Niet veel meer dan 1.000 pk, maar het is wel meer.
Het Amerikaanse Hennessey kwam enkele jaren geleden met een digitale interpretatie van de toen nieuwe CTS-V. Ze hadden de auto 1.000 pk gegeven. In de tussentijd is de auto ook daadwerkelijk gemaakt en biedt de lichtelijk gestoorde tuner de flink gepeperde sedan alweer een tijdlang aan voor verkoop. Deze week hebben de Amerikanen de auto in actie laten zien en krijgen we een reeks foto’s waarop de auto zeer goed voor de dag komt. Eerlijk is eerlijk, het is een brute bak.
We zullen er geen doekjes om winden, maar direct de specificaties van de auto onder de loep leggen. De CTS-V wordt standaard aangedreven door een 6,2-liter V8 die een al niet onsmakelijke 640 pk produceert, maar na de behandeling van Hennessey is het helemaal raak. Met de HPE1000 upgrade van de tuner komt de achtcilinder je met liefst 1.014 pk en 1.340 Nm om de oren slaan. Dankzij deze beurt schiet de CTS-V in ongeveer 3 seconden naar de 100 km/u. De kwartmijl doet hij in 10,5 seconden. Volgens Hennessey zijn dergelijke cijfers haalbaar op benzine met een octaangetal van 98. Op simpele Euro 95 liggen de prestaties uiteraard lager.
De upgrade is volgens Hennessey mogelijk voor alle Cadillacs CTS-V van tussen 2016 en 2018. Overigens laat de Texaanse tuner weten dat het niet mogelijk is om een handgeschakelde versnellingsbak te houden. Tenzij de auto een automatische transmissie heeft, zal het achterwielaangedreven monster de versnellingsbak verorberen. Hennessey heeft de auto daarnaast van de nodige optische extra’s voorzien, die de auto nog smakelijker maken. Met name die diffuser aan de achterkant is gruwelijk.
Heb niet veel met Amerikanen maar dit kan ik dan wel weer waarderen. In sinister zwart graag!
Deze zou ik in het zwart moeten hebben… Door het wit met alle details is hij me veel te druk
Hennessey of niet. Toch is zo’n dikke Cadillac ook wel erg gaaf hoor. Toffe machine.
@viezefreddyw: droombak is het gewoon
Heer-lijk
1000 pk en dan nog steeds 10,5 sec op de kwart Mijl. Pfew. Maar het is wel een gruwelijk dikke bak. Blijft jammer dat je ze zo weinig ziet hier.
@rolov: zal ook aardig wat massa moeten mee zeulen, daarbij is dat misschien op straatbanden gemeten? Dus zonder de setup te weten is dit eigenlijk een nietszeggend getal.
Mooie bak. Dikke motor. Geen auto die je dagelijks ziet. Wat wil je nog meer?
@isn1981: AWD graag. Lijkt me handig met 1000 pk. En anders een maandabonnement bij de lokale bandenboer…
@svenska_aeroplan_ab: en een abonnement bij On That Ass voor het mee remmen in je broek??
@ikschrijfookoverautos: “Overigens laat de Texaanse tuner weten dat het niet mogelijk is om een handgeschakelde versnellingsbak te houden. Mits de auto een automatische transmissie heeft, zal het achterwielaangedreven monster de versnellingsbak verorberen.” Zoek het verschil tussen “mits” en “tenzij” eens op, in een woordenboek, en lees dan voorgaande quote nog eens…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@wetdualclutch: Ah crap, ik zie dat je me voor was. +1 voor jou.
Ligt ’t aan mij of lijkt dat achterwiel op een 15″ velg onder die dikke reet?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Succes daarmee Duitse 3!!
@kennone: denk niet dat ze er wakker van liggen.
@fouadski: denk het eerlijk gezegd ook niet.
Wat bruut, en qua uiterlijk toch niet heel erg veranderd. Ja laat je RS, AMG of M maar staan, ik neem deze wel.
Erg geslaagde sedan van cadillac gelukkig rijdt er eentje rond in omgeving Leiden. 1000pk is wel echt gruwelijk veel
LED-strip warning!