Haperende economieën zitten vol kansen, de kans om voor €11,4 miljoen een oud stuk Ferrari schroot te kopen bijvoorbeeld.
Vooruit, bovenstaande foto is gemaakt tijdens de 24 uur van Le Mans in 1958. Deze Ferrari 250 Testa Rossa ziet er inmiddels weer een stuk beter uit. Toch vang je voor een tweedehandsje met een dergelijk schadeverleden meestal niet de hoofdprijs. In 1958 keihard van de baan gereden, uitgebrand, en later nog een keer.
Het record is verbroken tijdens de veiling op Pebble Beach dit weekend. We hadden al een vermoeden dat deze 250TR (chassis nr. 0666 TR, motor nr. 0666 TR) goed zou scoren. Rood lijkt opnieuw dé kleur voor een Ferrari want deze Ferrari verwisselde voor $16.390.000,- van eigenaar. Zelfs met de huidige koersen verpletterd de rooie 1957-er daarmee het oude record van €9,02 miljoen voor een zwarte Ferrari 250 TR.
Een slechte koop of kan je tegenwoordig beter je geld in zo’n klassieker hebben zitten? Het is de allereerste Ferrari 250 TR ooit gemaakt en daarmee waarschijnlijk een waardevast beestje. 16 miljoen veel? Je krijgt wel een 3 liter 12-cilinder met 6 carburateurs, 300pk en een onderhoudshistorie om door een ringetje te halen. (via: jalopnik.com)
maxx1 zegt
ik begrijp niet helemaal wat je hieraan hebt… leuk hoor zo’n oud ding maar de huidige generatie herkent die hele auto niet eens… ik zou denken dat het een poorman’s ferrari is.
bassie zegt
@maxx1: Dat wat je zegt, i.c.m. je afbeelding geeft eigenlijk al antwoord op je eigen stelling, het verschil tussen mensen met geld/zonder geld en met smaak/ zonder smaak is direct duidelijk!
maxx1 zegt
@bassie: vindt jij dat je smaak hebt als je deze Ferrari koopt? volgens mij koop je deze Ferrari alleen als belegging. Lijkt me stug dat je hierin veel plezier kunt beleven…
valleyman zegt
@maxx1: Liever die poor man’s Ferrari dan die caravantrekkende verhoogde kever op je thumb ;-) Of is het een Clio?
Ik wil hem gerust nog eens de kreukels in rijden en restaureren als ik ooit de kans heb!
maxx1 zegt
@valleyman: wow, wat een cayenne hater ben jij man :P snelste suv die er te krijgen is! laat dat oude barrel ver achter hem
ThomasVD1985 zegt
@maxx1: Daar zeg je t al, de SNELSTE SUV. twee woorden die niet samen gaan. Die dingen zijn niet gemaakt om snel te gaan want bij de eerste snelle bocht lig je in de gracht mocht er niet zo’n uitgebreid ESC-systeem op zitten.
maxx1 zegt
@ThomasVD1985: misschien moet je eens plaatsnemen in cayenne turbo (s), dan praat je wel anders ;)
theblackdude zegt
@maxx1:
jij zou in dit geval een verhoogde kever kopen ipv een stukje geschiedenis zoals deze 250 of een ford gt40. ik zou mezelf uren verhalen met die klassieker, maarja smaken verschillen.
maxx1 zegt
@theblackdude: een gt40 begrijp ik. die ziet er stoer uit en heeft nog een dikke motor ook
bassie zegt
@maxx1: De gt40 kwam pas 10 jaar later en was niet eens veel sneller met zijn kleine 4.3 V8 dan deze 3.0 V12.
MAB zegt
@maxx1: haha jij hebt gelijk:P
NielsGP zegt
@maxx1: Wow ik ben ook nog jong (19) maar snap echt niet waar je naartoe wilt! Als dit representatief is voor de nieuwe generatie voel ik me toch wel schuldig eig.. Een ferrari 250 testarossa een oud barrel noemen is het zelfde als een tienminutenlangdurendescheldtiradeindekerk!
Klassiekerrally zegt
@maxx1: Je bent zo iemand die een auto koopt om indruk te maken op anderen? Dat zou best sneu zijn…
maxx1 zegt
@Klassiekerrally: waarom indruk… je koopt toch vermogen om jezelf mee te vermaken?
Citrofiel zegt
“Een slechte koop of kan je tegenwoordig beter je geld in zo’n klassieker hebben zitten?”
Misschien is dat helemaal geen gekke gedachte. Nu de aandelen geen handige optie zijn en goud bijvoorbeeld in prijs stijgt, zijn er ook mensen die hun heil zoeken in andere zaken waarin valt te investeren. Ik vraag me echt af hoe groot de invloed van die gedachte is geweest op deze recordprijs.
Verder vind ik het echt een lelijke auto, ik was met zoveel geld lekker voor andere Ferrari-klassiekers gegaan.
Jipp zegt
@Citrofiel: op dit moment is het juist slim om in de aandelen te gaan zitten, nu opkopen en zodra de economie uit de stress periode is met een goede winst weer verkopen. In tegenstelling tot goud waarvan de prijs op den duur weer zal gaan dalen waardoor je uiteindelijk verlies er op zal pakken.
Een auto is een safe choice in een geval als deze, waardevast, eventueel op den duur een winst uit te halen als je de onderhoudskosten er af haalt, en je betaald er geen belasting over, je centen staan immers niet op je spaarrekening!
Citrofiel zegt
@Jipp: Bedankt, laat ik mijn fortuin direct in de aandelen gooien. ;)
Jipp zegt
@Citrofiel: dat zou ik nou ook weer niet direct doen, niet direct in het eerste de beste aandeel. Maar bijvoorbeeld een stabiele bank of een autoconcern als VAG, al zijn die niet echt in prijs gedaald zijn redelijk safe!
Citrofiel zegt
@Jipp: Maar diegene die het meest gedaald is, kan toch ook weer makkelijk het meeste stijgen? ;) Een stabiel bedrijf is zo saai, de grote winsten kun je halen met onstabiele bedrijven.
Maar goed, mijn fortuin is helaas slechts denkbeeldig, wat ik nu heb wil ik gewoon beschikbaar houden. Ik houd me dus nog even afzijdig van de aandelen.
Jipp zegt
@Citrofiel: zou je denken, echter als een aandeel te hard daalt zegt dat iets over het bedrijf, verlies kansen etc dus niet echt rendabel, je krijgt immers ook nog een winstuitkering op je aandeel. en dan is het niet echt handig als het bedrijf in kwestie nieuwe aandelen gaat verkopen om aan geld te kunnen komen, zie het voorbeeld saab…!
Citrofiel zegt
@Jipp: Oh ja… Voor ik me ooit aan aandelen ga wagen moet ik me er toch eens verder in verdiepen.
Jipp zegt
@Citrofiel: altijd verstandig:p
Citrofiel zegt
@Jipp: Af en toe heb je zo’n ingeving. :P
lincoln zegt
@Jipp:
te laat voor je goede adviezen ..
@Citrofiel heeft zijn kapitaal al in oldtimers zitten ..
(maar dan in enkelvoud) ..
Jipp zegt
@lincoln: ik denk dat er nog tijd zat is…
lincoln zegt
@Citrofiel:
was eens bij Nyenrode om naar het gezever van een hoogleraar op dit gebied te luisteren ..
zijn advies was “buy low sell high” .. no kidding ..
dus nu weet jij ook het geheim van de smit ..
the good part is ..
kreeg naderhand wel de gelegenheid om de beste kerel tot het bot te beledigen ..
Citrofiel zegt
@lincoln: Daar had ik bij willen zijn. ;)
NielsGP zegt
@lincoln: Wow die hoogleraar snapt het helemaal.. Zal wel aanzien worden als een autoriteit op vlak van aandelen!
lincoln zegt
@NielsGP:
ho ho ho ho .. niet zo laag dunkend over de beste man ..
hij wist anders wel 7 verschillende benamingen voor “externe financiers” ..
en dat in kei-flitsend Engels en minimaal 8 lettergrepen per stuk ..
timberleek zegt
@Citrofiel:
maar een onstabiel bedrijf brengt ook grote risico’s
het kan zijn dat je goedkoop kan kopen in de crisis, maar ze later enorm opbloeien = cash.
of ze storten in (immers heel onstabiel) en vaarwel geld.
of een situatie als saab, gevolg net als bovenstaand (en in het geval van saab, binnen niet al te lang, precies zoals bovenstaand ;-))
Jipp zegt
@timberleek: exact wat ik al zij.
Citrofiel zegt
@timberleek: Ja, ik snap de nadelen. Maar je moet een beetje lol en spanning hebben in je investeringen? ;)
mout zegt
@Jipp: ‘Een stabiele bank’. Grapjas.
Noem er eens eentje die beursgenoteerd is, en niet door 3 gegaan is de laatste jaren? Of eentje die niet heftig omlaagklapt als een Zuid-Europese of Noord-Amerikaanse republiek een schuldprobleempje opbiecht?
Hupke zegt
@mout:
Argenta
mout zegt
@Hupke: Aan welke beurs is Argenta genoteerd? Volgens hun website halen ze geld op door aandelen onderhands uit te geven bij klanten en kantoorhouders: http://bit.ly/qFqj7J. Ik kan dan ook nergens de waardeontwikkeling over de laatste jaren zien.
Hupke zegt
@mout:
Banca Monte Paschi
mout zegt
@Hupke: Waar zullen we eens meten? Het laatste jaar (september) €0,91 geweest, en nu €0,44. En in 2006 €3,10.
Hupke zegt
@mout:
Misschien eens verder kijken dan je neus lang is. De aandelen ervan zijn binnen die periode ook 2 keer opgesplitst. En als je tegen 3 gekocht zou hebben ben je een putmongol.
Tov 2004 zijn de aandelen dus niet in waarde gezakt.
Bij mijn weten is die bank al 540 jaar stabiel.
Argenta is een kleinere bank, je moet klant zijn om aandeelhouder te kunnen worden.
Maarja je moet vandaag wel goed gek zijn om je in banken in te kopen.
mout zegt
@Hupke: 1) je toon staat me niet aan.
2) die splitsingen zijn inclusief. Over neuzen en verder kijken gesproken.
Jipp zegt
@mout: van lanschot, zeer stabiel. En ING op dit moment ook.
mout zegt
@Jipp: Van Lanschot is van €75 naar €25 gegaan in de laatste 3 jaar. Dat is aardig nauwkeurig door 3, wat mij betreft. En inderdaad een topprestatie in vergelijking met pakweg Aegon.
En ING is ‘op dit moment’ ‘stabiel’, zeg je. Dat is nu net niet het soort stabiliteit waar je wat aan hebt. Verder staat het op -42% in de laatste 6 maanden. Dan schrijft mijn oude barrel voor de deur minder af.
norge zegt
Gister al gelezen , maar goed, begeringswaardig juweeltje wat het verdient door te leven in de eeuwigheid. Speciaal voor de rechercheur ;dit is ook een roodhoofdje ;)
meneersander zegt
Ik vind het een prachtige klassieker. En de jongeren generatie die hem niet kent houd niet van auto’s
dennisr zegt
@meneersander: wat is dat altijd voor standaard opmerking ? als je die niet kent houd je niet van auto’s.. of als je die mooi vind ben je geen liefhebber.. sodemieter op ?
Arnoud zegt
@dennisr:
Ik ben het gedeeltelijk wel met meneersander eens. In sommige gevallen is het zo dat wil je een nieuw model van een bepaald merk begrijpen je wel wat van de historie van het merk moet weten.
Kijk maar eens naar de nieuwste Lancia Delta. Een heel mooi stylistisch model. Maar iedereen verguist hem omdat de oude Delta een rally icoon was, en de huidige bepaald niet. Daarom vind de massa het historie verloochening wat Lancia doet. Echter, Lancia was vroeger hét merk als het ging om stylistisch prachtige auto’s. Daarom vind ik de nieuwe Delta een uitstekende hommage aan het échte verleden van Lancia.
Dus heeft meneersander wel gelijk, je moet bepaalde klassiekers gewoon kennen om echt liefhebber van een merk te zijn. De invloeden van zulke klassiekers kunnen decennia lang doorwerken in het DNA van een automerk.
dennisr zegt
@Original_Arnoud: zoals jij het zegt is het toch al heel anders dan wat meneersander zegt.. jij zegt dat je de geschiedenis moet weten om echte liefhebber van een bepaald merk te zijn
Ben ik het ook niet helemaal mee eens want volgens mij kun je best liefhebber zijn van Ferrari zonder dat je deze kent, maar goed..
wat meneersander zegt is, dat als je deze niet kent.. dat je niet van auto’s houd.. en dat is gewoon dikke bullshit.. je kan best van auto’s houden zonder dat je überhaupt het bestaan van heel Ferrari weet..
NielsGP zegt
@dennisr: Sorry maar als je Ferrari 250 tr niet kent heb je je (nog) te weinig verdiept een autohistorie imo..
dennisr zegt
@NielsGP: klopt, ook al ken ik hem wel.. :)
dennisr zegt
belachelijk, zoveel geld voor zoiets… is niet eens een mooi ding, nouja dat is dan natuurlijk ieder zn smaak.. maar nee vind het belachelijk :)
norge zegt
@dennisr: je moet hem in het echt zien , dan zie je pas hoe mooi hij is ;)
vincenzo zegt
@dennisr: nee man een polo no-motion is veel mooier.
dennisr zegt
@vincenzo: en waar slaat dit nou weer op, waarom eigenlijk steeds die onozele opmerkingen ? aandacht te kort ? hou je bek gewoon..
alcantara zegt
Klinkt als een broodje aap, wie is de koper dan die hier zoveel miljoenen voor neerlegt? Is gewoon voor de publiciteit dit. Of er wordt daadwerkelijk 16 miljoen overgemaakt om een record te vestigen, waarvan de ‘veiling’ vervolgens weer 15 miljoen terugstort.
Jipp zegt
@alcantara: een veilig is er niet op uit om records te verbreken, daarbij hebben veilingen regels. hier worden daadwerkelijk miljoenen voor betaald en niets terug gestort.
Jipp zegt
@alcantara: hier zie je de top tien van de duurste GEVEILDE auto’s:
1. Mercedes-Benz 300 SLR Roadster 1955 22,5 miljoen euro
2. Mercedes-Benz 300 SLR “Uhlenhaut” coupe 1955 20 miljoen euro
3. Bugatti Type 41 Royale 1930 13,5 miljoen euro
4. Alfa Romeo 8C 2900 12,7 miljoen euro
5. Mercedes-Benz W196GP 1954 12 miljoen euro
6. Ferrai 250 GTO 1963 10,5 miljoen euro
7. Bugatti Type 57SC Atlantic 1935 9,75 miljoen euro
8. Mercedes-Benz W 125 GP 1937 9,75 miljoen euro
9. Ferrari 330 P4 1967 9 miljoen euro
10. Mercedes-Benz SSK 1928-1932 8,3 miljoen euro
niet echt heel up to date, maar wel een indicatie, overigens staat een auto uit dit lijstje in de badplaats knokke….
Hupke zegt
@Jipp:
Is een SSK zoveel geld waard :O ?
Darahan zegt
@Dennisr
Vergeet niet dat waarschijnlijk de meest iconische Ferrari naast de 250GTO. Daarnaast is de body uniek, vooral die maffe voorschermen. Zelf vind ik het een meesterstukje, een van de mooiste ontwerpen van een niet zo beroemd maar zeer getalenteerde coachbuilder genaamd Sergio Scaglietti. De 612 is naar hem genoemd omdat die is geinspireerd op de 375 MM Scaglietti van zijn hand.
dennisr zegt
@Darahan: mag zo zijn, ik kan me goed voorstellen dat je hem niet kent, als je hem lelijk vind (zoals ik) interesseert het je verder ook niet veel.. en om dan te zeggen dat je niet van auto’s houd als je deze niet kent vind ik dikke onzin.. word veel te vaak gezegd hier..
zullen wel heel trots op zichzelf zijn ofzo dat ze na al die jaren ook een paar auto’s kunnen onthouden..
alcantara zegt
En wat doe je dan met je wagentje van 16 miljoen?
Je gaat uit verveling collega-miljonairs irriteren door op het lokale circuitje tegen het verkeer in te rijden op z’n Mario Karts.
Citrofiel zegt
@alcantara: :lol:
Zie ik trouwens maar liefst 3 250TR’s op die foto?! :shock:
maxx1 zegt
@Citrofiel: zullen ’t geen replica’s zijn?
Citrofiel zegt
@maxx1: Vast wel. 3 originele van de 22 (?) die gebouwd zijn zou wel heel toevallig zijn. Maar toch leuk. ;)
maxx1 zegt
@Citrofiel: 22 stuks, laten we zeggen dat er 15 over zijn! dan vind ik 22,8 miljoen een enorm bedrag… voor een auto die niet mooi is. koop ik wel een gullwing
Citrofiel zegt
@maxx1: Ja, 15 wereldwijd, waarvan een flink deel nooit van zijn plek zal komen, is natuurlijk een gigantisch aantal en maakt de auto totaal niet bijzonder… :roll:
Maar natuurlijk is $16,39 miljoen (waar haal je 22,8 vandaan?) heel veel en ik vind hem ook lelijk… Ik koop wel een grote hal en van alle Citroëns één. Heb ik waarschijnlijk nog geld over. ;)
maxx1 zegt
@Citrofiel: ja precies. alleen blijkbaar denken 15 (mafketels) er anders over :P ik liet een flink huis bouwen met nenorme ondergrondseparkeerkelder in maken. met daarin wat leuke sportauto’s en audi rs6 van essing tuning en dan heb ik nog genoeg geld over om de benzine van dat 1000 pk beest voor aantal jaar te betalen.
dan denken jullie vast en wat als je dat dan allemaal al hebt. dan ga ik projecten starten om mensen te helpen
Arnoud zegt
@maxx1: Ja inderdaad, zo’n en masse geproduceerde RS6 is ver te preferen boven een über zeldzaam icoon als deze Ferrari.
NielsGP zegt
@maxx1: Iets in me zegt dat jij ze niet allemaal op een rij hebt.. Maar bon, het geeft de normale mens hier op autoblog toch wat entertainment.. En over die audi met bijvermelde tuner wil ik me zelfs niet uitspreken.. (“en dan heb ik nog genoeg geld over om de benzine van dat 1000 pk beest voor aantal jaar te betalen.” Nuff Said :s)
rechercheur zegt
@alcantara:
Is dit the corkscrew op Laguna Seca ? …
Alwood zegt
@rechercheur: klopt! Tijdens de Monterey Classic Car races.
@maxx1: geen replica’s, in Amerika rijden de echt rijken tenminste gewoon met hun oud staal.
Citrofiel zegt
@Alwood: Alle drie origineel?! :o
Alwood zegt
@Citrofiel: nummer 8 en 18 zijn zeker weten origineel, volgens mij de grijze ook. Zit nog wel enig verschil tussen de auto’s de een is maar 7M waard, de ander 10. ;)
Ze reden dit jaar overigens ook met een stoet originele 250 GTO’s over Laguna Seca.. ff linkje zoeken.
Citrofiel zegt
@Alwood: Nou ja, ‘waard’. Ze zijn ervoor verkocht. Het is maar net of de juiste gekken op de veiling zitten, die tegen elkaar opbieden. Er is geen objectieve reden te noemen waarom de een zoveel duurder is dan de ander, lijkt me. :?
NielsGP zegt
@Citrofiel: De geschiedenis en racehistorie van deze wagens kunnen de prijzen al snel enkele miljoenen laten variëren.. Dus 7 en 10M lijken mij wel mogelijk
Citrofiel zegt
@NielsGP: Kan mij het wat bommen wie erin gereden heeft en wanneer, het gaat mij om de auto. Maar inderdaad, blijkbaar geven mensen daarom…
Alwood zegt
@Citrofiel: ah! nu kom ik hem ook op AB.com tegen. Gewoon gaan met die oude gebakjes! zijn ze ooit voor ontworpen dus in beter-dan-nieuwstaat moeten ze er tegen kunnen :)
Citrofiel zegt
@Alwood: En al branden ze totaal uit zoals bovenstaande 250TR, dan zijn ze het blijkbaar nog waard om te restaureren. Dus over het verliezen van erfgoed hoeven we ook niet in te zitten. :D
pieterschmitz zegt
@Alwood: Gisteren ook in Gilze:
http://www.autojunk.nl/2011/08/classic-wings-wheels-gala-paddock
Alwood zegt
@pieterschmitz: indrukwekkende verzameling die daar voorbij komt! geen idee dat die in NL ook regelmatig buiten kwamen.
amateur zegt
@Alwood: Waar zie jij een grijze auto op bovenstaand plaatje?
Ik zal wel kleurenblind zijn maar ik zie rood, blauw en racinggreen. Waarvan 3 rode TR’s, 1 Devin en 1 Aston.
alcantara zegt
@rechercheur: yep, zie hem hier driften als een baas:
maxx1 zegt
@alcantara: phieuw, heb je wel lef als je dat met 20 miljoen doet. ik zou hem in een glazenkast stoppen
rechercheur zegt
@alcantara:
Erg mooi bochtje, al veel lieden “op hun bek zien gaan” … :-)
lincoln zegt
bepaald de koper niet gewoon de prijs van zo,n object ??
of hebben de autobloggers.nl altijd zeggenschap over andermans uitgaven ??
maxx1 zegt
@lincoln: met dat geld wat ze “teveel” betalen kunnen ze beter afrikaantjes helpen die geen eten & drinken hebben. of mensen helpen die getroven zijn door straling. door geld te doneren aan de wetenschap om die troep te bestrijden.
lincoln zegt
@maxx1:
nou .. dat kan de ontvangende partij toch ook doen !!
dat geld is toch niet verdwenen ofzo ??
maxx1 zegt
@lincoln: daar heb je een punt ;)
maxx1 zegt
@lincoln: maar dit waardevaste object ga je niet verkopen als je 1 miljard hebt, dus zal de verkopende partij het geld wel ergens voor nodig hebben
lincoln zegt
@maxx1:
mooi ..
als hun het nodig hebben dan gaan ze dat geld iig niet verbranden ..
en zal het alsnog niet verdwijnen ..
en als ze het wel willen laten verdwijnen ..
dan sturen ze dat geld maar (zoals jij al zei) naar Afrika ..
Citrofiel zegt
@lincoln: :lol: Fantastische comment. Je blijft scherp. ;)
maxx1 zegt
@lincoln: iemand die zijn geld zelf verdiend heeft, is vast wel zo slim om zelf projecten te beginnen ;)
norge zegt
@lincoln: Autobloggers hebben zeggenschap over de hele automobile wereld en meer ,wist jij dat niet?
lincoln zegt
@norge:
dus het is waar .. wij zijn dus echt slimmer dan de rest van de wereld !!
spiderman zegt
Laten we hopen dat de koper het Ferrarihart op de goede plaats heeft en er af en toe ook mee rijdt ook. Maar hij zal wel in een privécollectie stilletjes staan te glanzen. Hoe mooi ook, zo’n bedrag blijft te veel geld. Kun je veel betere dingen mee doen voor de mensheid.
maxx1 zegt
@spiderman: jij snapt het
lincoln zegt
@spiderman:
zodat die teminste ook een auto kunnen kopen ..
bozewolf zegt
Tsja…het is net alsof je een Monet koopt.
Het is kunst. Of antiek. Beide eigenlijk. Maar voornamelijk is het oud spul.
Sommigen gaan daar gek op, op oud spul.
lamdi zegt
@bozewolf: Correct! Het doorsnee originele (maar 1x geschilderd geen kopieen) schilderij dat je bij een rommelmarkt kan kopen voor 5 euro is even waardevol ale een miljoenen kostende rembrant! en waarom? de naam! het is alleen een doek met verf!
rare jongens, die antiekliefhebbers! ;)
lincoln zegt
schroot is net als goud of edelstenen ..
prijzen zijn volstrekt fictief ..
en je kan er geen flikker mee ..
norge zegt
@lincoln: Oud metaal prijs ligt hoog hoor.
Citrofiel zegt
@norge: Van goud en edelstenen ook, dus je bevestigt lincoln’s punt alleen maar. :P
norge zegt
@Citrofiel: Ja was de bedoeling ook ,met andere woorden verkopen dat oude metaal ;)
Citrofiel zegt
@norge: Ah, ‘hoor’ aan het eind van de zin laat het lijken alsof je het er niet mee eens bent. Vandaar. En ik verkoop lekker niks!
Citrofiel zegt
@lincoln: Alle prijzen zijn fictief…
BmwMPower zegt
@lincoln: Er is nu over goud, edelstenen en schroot gepraat.
En ook over prijzen.
Wie begint over de flikkers?
Citrofiel zegt
@BmwMPower: Wat heerlijk random… :lol:
amateur zegt
@lincoln: Met schroot op wielen kan je racen, dat is best leuk.
lamdi zegt
Hmm, heb vanaf het prille begin van mijn autoliefde af tot nu, een aantal jaar later nog nooit warme gevoelens gehad voor klassieke Ferrari’s!
En durf keihard te zeggen dat de enige Ferrari’s die ik graag in mijn bezig zou willen hebben een 599 GTO en F430 zijn.
Maar ach? Hoort er niet een natuurlijke strijd tussen Ferrari en Lamborghini liefhebbers te zijn?
Uiteraard zou ik met deze som geld beginnen met het opstarten van een 1:1 Lamborghini collectie. Met als vervanging voor deze 250TR de zeer zeldzame (1 gemaakt) fabrieks gemaakte (originele) Lamborghini Miura Jota SVR en deze volledig uit zijn totaal verwoeste staat te renoveren!
Dus iedereen die zegt dat als je niet van een 250TR houd je geen autoliefhebber bent is zelf erg kortzichtig en loopt achter de massa aan. Iedereen heeft een eigen blik op autos en heeft andere voorliefdes, en dat is prima!
E320cdi zegt
@lamdi: Helemaal mee eens! Ik word ook niet warm of koud van deze wagen. Als ik een Ferrari mocht kopen zou ik voor een 355 GTS gaan, heb ik altijd een mooie wagen gevonden. Daarnaast nog een nieuwer model, een F430 Scuderia.
Dit alles zou ik pas kopen als ik een 300SL, SLS AMG, C63 coupé en een SLK 55 heb staan :-D
Ik heb dus niet zo veel met oude auto’s, maar een aantal exemplaren kan ik zéker waarderen en als ik de mogelijkheid had zou ik die dan ook aanschaffen.
maxx1 zegt
@E320cdi: ook een amg liefhebber? :)
amateur zegt
@E320cdi: De 300SL, is slim, de rest is geld verspilling.
topless zegt
Zo’n auto is niet alleen geschikt om te beleggen hoor, je kunt er ook lol mee hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=4xJ6cVO_g9E
http://www.youtube.com/watch?v=XNxaCgOhU1w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=c7gvILQCOpQ&NR=1
spiderman zegt
@topless: kijk, daar is die auto voor gemaakt. Rijden met dat ding van elf miljoen euro!