RUF heeft namelijk een eigen chassis gebouwd met daarop een koolstofvezel koets die inderdaad verwijst naar de legendarische CTR Yellowbird.
Over die CTR Yellowbird praatte @WillemE je onlangs uitgebreid bij, zijn mooie verhaal check je HIER. 30 jaar nadat RUF met die knotsgekke auto op de proppen kwam presenteert het nu dit eerbetoon, die wederom luistert naar de naam CTR. Onderhuids is het zoals gezegd geen gemodificeerde Porsche, al ligt achterin wel gewoon een twin-turbo 3.6 zescilinder boxer met 710 pk.
De power wordt naar de achterwielen gestuurd via een zesbak en 0-100 km/u duurt korter dan 3,5 seconden. De topsnelheid bedraagt meer dan 360 km/u, dus zorg dat je een pak Pampers© meeneemt als je de Autobahn onveilig gaat maken.
Het gewicht van deze bruut blijft hangen op een zeer bescheiden 1.200 kg. De ophanging bestaat rondom uit dubbele wishbones met pushrod-veerpoten en carbon/keramische schijven zorgen samen met zeszuiger (vóór) en vierzuiger (achter) klauwen voor de nodige stopkracht.
Met het oog op de kilogrammen bleef het interieur minimalistisch, bovendien heb je helemaal geen tijd voor Apple Carplay en andere irrelevante zaken als je met dit ding onderweg bent. Wel vind je er alcantara en koolstofvezel. Helaas komt de CTR in een gelimiteerde oplage van 30 stuks, prijzen worden later bekendgemaakt.
viezefreddyw zegt
Dit is toch dé reden om RUF een warm hart toe te dragen? Wat een fantastisch apparaat.
rufctr01 zegt
@viezefreddyw: zeker weten! Lekker ouderwets design in 2017 uitbrengen! Hulde!
gitaarknul zegt
Als ik het goed begrijp is het dus een gloednieuwe auto, maar dan met een classic koets. Kwijl.
Jochempie zegt
Hoe krijgen ze dat goedgekeurd? Een volledig nieuwe carbon tub? Dat zal wel via Engeland gebeuren.. Maar misschien heeft RUF hele diepe zakken.
baasbas zegt
Oké, een eigen chassis dus nu ook… Ligt het blok dan ook verder naar voren nu??
En waarom is de luchthapper op de heup weer teruggekomen?
sr20det zegt
@baasbas: voor de turbo’s denk
baasbas zegt
@sr20det: Dat bedoel ik niet. De luchthapper zat in eerste instantie op de Yellowbird maar hij bleek onder druk te blazen ipv zuigen. Hij is dus door ontwikkeling verdwenen van latere ctr’s. Nu is hij dus weer terug. Dan vraag ik me af hoezo dan….
cazzo046 zegt
bye bye Singer
willeme zegt
Ik zal wel bevooroordeeld zijn. Maar ik wil deze. McLarens, Ferrari’s, Lamborghini’s, Bentley’s, Rolls-Royces, Maserati’s, Pagani’s, Koenigseggs: het zal allemaal wel. Allemaal pretentieus pronkspul. Déze wil ik! Understated, cool en in staat om je onderbroek 50 tinten bruin te bezorgen. ***pakt een teiltje***
Dutchdriftking zegt
@willeme: precies dat. Dit is zooo gaaf!
cossiekiller zegt
@willeme: Daar sta je dan met je 911R…
Deze zal wel in de buurt zitten van de prijs maar wel 300kg minder en 200pk meer. En dan dat uiterlijk nog!
f0rza zegt
Ben wel benieuwd naar het interieur. Ook retro?
gash zegt
Vrij zwaar.
Boomer zegt
@gash: Ja 1200 kilo is vrij zwaar dat is ook wat ik tegen je vriendin zei. Voor een auto is het echter een prima gewicht, zeker een auto waarmee je ruim 350km/h kan rijden. Als je rekent dat het blok an sich al rond de 200 tot 300 kilo zal wegen dan heb je nog 900 over voor de rest, ik denk dat je geen idee hebt wat onderdelen wegen.
viezefreddyw zegt
@airc: Kan je dat ook op een vriendelijkere toon overbrengen? Of kan je de sarcasme begrijpen van @gash?
Jochempie zegt
@airc: Niet de eerste keer dat je een bericht schrijft dat er opvallend aanvallend uit springt. Effe dimmen.
retsok zegt
RUF vond het wel weer eens tijd worden voor een echte widowmaker!
Forza zegt
Wauw. Meer van dit! Retro hoeft niet oubollig te zijn, neem dit als lichtend voorbeeld. Meerrrrrrr van dit!!!!!
Nerekop zegt
Kneiter vet!
flowdesign zegt
Bij het zien van de foto dacht ik eerst even dat ze ‘m van LEGO® gemaakt hadden :’)
trolle zegt
Ruf out-porsched porsche. Hun “nieuwe” modelletjes zijn wel leuk Etc. Maar dit is de wagen dat je stiekem wil
berlinetta zegt
Hoe gaaf is dit dan? Fantastisch werk leveren ze daar af bij RUF. Cooler dan dit gaat het niet worden.
Joost zegt
Gave prestaties hoor! Maar gaat Porsche hier niet moeilijk over doen?
Uiterlijk is dusdanig gekopieerd dat de gemiddelde Chinese autobouwer er jaloers op zou worden….
Gulli zegt
Super lichtgewicht zo’n render! :P
stfu zegt
@gulli: Op internet staan foto’s van op de beurs ;)
fers zegt
Bruut , bruut , bruut , zelf fan van de rt12 , maar deze is dikker !
mrrallycross zegt
Heerlijk om weer terug te gaan naar die Yellowbird!
Pallas zegt
Kan de vinger er niet op leggen maar hij mist ‘iets’.
Gulli zegt
@pallas: In deze tijd van luchthappers, actieve aero en sleuven overal zou dit er bijna te clean uit kunnen zien.
Freewarefreak zegt
Zo dan hee… woow.. dit roept even begeerte op. Wat mooi zeg. Casper loop er even langs op de beurs, ik wil ook foto’s van het interieur zien..
hotze zegt
Prachtige creatie van Ruf. Geinig, dagrijlicht in de vorm van de koplamp. Benieuwd hoe dit door de bochten gaat met de pushrods; de CTR3 helt behoorlijk over voor een supercar.
En naar de prijs natuurlijk, 6 ton zit je zo op ex. bpm. Voordeel van een retrolook is dat je geen stress kent als de 911 weer wordt vernieuwd. Nog meer ideëen voor een retro? DS, Jaguar-jaren 80…
Hupke zegt
Deftige ophanging, gewicht van een oud elfje en moderne power. Vraag me af of ze de gearbox herontworpen hebben zodat de motor beter ligt?
HzR zegt
Komt Porsche die auto’s niet in de shredder stoppen? Gave wagen, maar een bestaande auto nabouwen geeft meestal problemen. Neem aan dat ze toestemming hebben.