En dat niet alleen vanwege de gruwelijke velgen en schandalig lelijke koplampen. Je bent gewaarschuwd…
Van de zeven verschillende zonden, heeft deze Ferrari-eigenaar er ten minste drie begaan: je Ferrari 456M voorzien van afschuwelijke wielen, je Ferrari 456M voorzien van niet-originele en niet-passende koplampen en je Ferrari 456M voorzien van een andere motor. Die laatste zonde zou eigenlijk dubbel moeten tellen, want het gaat hier om een amechtig zespittertje uit een Lexus GS300…
Volgens de verkoper op Ebay (hij is gelukkig al verkocht voor 43k dollars) is het een MOTOR SWAP DONE RIGHT, maar mijns inziens is dat alleen het geval wanneer je de V12 uit een Ferrari in een Lexus hangt en niet andersom. De koplampen zijn volgens de advertentie ‘updated to Ferrari style 2015’, al had geen enkele Ferrari in 2015 dan wel in een ander jaar deze lampen. Waar de lampen dan wel vanaf komen? Een denkbeeldige koelkast voor de eerste koplampfetisjist (@desjonnies?) die het weet.
‘Everyting else is all factory’, al kan ik me niet heugen deze afgrijselijke wielen op een ander paardje uit Maranello te hebben gespot. De achterlichten kloppen evenmin, de ovaal rondom de dubbele achterlichten hoort gewoon doorzichtig rood te zijn. Verder lijkt de achterbumper eveneens after market, maar schijn bedriegt. De 456M GTA (met de A van Automatica) heeft deze twee koelgaten standaard in de achterbumper zitten, daar waar de handgeschakelde 456M ze niet heeft.
Van één zin uit de advertentie wordt ik dan weer wel gelukkig: ’this car is the only one in the US’. Godzijdank…
P.S. Ben ik nu gek of lijkt die Aston Martin DBS op de laatste foto ook niet the real deal?!
volvofreak zegt
Nou ja een 2JZ uit een gs300 kan veel en heel veel vermogen leveren. En anders een motor die bomproef is.
Ik begrijp dat een Ferrari V12 geweldig is maar een heel slecht alternatief is dit nu ook weer niet. De koplampen zijn wat hoekig en dat heeft zo zijn uiterlijk. En die chromen velgen horen gewoon lekker onder een Escalade of iets dergelijks.
rikus zegt
@volvofreak: waarom een alternatief als er al een Ferrari V12 onder de kap ligt.
En het uiterlijk.. Ach laat maar, ik ben al moe.
lincoln zegt
@rikus:
Denk dat hij die V12 aan zijn grootste vijand heeft verkocht ..
Auto in zijn geheel is trouwens op elk punt een flinke upgrade van de standaard 456 ..
rikus zegt
@lincoln: Mee eens. Ook een prachtig detail is het soort kleed wat over het dashboard ligt, op foto 10. Werkelijk jaloersmakend.
lotuselises2 zegt
Wtf, avond verpest
willeme zegt
Dat zespittertje is wel gerelateerd aan de 2JZ uit de Supra. In principe kun je hier met gemak 800pk uit halen. Makkelijker dan bij die V12 van Ferrari. Betrouwbaarder ook.
Die koplampen konden erger, alhoewel het van mij niet had gehoeven en die velgen kun je zo er af halen om er nette OZ’s of HRE’s onder te leggen. Standaard 456’jes zie je al overal. Zie dit als een zeer stijlvolle Supra met een echte Pininfarina body en chassis…
volvofreak zegt
@willeme: wat ik zei dus…..
vetnek zegt
@volvofreak: maar @willeme krijgt de +’jes omdat hij een eindbaas is.
OT: alleen de kleur is mooi..
willeme zegt
@volvofreak: bik had jou reactie nog niet gelezen. Ik was druk bezig mijn eigen betoog aan het typen. Kennelijk denken we hetzelfde! Great minds think alike!
ej20g zegt
@willeme: hoewel ik de 456 een prachtige auto vind, is een Supra JZA80 in mijn ogen nog een stukje mooier. Vraag me niet waarom, ik zit een beetje vreemd in elkaar.
willeme zegt
@ej20g: daar gaan we binnenkort maar eens een boom over opzetten.
Er stond laatst een licht getunede Supra bij de Albert Heijn. En ik bedacht mij inderdaad: het is een buitengewoon origineel, herkenbaar en mooi ontwerp. Niet te veel frutsels of poespas. Een lange motorkap, glooiende daklijn en kenmerkende koplamp en achterlicht units. Dit had Toyota echt wel kunnen uitbuiten. Ja, het technische aspect maakt de auto extra bijzonder, maar puur qua design is het best een achievement. Een 3000GT of Skyline GT-R zijn gewoon mooi van lelijkheid, een Supra is echt mooi. Food for thought!!
ej20g zegt
@willeme: niks aan toe te voegen, de JZA80 is wat mij betreft een tijdloze auto om te zien!
dwersbongel zegt
@willeme: heerlijke reactie Willem. En geen speld tussen te krijgen. Avond toch iets minder verpest :)
stradale888 zegt
@willeme: Meestal ben ik het roerend met je eens en vind ik je artikelen op AB heerlijk leesvoer, maar nu heb ik toch het gevoel tegengas te moeten geven.
Ik weet niet waar je woont, maar ik zie verdomd weinig 456’s waar ik woon. En als ik er al eentje zie, dan geniet ik met volle teugen. Er zijn wat mij betreft maar weinig stijlvollere vierzits GT’s op deze planeet te vinden. Dat is precies wat hier is misgegaan. Alles wat er aan is gebeurd heeft hem minder stijlvol gemaakt. Met iedere aanpassing is hij meer beroofd van zijn ware identiteit en dus van zijn grootste kracht. Dan is het volledig irrelevant of de motor in kwestie betrouwbaarder is of beter te tunen is. Daar gaat het bij een 456 helemaal niet om.
Arme 456…
willeme zegt
@stradale888: we weten niet wat het verhaal is achter de 456. In mijn optiek is een 456 GT een briljante auto waar je niets aan moet doen. Alle veranderingen zijn storend.
Echter, als dit een 456 GT is met motorschade of een gigantisch elektronisch probleem (wat kan voorkomen, het zijn fragiele auto’s) en het was dit of de sloop, dan liever dit. De keuze voor een 2JZ is opmerkelijk, maar de 2JZ heeft wel enorme potentie en betrouwbaarheid. Ik zal het zelf nooit doen. Maar als dot een kwestie was van óf de sloop óf dit, dan is dit een goede swap.
Alhoewel ik de 2JZ zou overslaan en direct een LS9 monteren. Dan heb je wen lager gewicht in de neus en 650 plus pk….
stradale888 zegt
@willeme: Ik ken het verhaal achter dit exemplaar evenmin. Als het de keus was tussen sloop of dit, tsja, dan zou ik nog gaan twijfelen wat ik de beste optie zou vinden. Dat maakt de aanpassingen die zijn gedaan nog niet makkelijker te verteren voor de ogen. Ongeacht het verhaal erachter zie ik weer de zoveelste Amerikaan die zijn wansmaak heeft moeten tonen ten koste van een auto die hij kennelijk niet op waarde heeft weten te schatten.
creaminator zegt
@willeme: als het gaat om een GS300 blok is dit de 2JZ-GE, die aardig wat aanpassingen aan zowel in- en uitlaat, als interne delen nodig heeft om tot de epische 2JZ-GTE waarden te voldoen. http://www.clublexus.com/forums/performance/69839-the-difference-between-2jzgte-and-2jzge.html
skinnybmw zegt
@willeme: Al haal je 6000pk uit de 2JZ…een Ferrari V12 hoort gewoon z’n eigen V12 te hebben, vind ik dan.
bofkont zegt
@willeme: je bent niet helemaal fris in je hoofd, niets gaat boven Ferrari V12, al had die jap 2000pk.?
willeme zegt
@bofkont: Ik vermoed dat deze Ferrari aan de voorkant in elkaar heeft gelegen. Vandaar een andere motor en voorkant. Staat de eigenaar vrij om er mee te doen wat ‘ie wil. Het is in elk geval origineel en netjes uitgevoerd.
Ik vind je toenadering (wederom) zéér onsympathiek. Zo spreek ik jou ook niet aan.
bofkont zegt
@willeme: oh zo heb ik het niet bedoeld was meer uit de grap , uiteraard mag iedereen zelf weten wat ze met een auto doen, maar dit is toch echt een doodzonde.
danone zegt
Dat is een hele vreemde DB9 inderdaad.
Heeft andere/hogere ‘heupen’ lijkt wel.
En ook erg jammer van de 456.
Een lelijke manier van tuning.
adyton zegt
Zijn dat geen aftermarket lampen van een gt-r of zo?
Er is idd wel nog meer aan gebeurd zo te zien. Je moet er voor zijn…
lekkerlinksrijden zegt
@adyton: ik zat te denken aan een Fiat, maar weet ff niet welke.
redbeams zegt
@adyton: Ik denk dat dit koplampen zijn van een toyota celica T23
gt500eleanor zegt
Allemachtig wat een lelijk hok.
tjorque zegt
FUBAR!
Niet dat ik weet hoe hij er had moeten uitzien, maar mooi is het nu zeker niet…
thearchitect zegt
Lijkt wel een Fiat Barchetta met die koplampen.
peug206 zegt
Ik denk dat ik de koplampen het minst erg vind.
alcantara zegt
Ik vind het leuke wagen, op de velgen na maar die haal je er zo af.
Geweldig blok erin dat makkelijk 300pk kan leveren en veel betrouwbaarder is dan een Ferrari-blok wat jaarlijks onderhouden (lees: gereviseerd) moet worden voor 5k. Meer dan 300pk heb je sowieso weinig aan op de openbare weg. Stuk lichter ook, alleen maar voordelen.
Edge zegt
Mag ik door voor de koelkast? Het zijn namelijk aftermarket koplampen van een Toyota Celica, afkomstig van een of andere toko genaamd Spec D Tuning. Hier te zien op zo’n Celica: http://www.carid.com/images/spec-d/headlights/lhp-cel00g-tm-1.jpg
Forza zegt
@Edge: dubbel en dwars verdiend ;)
sezz zegt
@edge: Ik gun je de koelkast maar is dit soms de DBS in kwestie?
http://www.autoblog.nl/toyota-supra-ombouwen-naar-aston-martin-is-zonde
Dizono zegt
@sezz: zou wat zijn.. heb je Ferrari en een ‘Aston Martin’ met hetzelfde Toyota-blok…
sezz zegt
@dizono: Krijg nu ook een donkerbruin vermoeden wat die Silver Seraph en CLS betreft, Prius swaps misschien ?
vetnek zegt
@Edge: hulde! Living on the…
tenaci zegt
@Edge: knap gezien! Maar die kerel was dan aardig Toyota minded zeg. Niks mis mee, maar op dat op je Ferrari te kleien….
misterdrogba zegt
Zo vanaf de achterkant zag het er nog redelijk uit tot ik verderging met swipen en opeens die voorkant zag.. mijn god wat afschuwelijk.
alcantara zegt
Mooi om te zien dat deze baas gewoon schijt heeft aan OEM suckers, OEM is voor n00bs.
adyton zegt
Of de aston echt is dat weet ik niet. Denk het wel, want op zich is de ferrari toch ook echt, maar er is zeker ook aan gewijzigd. Staat duidelijk een spoiler op die niet op de dbs zat.
Edge zegt
@adyton: Daar zal wel een 2.3 EcoBoost vierpitter in liggen. Om de Ford roots eer aan te doen
ej20g zegt
Qua uiterlijk vind ik het een verschrikkelijk ding, en de motorswap vind ik ook niet bepaald geslaagd. De potentere broer van deze 2JZ-GE had ik als swap geslaagd gevonden aangezien dat blok véél meer vermogen kan leveren dan de originele V12. Hoewel die V12 natuurlijk ook een juweeltje is.
Vind het toch een beetje moeilijk om deze auto te plaatsen, vooral met een verkoopprijs van 43k dollar.
tenaci zegt
Heb net m’n bril kapot gestampt, daarna m’n ogen uitgestoken, maar helaas het is al in m’n brein opgeslagen…. Waarom???? Na die geweldige 250 GTO, die fantastische 550 Maranello….. Why???? Eerst Trump, nu dit. Murica is lost…
cossiekiller zegt
@tenaci: Jij kan goed typen zonder ogen!
tjorque zegt
@cossiekiller: spraakherkenning jongeuh!
tenaci zegt
@cossiekiller: in de brugklas typediploma gehaald. Dan kun je blind typen, nu dus letterlijk…
gerjan zegt
Waarom ? Waarom ? Waarom?
burninrubber zegt
Jezus eeuwig zonde
dondeboer zegt
Wel beetje Frankenstein. .. koplampen van een Celica?
clarkson zegt
@dondeboer: Zo te zien wel ja.
smoked zegt
De verkoper van de Ferrari:
[IMG]http://i68.tinypic.com/15mifiv.jpg[/IMG]
milieumeneertje zegt
Niet echt een succes als je mij vraagt. Ben dan wel weer benieuwd naar de reden achter de engine swap.
granlusso zegt
Het verhaal achter die engineswap ben ik wel heel benieuwd naar. Dat kan niet met plezier zijn besloten lijkt me.
Verder vind ik de koplampen netjes ingebouwd, maar de pijn die de wetenschap doet dat er zo’n prachtige ’90 Gran Turismo achter zit wordt er niet minder om.
moondustfocus zegt
Was die knakker strontlazarus toen ie de koplampen ging inbouwen?
kobus1967 zegt
Uiterlijk boeie de kleur is goed maar toen zag ik de automaat en mijn maag draaide om.
denniss00 zegt
OH GOD LIEVE HELP!!! HOE LELIJK KAN JE EEN FERREXUS HEBBEN?!?!?!
autodrop zegt
@denniss00: rustaaaagh
rb26dett zegt
Het blok uit de GS300 blijft een 2JZ, Misschien niet de zo geweldige GTE variant, maar alsnog zijn er zeker mindere blokken te vinden. Ik ben het er wel mee eens dat een 2JZ in een Ferrari toch wel één van de raarste swaps is die ik ooit heb gezien.
kaeser zegt
Alleen de tekst gelezen omdat ik het niet aandurf de foto’s te bekijken. Maar wel jammer voor deze chassis.
hooismans zegt
ik kan niet meer slapen
Stefje zegt
Daar gaat mijn zin in het weekend ?
isleofman zegt
Wat een dramawagen. Kan bij grofvuil! Zonde hoor.
sportevo zegt
Die koplamptuning kan ik nog inkomen. Goed, het ziet er niet uit maar het is een verandering die je doet om het aangezicht te veranderen maar waarom die motor wissel? Ging die anders te snel?
Edge zegt
@sportevo: Wellicht gekocht met een kapotte V12?
sportevo zegt
@Edge: dat zou kunnen.
rikus zegt
De tering..
niekie1999 zegt
De motor uit een gs300 is volgens mij een 2jz, dus misschien is de swap voor tuningmogelijkheden?
boenderaar zegt
Celica koplampen?
boenderaar zegt
@boenderaar: ah, was niet de eerste…
2wheeler zegt
Negeer deze reactie maar, ik plaats hem alleen om die van jullie te zien. Doei.
edftw zegt
Ik ga mijn avond mooi niet laten verpesten dus laten we het positief houden, hij staat er wel netjes bij. Maar wat een verschrikkelijk ding is het geworden zo
apriliarsv zegt
Oef, jezus hee, welke mafkees haalt dit in z’n hoofd
josvanrey zegt
Uit het land van de dalende zon!
drf76 zegt
Beetje een Chinese kopie. Lijkt er wel op, maar net niet helemaal. En als je er in gaat zitten begrijp je waarom je de helft betaald van een goede….
susp1cious zegt
Gadver, wat lelijk! Lijken inderdaad wel Nissan GT-R koplampen.
freezzr zegt
Goeie trollmobiel dit toch
toyotafortuner zegt
Vreemd maar niet helemaal lekker.
ferrarimax zegt
Zijn het geen koplampen van de california T?
koekwaus zegt
@ferrarimax: lijken mij van een Toyota Celica
jpoers zegt
Wat ik mij afvraag heeft deze niet veel voorschade gehad en was de originele motor niet het redden waard?
mynameisjeroen zegt
Ik wil wel een GS300 blok in mijn auto.
boss1 zegt
is gewoon een replica hahaha
E34M5Touring zegt
Een echte Fujz dus. (een Fugazi met een JZ)
koekwaus zegt
Toyota Celica koplampen?
roeldriesvink zegt
Geel…
koekwaus zegt
@roeldriesvink: hij matcht wel mooi met je zwembroek