
Voor de bescheiden klanten.
Ik hoor je denken: ‘Hoezo, minder dik? Dit is een G 63 AMG, die is al niet subtiel, en vervolgens is er ook nog eens een tuner overheen gegaan.’ Allemaal waar, maar toch is dit slechts de ‘Light’ versie van het Inferno-pakket van TopCar.

Vorig jaar zagen we al hoe een G 63 AMG er uit komt te zien als TopCar zich helemaal uitleeft. De auto in kwestie was uitgevoerd in groen en voorzien van zo’n beetje alle opsmuk die je kunt bedenken. Uiteraard allemaal in carbon fiber.

Voor degenen die dit alles te veel van het goede vonden, biedt TopCar nu ook een iets subtieler pakket aan voor de G 63 AMG. Fun fact: dit is waarschijnlijk de eerste keer dat je de woorden ‘subtiel’ en ‘G 63 AMG’ in één zin leest zonder ‘niet’ erin.

Het exemplaar dat we op de foto’s zien is uitgevoerd in zwart, waarmee je meteen al een stuk minder opvalt dan met groen. Verder zijn de bumpers op deze versie standaard gebleven. Wél zitten er de nodige carbon lipjes op. De meest in het oog springende aanpassing is de carbon fiber motorkap. Wat eronder ligt is hetzelfde gebleven. Dat is dus nog steeds een V8 met 585 pk.

Met dit pakket kun je je onderscheiden van een normale G 63 AMG, zonder dat het er heel gênant uit gaat zien. Helemaal niet gek.
Als wilt weten wat dit allemaal moet kosten, kun je hier de prijslijst bekijken.
fact: dit is waarschijnlijk de eerste keer dat je de woorden ‘subtiel’ en ‘G 63 AMG’ in één zin leest zonder ‘niet’ erin. Hij staat er toch echt hoor!
@bierbuik: Ik had het over de vorige zin ;)
Je moet in een g elftal spelen om zo’n ding te kopen. Smakeloos…
@brammetjedeb: ik kom wel naar dat G-team als ik zoveel verdien dan ik zo’n auto kan rijden.
Off topic: ik zit te overwegen om een G klasse youngtimer te kopen met een oud chassis en de rest uit een g klasse uit 2011. Is dit nou toegestaan en heeft iemand hier ervaring mee? Althans hoe groot is de pakkans?
@rs18011: van mij mag het.
@rs18011: ik ga het zeggen tegen de RDW.
@rs18011: van mij het ook
@rs18011: je mag 1/3 veranderen. Opbouw, chassis en aandrijflijn. Dus een oud chassis met oude motor en nieuwe opbouw. Maar als je alleen het chassis wilt gebruiken en een nieuwe(re) koets en dito motor dan kom je niet langs start en krijg je zeker geen 20.000. Met een beetje pech kost je dat 20, en bye bye G classe..
@rs18011: Gepakt worden voor wat? Je zal niet de eerste zijn die dit doet. Zolang je niet klooit met VIN-nummers zit je goed. Met een beetje research kom je in de juiste kanalen.
Ik zie een geschrokken kat in deze G …
@autodrome: misschien moet je eens dry January overwegen…
Dit lijkt net een Suzuki of iets dergelijks, laat dan een Blazer of Bronco restomod bouwen. Bruter, bijzonderder en goedkoper.