Heerlijk! Auto’s waar je tenminste een mening over kunt hebben.
Aan de Ferrari 456 maken we niet al teveel woorden vuil. Collega Lars nam die schone taak onlangs op zich, rustig nalezen kan HIER. Deze cabrio is een stuk minder bekend en dat heeft een goede reden.
Straman & Co. bouwde van 1995 tot en met 1997 namelijk drie hele 456 GT Cabrio’s en het mag gezegd worden: zo op het oog is de conversie netjes gedaan. De voorruit van de elegante Ferrari staat helaas iets te rechtop en het gesloten dakje is een ronduit afzichtelijke creatie, maar de charme van deze 2+2 is nog aardig overeind gebleven.
Niet al te lang geleden stond een exemplaar te koop op het web voor zo’n 130.000 dollar, wat aanzienlijk meer is dan je voor een gewone, gesloten 456 zou moeten neertellen. Had jij ’t ervoor over gehad? Straman deed trouwens vergelijkbare dingen met een Ferrari Testarossa, ook een gaaf ding.
atrak zegt
Dan maar 365 dagen per jaar open rijden, want dat dakje is leluk!
denniss00 zegt
@atrak: Doe maar niet, straks heb je een rijdend zwembadje…
sleepyj zegt
@denniss00: gaatjes onderin boren.
dailydriver zegt
@sleepyj: nee, met een shotgun een gat maken is voldoende.?
roppp zegt
@dailydriver: misschien wel wat voor IS. Is weer eens wat anders dan die Landcruisaders.
str8six zegt
Open of dicht. De 456 GT(O) blijft een van de mooiste Ferrari’s imo. Wat een stijlvolle auto!
Mika_Hakkinen zegt
@str8six: GT M bedoel je ipv GT (O) en inderdaad, dit blijft een prachtige, stijlvolle, gentlemen Ferrari
Corrado16v zegt
Ferrari 456 GT Alpenkreuzer.
fmgarcia zegt
Wauw met de kap er af is het een beauty!
maho90 zegt
Alleen voor het open rijden inderdaad. Wat een lelijk dakje. Verder wel een mooie tijdloze auto.
gt500eleanor zegt
Dat stuurwiel ziet er ook niet uit, lijkt net een stuur van een “normale” auto
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@gt500eleanor: Dat had destijds elke auto… Het begin van het airbag tijdperk
Mika_Hakkinen zegt
@gt500eleanor: Van de 456 GT M is beter, stuur van de 550
rrk147 zegt
Wel echt een mooi ding zeg! De dikke kont met open dak toont erg dik, en de oplopende zijlijn vanuit de koelsleuf lijkt er ook wel nog beter uit te komen! De 456 is sowieso wel tijdloos naar mijn idee, lijkt wel of je steeds mooier wordt!
norge zegt
Ik had vroeger een tent die er beter uit zag dan dit dak…
Jammer, verder is de auto prachtig..
rhellema zegt
@norge: Je weet dat onder de brug slapen niet als een tent geldt toch? ?
norge zegt
@rhellema: Je weet dat je voor een grapje humor nodig heb,,,Toch?
rhellema zegt
@norge: nee, om humor te snappen moet je het hebben.
viezefreddyw zegt
Met het dak open een absolute schoonheid! Nee, had dat geld er niet voor over gehad maar gaaf is ‘ie wel!
turboboy zegt
In een tijd dat auto’s overal maar gekke lijntjes, hoeken en vouwen krijgen waardeer ik deze schoonheid nog meer.
horza zegt
Stiekem is die 456 toch wel een hele mooie auto!!
rufctr01 zegt
Maar goed op buienradar kijken voirdat je gaat toeren…
Arnoud zegt
Er zijn maar weinig van coupé afgeleide cabrio’s die er zowel open als gesloten goed uitzien. Goed voorbeeld daarvan is de Nissan 350Z.
Dutchdriftking zegt
Ziet er uit als n slechte replica. ..
edftw zegt
Meeste cabrio’s zien er beter uit met het dak open imo. Daarom is het ook een cabrio! Bij deze is het dak echter wel érg lelijk, zonder is het een elegante auto!
martijn11 zegt
Jammer dat ik hem nu wel ken
MarkNauta zegt
De 456GT blijft wat mij betreft één van de mooiste Ferrari’s.
Wat betreft de open versie. Geef mij dan maar de 456 Venice Convertible waarvan er enkele voor de Sultan van Brunei zijn gemaakt.
bentley1969 zegt
De cabrio-versie van een bestaande, elegante coupé is meestal niet zo elegant… toch… als ie onder de kerstboom zou staan…
davelepeef zegt
@bentley1969: zou je n hele grote boom hebben…
toyotafortuner zegt
Nog altijd erg sexy!
t1mothys zegt
Not bad! Wel open laten. Dat hoge raam stoort me niet.
thomasthomas zegt
456 heeft zo’n rustige mooie lijn geen schreeuwlelijk. Nooit geweten dat er een cabrio van bestond en ik lees toch heel wat af :-).
Jochempie zegt
De vraagprijs is twee Frank-ton…
Link