golfjes II.
De term “fabrieksnieuw” valt in het niet, wat hij allemaal aan die auto’s verbetert. Ik durf te beweren dat hij ze zelfs beter maakt, dan VW zelf.
Maar hij slaat zover door in de details, dat de prijs uiteindelijk zó exorbitant wordt, dat het maar voor weinigen weggelegd is.
Had ik over het geld gestruikeld, had ik niet lang hoeven twijfelen….
Het weer terugbrengen naar de originele looks had ik dan zelf wel gedaan.
Robert zegt
Wat een genot om door die Dutchbuild foto’s heen te bladeren en wat een prachtig eindresultaat. Het enige wat van mij niet had gehoeven is die G60 grille (originele GTI vond ik net iets strakker) en de velgen vind ik ook niet top; de goudkleurige 3-delige BBS velgen die er eerder onder zaten zijn waarschijnlijk apart verkocht, want zo’n setje kost tegenwoordig ook al serieus geld.
De aanbieder biedt trouwens ook nog een fijne Mercedes W210 E50 AMG aan. Ook leuk. En die kost maar iets meer dan de helft.
992 zegt
Dit had ik 20/25 jaar geleden mooi gevonden. Had er zelf eentje toen ik 18 werd een 16V. Toen droomauto.
Nu zie ik gewoon een fout getunede auto. Zou er niet dood in gevonden willen worden. Met de smaak van nu kan ik een originele Golf 2 GTI 16V (liefst Wolfsburg Edition) wel enorm waarderen. En ik ben erg van de “oude/klassieke” auto’s liefst uit jaren 70/80/90. Een backdate 911 kan ook waarderen maar dit…. pffff….
Die motor is ook een snoepje. Maar dit ding ziet eruit als een fout getunede petjes bak. Echt serieus niet mee rond durven rijden uit pure schaamte hoe “goed” dit ook gedaan is.
rollingstoned zegt
“En ik ben erg van de “oude/klassieke” auto’s liefst uit jaren 70/80/90.”
Hier nog één :-)
mc96 zegt
Ik zou eerder 30K uitgeven aan een mooi gerestaureerde originele dan aan zo’n Frankenstein.
992 zegt
Exact! Om te kotsen hoe dit ding is toegetakeld. Had in mijn vorige post nog niet eens dat rare dashboard gezien 🤣