
Welke heeft jouw voorkeur?
De autosnoepwinkel van Jeroen van den Berg heeft twee track-Ferrari’s te koop staan. Het gaat hier om een 430 GT3 Scuderia en een 458 Italia GT2. Beide modellen zijn geel van kleur, zijn niet straatlegaal en voldoen aan alle FIA reglementen om deel te nemen aan officiële races.
Ferrari 430 GT3 Scuderia
De 430 GT3 Scuderia is de opvolger van de F430 GT3. Het model heeft meer dan 500 pk en een sequentiële versnellingsbak met zes verzetten. Door de rolkooi is het even klimmen om in te stappen, maar aan boord heb je gauw door dat je in een echte raceauto zit. Het autobedrijf wil 175.000 euro vangen voor het Italiaanse monster.
Ferrari 458 Italia GT2
De eveneens niet straatlegale 458 is een GTE-racer. In verband met restricties is de GT2 op enkele punten geknepen. Het blok levert bijvoorbeeld maar 470 pk en het toerental is begrensd tot maximaal 6.250 t/pm. De F136 V8 is gekoppeld aan een sequentiële bak van Hewland. Net als bij de GT3 Scuderia, beschikt de Italia GT2 over zes versnellingen. De raceauto weegt 1.245 kg. Het apparaat moet 280.000 euro opleveren, maar de prijs is onderhandelbaar.
Hij is wel lekker bezig zeg
Doe mij maar de 430. Vind ik net ff wat mooier.
Misschien tijd voor een wekelijkse blog samen met Carlink… Toch wel interessant spul altijd.
@dutchfiat: liever niet, dat is een commercieel bedrijf en tast de onafhankelijk van AB aan… Straks wordt er ook samengewerkt met Jet cars…
@blo3to3t: ik zie het al voor me, dan moet je premium-lid van AB worden om de velgen te kunnen zien op de afbeeldingen.
@blo3to3t: al zou een mooie bedrijfsvideo best interessant zijn.
Ik zou voor de 430 gaan, iets rauwer en ligt beter op de weg. 458 is sneller, maarja..
@nigel: klinkt alsof je er mee gereden hebt?
Wat zijn de specificaties als die 458 geen GTE restricties heeft?
Minder pony’s en toch duurder. Hmmm
@hassani: Veel meer downforce. Onderdelen van GT2 zijn een stuk duurder ook, zelfs sommige delen die identiek lijken (uiterlijk) zijn op een GT2 veel lichter en/of sterker.
Doe mij die gele maar.
Liever gewoon een straatversie. Dat gesleep met zo’n trailer naar al die circuits vind ik maar niks. Een gewone 458 of 430 red zich ook wel op een circuit mocht je daar de behoefte aan hebben. En dan kan je tenminste gewoon een pak melk halen op zondag. Zonder dat je die trailer weer mee moet slepen.
@E34M5Touring: kun je dan niet beter het trekkende voertuig gebruiken om die melk te halen?
Of zo’n motortje met afstandsbediening onder de trailer die die bejaarden gebruiken om hun caravan te parkeren aan de Costa Kukident :P
Toerental geknepen naar 6250…
Dat is pure mishandeling!
Para mi la F430 por favor!
Ziet er een stuk leuker uit, plus dat de redline waarschijnlijk hoger ligt dan de 6.250rpm van de 458.
Is toch zonde als je zo’n dikke V8 niet ff door kan trekken!
De 430 graag. De 458 heb ik altijd al lelijk gevonden.
Tsja, de F430 graag, hoe kan het ook anders? Zeker in dit geval vind ik hem mooier dan de 458. Maar goed, zal dan eerst een cursusje moeten oppikken ergens. Ik vrees dat ik anders een Vetteltje heb bij bocht 1..
Zou het mogelijk zijn om net als met de P1GTR deze straatlegaal te maken?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: ja
Die 430 is veel te duur. Die 458 is dan weer verrassend “goedkoop”.
Mij de 458, maar liever een straat legaal apparaat.
Sinds kort mogelijk om virtueel binnen te kijken bij Carlink! Is op YouTube te vinden voor de liefhebbers:
https://youtu.be/JZk1qzcfGkk
Leuke wagens van Carconnex in België