Commander-in-chief .
De Jeep Commander laat van zich horen. Dit keer op Auto Shanghai, aan de andere kant van de wereld. Jeep heeft dit podium uitgekozen om een nieuwe variant van de Commander aan te kondigen. De zuinigste tot nu toe, want de SUV gaat aan de stekker.
Deze Commander PHEV is in staat om emissievrij door de straten te gaan. De plug-in hybride kan maximaal 70 kilometer volledig elektrisch rijden. Met welke techniek Jeep van de Commander een plug-in hybride heeft gemaakt is niet bekend, daar heeft de autobouwer niets over losgelaten. Wel is bekend dat de batterij is gekoppeld aan een 2.0-liter turbo benzinemotor.
De autofabrikant is hard op weg om het gamma aan de stekker te brengen. Eerder dit jaar toonde Jeep in Genève een plug-in Renegade en Compass, nu is de grote Commander aan de beurt. Over groot gesproken. Alleen de vijfzitter zal beschikbaar worden in plug-in hybride vorm. De zevenzitter krijgt geen hybride behandeling omdat het accupakket dan niet zou passen.
De Commander en Grand Commander zijn twee modellen van Jeep die exclusief in China worden verkocht. De auto’s zijn technisch gebaseerd op de laatste generatie Cherokee. Officieel is niet bekend of Jeep de Commander-reeks ook buiten China wil gaan verkopen, maar er gaan geruchten dat het model met een rebadge van Chrysler in de VS op de markt komt onder de naam ‘Journey’.
ghost zegt
PHEV. Op de 1 of andere manier associeer ik dit direct met de MetSubsidie Foutlander en denk ik aan de belofte dat dat ding 300km elektrisch terwijl het in de praktijk 30km was. Om nog maar te zwijgen het verbruik van 1 op 9..
berlinetta zegt
@ghost: Lekker met de tankpas van de baas op zak de linkerbaan afjakkeren.
ghost zegt
@berlinetta: haha ja dat soort rijders wel ja. Ik heb ook een tankpas, kan ook mee afrekenen in de supermarkt, hij heet pinpas ?
autodrome zegt
@berlinetta: dit zal geen leasetopper worsen, te duur in NL …
berlinetta zegt
@autodrome: Nee maar de Outlander was dat ooit wel. Volgens mij was dat een van de eerste auto’s die je met hulp van de overheid goedkoop kon rijden.
autodrome zegt
@berlinetta: die gekte gaat niet meer terugkomen, de overhead heeft een en ander geleerd. Alhoewel de Tesla bonus ze ook veel meer geld geeft gelost, verkeerd rekenmodel was her toch?
seicilindri zegt
@autodrome: de overheid die iets bijleert over belasting geld over de balk kieperen ??
Robert zegt
@autodrome: die gekte -die toenmalig staatssecretaris Erik Wiebes in 2017 de nek omdraaide- is feitelijk gewoon weer terug, met de 4% regeling voor elektrische auto’s tot 50k euro. En deze is ingevoerd door… minister Erik Wiebes.
Een maat van me kondigde vorige maand trots aan dat -ie een Kia eNiro als leaseauto heeft uitgezocht: auto + accessoires voor net geen 50k, rijden voor slechts 56 euro netto. Wolla! Nu is het niet dat ik hem de auto niet gun, maar het zou de overheid sieren als ze daar een verbindende voorwaarde aan gebonden hadden, bijvoorbeeld thuis een setje zonnepanelen op het dak leggen; voor het verschil in de bijtelling zou dat makkelijk uit kunnen.
BaRa zegt
@rrrobert: handig als je in een flat woont…
Robert zegt
@bara: ook dáár zijn compensatieregelingen voor. Er wordt zelfs tv-reclame voor gemaakt…
bmw2coupeeigenaar zegt
Lekker met 12 inch velgen eronder.
dawwg zegt
En over 20 jaar hebben we een enorm accu-tekort en is Lithium + Kobalt onbetaalbaar dat zelfs je GSM-tje 100 euro duurder wordt, nog even los van de onherstelbare schade aan het milieu waar zelfs een sjoemeldiesel bij verbleekt …
autodrome zegt
@dawwg: alternatieven zijn in de maak
Dutchdriftking zegt
Als je zuinig wilt rijden moet je misschien een kleinere auto als basis nemen.