Na vandaag voelt geen trailer in Texas zich meer veilig.
Met de SEMA-show op volle toeren was het onvermijdelijk dat er ook hier überdikke Amerikaanse wagens zouden verschijnen. Dankzij RTR Muscle, waarover @willeme vorige week al schreef, hebben we nu wederom een excuus om jullie te tonen wat het land der hotdogs de wereld te bieden heeft.
De wagen wordt allereerst uitgerust met een bootlading ‘RTR’ badges. Vervolgens krijgt de truck een nieuwe grille met LED-lampjes en plakken ze onder de voorbumper een beschermplaat, voor het geval je besluit om over rotsen te willen rijden. Uitvergrote wielkasten maken ruimte voor een nieuwe set RTR Tech 6 velgen, die op hun beurt weer omhuld worden door 33″ banden Nitto Ridge Grappler die klaar zijn voor elk terrein.
De 5-liter V8 onder de kap van de nieuwe F-150 wordt opgepompt van net geen 400 pk naar meer dan 600 pk. Het vermogen wordt naar vier wielen gestuurd en er wordt geschakeld door middel van een tientraps automaat. Over het koppel laten ze nog niets vallen. Wel weten we dat het standaard blok met 541 Nm aan koppel al niet bepaald slap te noemen was.
Tenslotte krijgt de truck een ‘heavy-duty’ achteras en zijn nieuwe veren en dempers erop ingesteld om het maximale eruit te toveren. Zodoende telt de wagen dus gewoon nog als volwaardige pick-up en dien je hem ook zo te gebruiken.
focusrs1 zegt
Zoveel power… en dan nog steeds niet fatsoenlijk door een bocht kunnen…
lincoln zegt
@focusrs1:
Hoe meer peekaa hoe beter de bocht om ..
Waar komt die theorie vandaan ??
wimof zegt
@lincoln: Ik denk dat hij bedoeld dat Amerikaanse wagens zeepkisten zijn.
lincoln zegt
@wimof:
OK .. iemand die denkt dat een 2,5 ton zware pick-up/terrein wagen is gemaakt om snel op rotondes te rijden zal er wel veeeeeel verstand van hebben ofzo ..
wimof zegt
@lincoln: Misschien dat om die reden er toch wat ongelukken gebeuren met die pseudo suv’s (Q7, X5 enz)
lincoln zegt
@wimof:
Met rolschaatsen en kruiwagens ook ..
Cars don,t kill people ..
flutterby zegt
@lincoln: Juist wel, over de rotonde. Niet eromheen zoals die laffe Europese autotjes doen.
marinepower zegt
@lincoln: wellicht dat je met deze er wel snel ‘overheen’ kunt??
focusrs1 zegt
@lincoln: driften door een bocht is trager…
shadowbroker zegt
@focusrs1: Maar toch doet bijna elke rallycoureur dat..
focusrs1 zegt
@shadowbroker: op zand ja – op asfalt/openbare weg is driftend door een bocht altijd trager
joost1990_2 zegt
@shadowbroker: omdat op losse ondergrond door een bocht driften wel sneller is dan dermate je snelheid verlagen om niet-driftend de bocht om te gaan
shadowbroker zegt
@joost1990_2: ligt er ook aan hoe de bocht is
dutchiehd zegt
@focusrs1: driften door een bocht is niet altijd trager, iets met momentum.
rufctr01 zegt
@focusrs1: heb je er al mee gereden? Amerikaanse merken hebben al een behoorlijk goede wegligging, volgens mij heeft de Corvette Z06 of ZR1 destijds nog een Ring record gehad.
pietertjep85d zegt
@rufctr01: goede vergelijking.
Gulli zegt
@rufctr01: Ehm, dat was uitzonderlijk júíst omdat het een Amerikaan was die niet alleen rechtdoor wilde.
O plaat zegt
@focusrs1:
Even een open deur intrappen? Wist je dat bij Mercedes een AMG GT een betere wegligging zal hebben dan een verlengde sprinter met de zelfde motor?
Dutchdriftking zegt
Liever een gekietelde Raptor.
toyotafortuner zegt
Heerlijk dik apparaat zeg
crashingduke zegt
Ik heb helemaal niets met trucks. Dat gezegd hebbende, ik wil deze hebbe, hebbe, hebbe.