Hoe is het nu met… de Cayman GT4 die begin vorige maand crashte in Enschede?
Helaas moeten we hier op Autoblog ook wel eens melden dat er een bijzondere auto zijn Waterloo heeft gevonden. Dat is nu eenmaal het risico van rijden met auto’s die meer vermogen hebben dan strikt noodzakelijk. Je vraagt je misschien wel eens af wat er vervolgens met de auto in kwestie gebeurt. In het geval van de Cayman GT4 die onlangs crashte kunnen we die vraag beantwoorden.
We schreven 7 januari al over deze auto. De aanleiding was niet zo best: deze Cayman GT4 had zich om een paal had gevouwen in Enschade Enschede. De bestuurder kwam er gelukkig zonder kleurscheuren vanaf, maar de auto was zwaar gehavend.
Toch wordt de auto nog niet als total loss beschouwd, want hij wordt nu aangeboden op Schadeautos.nl. En niet voor de oud ijzerprijs. Dit geeft ons ook de gelegenheid om de schade eens in het volle daglicht op te nemen.
Ook als je niet bekend bent met de voorgeschiedenis van deze Cayman is het vrij duidelijk wat er gebeurd is. De auto is een beetje gefatsoeneerd, maar de paal heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten. En dan in het bijzonder op het linkerportier. Ook de dorpel heeft een flinke optater gehad en de voorbumper is niet meer echt intact.
Ondanks de serieuze schade wordt er nog een fors bedrag gevraagd voor deze gehavende GT4. Hij wordt namelijk aangeboden voor €53.000. Best een hoop geld voor een schadebak, maar je bent wel ongeveer de helft goedkoper uit dan met een onbeschadigd exemplaar. Er moet nog wel het een en ander rechtgezet worden.
Foto’s: Schadeautos.nl
alcantara zegt
53k is best veel voor een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
kubimazda3 zegt
Enige rendabele manier om deze auto op de weg te krijgen is export naar Oost Europa
power369 zegt
Netjes weer een beetje in elkaar geplakt. Volgens mij is deze vrij krom en is 53000 euro natuurlijk een hele hoop.
frank2b zegt
Reuze handig voor sommige autoraces in de US of A.
50mchljn zegt
Er is altijd een dombo die een uit elkaar gepeuterd wil hebben.
moveyourmind zegt
Als dit dezelfde is heb je een duur wrak.
https://www.autoblog.nl/nieuws/cayman-gt4-crasht-hard-in-enschede-2967386
Ziet eruit of ze hem provorisch gericht hebben om de schade te verdoezelen. Vond het al zo vreemd dat die deur eruit zag alsof hij veel verder in elkaar heeft gezeten.
rwdftw zegt
@moveyourmind het is dezelfde. Bij 1 van de foto’s hangt een kaartje aan de sleutel. Daar staat hetzelfde kenteken op.
En je hebt gelijk, de hele dorpel is naar binnen gekomen dus deze is provisorisch opgelapt. Waarschijnlijk kwamen ze er toen achter dat het geen zin had.
mark383 zegt
Goed gezien, dat kaartje aan de sleutel! Kenteken is dus K-923-T
Klopt ook met de RDW data, zit een WOK melding op.
Flatsix zegt
Zo he! Inderdaad ja, Op die oude foto staat ie helemaal krom! Lekker vanaf blijven.
DeWitteCondor zegt
Afgaande op de foto van vlak na het ongeluk waar ie nog tegen de paal aan staat is het moeilijk te geloven dat dit chassis niet krom is. Zelfs als het niet zo is gaat dit tienduizenden euro’s kosten om te fiksen. Niet realistisch in NL denk ik.
mark383 zegt
Hoewel de foto’s anders doen vermoeden, denk ik dat hiervan alleen de motor, het interieur en wat andere onderdelen te redden zijn. Wellicht dat ze in Oost Europa er nog iets van kunnen maken, maar helemaal recht zal ie nooit meer worden…
Joris24 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
rwdftw zegt
@nicolasr, wat heeft @joris24 nu gewonnen? :D
(Gebeurt moet hier met een T)
nicolasr zegt
@rwdftw: ik heb dit stukje niet geschreven Einstein! 😂
Joseppe zegt
Hmmmmm in dat eerdere artikel wordt gesproken over vermoedelijk Total loss. En zit de paal bijna op de plek van de bestuurder.
Vervolgens zie je op de verkoop foto’s dat hij duidelijk al een tijdje op de richt bank gezeten heeft. Maar het nog lang niet klaar is….
Denk dat je er tig duizend euro in moet stoppen….
Of het dan de moeite waard is……
mark997gt3 zegt
Er zou eigenlijk een soort wetgeving voor dit soort schade auto’s moeten komen. Een expert die beoordeeld of een auto nog gerepareerd mag worden. Zo niet, dan slopen onder toezicht.
carfreakjim zegt
@mark997gt3: Hebben we toch eigenlijk al? Auto heeft een wok status gekregen. Dus voordat hij weer de weg op kan moet hij gekeurd worden. Als de reparaties niet goed zijn wordt hij dus gewoon afgekeurd. Dat er een wokstatus op heeft gezeten kan je volgens mij terug zien bij de kenteken gegevens, dus voor een toekomstig eigenaar is het eenvoudig te achtergalen wat er is gebeurdt. En als ik een auto als dit koop zal ik sowieso het kenteken even googlen, kom je hem ook al gecrashd tegen. Dus als je als koper hem koopt zonder te weten dat die gecrashed is, is het gewoon je eigen schuld. Als je dit soort dingen van te voren gaat laten bepalen via een wet, wordt elke auto met een ongelukje per direct gesloopt. Wordt neimand beter van. Hoogstens dat de keuring bij een wok wordt aangescherpt.
roadster1976 zegt
@mark997gt3: eens; en die schadebak wordt dan straks ergens gerepareerd aangeboden aan iemand die er geen weet van heeft
Variomatic zegt
@roadster1976: sterker nog, gaat gewoon de grens over, hindert die wok melding ook nooit meer en lekker 10.000 euro bpm teruggaaf!
Robert zegt
“Er moet nog wel het een en ander rechtgezet worden.”
Ik denk eerder: recht getrokken.