Nog beter nieuws voor The Blue Oval. De Ford bedrijfswagen wordt voornamelijk verkocht aan nieuwe klanten.
Soms is een beetje geluk niet verkeerd. Een fabrikant is jaren bezig met marktonderzoek om te kijken wat de klant nu echt wil. En dan nog lukt het lang niet altijd om exact dat juiste product te maken of de voordelen van het product te vertalen naar de klant.
En soms heeft een merk het gewoon perfect voor elkaar. Dat is met deze Ford bedrijfswagen het geval. Het gaat om de Ford Maverick, de kleinste pick-up van het merk. Dat model is namelijk een extreem grote hit. Zo op het eerste gezicht is het niet veel bijzonders. De kleine pick-up heeft in tegenstelling tot de grotere Ranger en F-150 op een zelfdragend koetswerk (geen ladderchassis).
Populaire Ford bedrijfswagen
Ford heeft in Q1 van 2022 er 19.245 exemplaren van verkocht in de VS, aldus Ford Autohority. Daarmee is de auto (veel) populairder dan zijn enige concurrent, de Hyundai Santa Cruz.
Het belangrijkste wapenfeit is dat er een hele hoop van verkocht worden aan nieuwe klanten. Meer dan 60% van de mensen die de Ford bedrijfswagen kopen, komt van een ander merk. Het zijn dus meer klanten in plaats van klanten die anders een andere Ford hadden gekocht.
Gunstige prijzen
Een andere prettige bijkomstigheid is dat Ford ze verkocht waar dat vroeger niet gebeurde. Met name de populariteit in Californië is bijzonder. Normaal worden deze auto’s daar minder goed verkocht. Een groot deel van het succes is te verklaren door de belachelijk lage prijs van de Ford bedrijfswagen. Want hij is er al vanaf 19.995 dollar. Een Ford Transit Connect, ook een soort bedrijfsauto waar particulieren in passen, is bijna 12 mille duurder.
In feite zijn beide een Ford bedrijfswagen van min of meer hetzelfde formaat. Wil je niet een basis hybride, maar een dikke 2.0 EcoBoost Lariat, dan ben je slechts 26.945 dollar kwijt. De auto wordt verkocht als bedrijfsauto, uiteraard. Maar dankzij het zelfdragende koetswerk, de lage prijs, de dubbele cabine en het lage verbruik is de Maverick ’toevallig’ ook heel erg populair voor particulieren.
Via: Carscoops.
Meer lezen? Dit zijn de 25 snelste pick-ups!
Dutchdriftking zegt
Als dit in Nederland voor 20k op geel kenteken kon zou het vast ook populair zijn. Niet mijn type auto, maar best goed gelukt.
royaledeluxe zegt
Dit gaat raar klinken, maar hij ziet er nog vrij sportief uit voor een ‘Utility vehicle’.
dotternetta zegt
En? Komt ie naar NL? Voldoet ie aan de NL regels voor bedrijfsauto’s??????? Waarom ontbreken de belangrijkste gegevens?
jarnobakker zegt
Dit als hybride met een derde zitrij. Ben je voor 40 k helemaal de man
mashell zegt
Als je hier een 3e zitrij inmaakt dan is het een landaulet en daar wordt het gelijk heel duur van.
marinepower zegt
Hoeveel kleiner is dit dan een Ranger? Hij oogt hetzelfde, en ook niet veel kleiner dan de Amarok. Of krijgen we straks ook een VW caddy pickup terug?
slowland zegt
https://youtu.be/-jrxSkyLKvw
De Maverick is ook eigenlijk helemaal geen pickup, maar meer een Ute.
Toch is de laadcapaciteit nog altijd 1500lb. Het is voornamelijk de trekcapaciteit die achter blijft
auto62 zegt
Krijg je de bedrijfswagenveiligheid bij. Ben benieuwd naar de crashtest