In Parijs hebben we kennisgemaakt met de Renault Morphoz concept.
Een elektrische auto die de toekomst van het Franse automerk laat zien. Het concept heeft een aantal bijzonderheden en ook de actieradius is met 700 km indrukwekkend te noemen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 19 Reacties
In Parijs hebben we kennisgemaakt met de Renault Morphoz concept.
Een elektrische auto die de toekomst van het Franse automerk laat zien. Het concept heeft een aantal bijzonderheden en ook de actieradius is met 700 km indrukwekkend te noemen.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
drsjeroen zegt
De grote vraag is wanneer deze op de markt komt. De een na de ander komt met een fantastische conceptcar met een fabelachtige range. Het gaat om de auto’s die nu in de showroom staan.
Eigenlijk best vreemd dat Renault-Nissan zich als pionier zo laten aftroeven.
henkp1 zegt
Het wordt inderdaad tijd dat Renault en Nissan met nieuwe/meer E-modellen gaan komen en dat gaat ook gebeuren: dit en volgend jaar.
Renault en Nissan zijn al jaren wereldwijd marktleider met EV’s.
Van Fluence, Kangoo (2010!), Twizy en Zoe (2012), Master, Kze (China) en nu ook de Twingo en binnenkort nog een handvol nieuwe modellen. Komt goed.
911targa zegt
40 kWh en met 50 kWh optioneel toegevoegde batterij en dan 700 km actieradius.
Hoe kan het, dat het bereik zoveel meer is dan een Tesla S met 100 kWh batterij?
SvenskaAeroplanAB zegt
@911targa: gewicht, luchtweerstand, rolweerstand, regeneratie?
911targa zegt
Eens, dat kunnen verklaringen zijn, maar een Tesla is toch niet (1.) zwaarder (er hoeft niets te schuiven), minder luchtweerstand te hebben (laag/glad) en zal toch ook olie gebruiken om haar lagers te smeren?
Paul58 zegt
@911targa: Ben ook wel benieuwd hoe het kan. In km’s is het verschil niet zo groot (model s heeft 610km en deze 700) alleen toch wel in accu capaciteit. Doe mij toch maar de Model S. Is qua vormgeving toch wel tijdloos mooi vind ik. Toch knap als je kijkt naar het design van een Model X of een Model 3(blehhh).
Paul58 zegt
Edit: ik lees net dat voor die 700km de accu capaciteit wordt vergroot naar 90kwh door er een extra accu in te schuiven.
laptom zegt
@911targa: Onze Punto rijdt ook verder met een 40ltr tank dan de Range Rover met 100ltr tank…
911targa zegt
Klopt. En nu beweert Renault dat haar zware grote auto (Range Rover) verder komt op de stroom dan Tesla (Punto). Ik vind dat opmerkelijk.
barry355gtb zegt
@911targa: je hebt vast niet gezien hoe zwaar dat de Model S is. Dat is echt een zeer zware sedan.
911targa zegt
Dacht dat de Tesla 2.400 kg was. Een auto die je in en uit elkaar kan schuiven en 2 batterijen heeft en hoger is: denk meer dan 2.400 kg.
SimonMc zegt
Serieus krom vergelijk. Moest de Punto exact dezelfde motor hebben als de Range Rover, geef ik je gelijk.
fettasedano zegt
Electrische conceptcars hebben altijd de grootste range.
henkp1 zegt
Ziet er erg fraai uit!
Je kan zeggen van die Fransozen wat je wilt, maar creatief en innovatief zijn zij zonder meer! (Zie je bijvoorbeeld niet terug bij een merk met de uiterst misplaatste, arrogante en misleidende kreet ‘Vorsprung durch Technik’).
Er wordt daar in Frankrijk echt in oplossingen gedacht, vorige week dat Franse bedrijf met een aanhangertje met extra batterijen, nu Renault met de mogelijkheid om extra batterijpakket te plaatsen; dat gaat nog wat worden.
Renault is een pionier met verwisselbare accupakketten, jaar of tien (!) geleden was er project Better Place waar Renault ook aan deelnam en wel met de Renault Fluence. Op Schiphol was zo’n omruil station. Verder had Better Place projecten in Denemarken en Israël.
Het interieur van deze auto is ook uitermate fraai; fijne lounge stoelen, mooie materialen, prima sfeer. Zo wordt autonoom rijden een feest! Ik kan niet wachten op de toekomst.
kris911 zegt
Dat zijn 700 te ver
Dutchdriftking zegt
700 concept kilometers….
RiKe zegt
Wat een fijn statement. Nu nog daadwerkelijk realiseren en er een mooie koets omheen bouwen. Wat een (in mijn ogen weerzinwekkend) apparaat zeg
fastshifter zegt
Dit gaat toch niet werken? dat heeft het faillisement van Better Place al laten zien.
Je zit dan met het fenomeen dat alle accu’s dezelfde afmetingen moeten hebben waardoor autofabrikanten niet voldoende vrij zijn in hun vormgeving. Bovendien duurt het wisselen toch altijd net langer dan je zou willen terwijl de laadsnelheden van de EV’s zo snel verbeteren dat dat binnenkort al helemaal geen issue meer is.
net10 zegt
Interessante concept, hopelijk komt Renault snel met een productie versie.