Maar niet minder futuristisch.
De Cybertruck viel niet bij iedereen in even goede aarde vanwege zijn uitgesproken design, om het even zacht uit te drukken. Dit biedt kansen voor concurrenten, zou je denken. Een van deze concurrenten is het bedrijf Neuron EV, dat eveneens afkomstig is uit de States. Zij zijn namelijk ook bezig met een elektrische pick-up in de vorm van de T-ONE.
Nu willen we niet beweren dat dit wél een auto is voor een conservatieve doelgroep, maar zo extreem als de Cybertruck is de Neuron niet. Alsnog zou ook deze T-ONE niet uit de toon vallen in de gemiddelde science fictionfilm.
Wat deze auto interessant maakt is dat het platform modulair is. Er valt dus veel meer van te maken dan alleen een pick-up. Neuron demonstreert dit aan de hand van een hele reeks varianten, van een personenbus tot een heuse kiepwagen. Alle versies delen dezelfde basiselementen.
Ook het interieur is er in verschillende verschijningsvormen. Zo toont Neuron naast een traditionele cabine ook een variant waarin de passagiers achter de centraal geplaatste bestuurder zitten, een opstelling die we kennen van de McLaren F1. Knopjes zijn in het interieur niet te vinden, alles moet gebeuren via schermpjes.
Over de aandrijflijn geven de Amerikanen nog geen details prijs. Het is dus nog afwachten of de auto zich een beetje kan meten met de Cybertruck. Dat zal nog een lastige opgave worden, want wat je ook van het design van de Cybertruck vindt, de cijfers zijn indrukwekkend. Neuron heeft overigens nog geen uitspraken gedaan over de breekbaarheid van de ramen.
aschja zegt
De EV startups schieten als paddenstoelen uit de grond. Productiemodellen daarintegen net zo veel als de menig supercar startups.
gandini zegt
Ik stem voor de Cybertruck-versie van Lego. Daar kan niemand aan tippen.
Volvo_440_turbo zegt
@gandini: Met Noppers valt de Cybertruck ook makkelijk na te bouwen hoor!
moveyourmind zegt
@gandini: Zeker een aanrader! Ik heb de Lego bouwset van de Tesla Cybertruck afgelopen Maandag binnengekregen en ben aan één stuk door aan het bouwen geweest.
Moet alleen de laadbak en het onderstel nog:
https://m.brickshop.be/components/com_virtuemart/shop_image/product/LEGO_Dakpan__45__521b6a2404235.jpg
edward330d zegt
De meeste mensen die zo’n rijdende zeecontainer kopen willen toch zich onderscheiden van andere weggebruikers. En daar hebben ze bij Tesla goed naar gekeken vandaar het extravagante ontwerp. Persoonlik zou ik voor een iets ingetogener uitvoering gaan.
reactief zegt
Smaken verschillen.
Dit ding vind ik lelijk. Cliche futuristisch design zonder echt te willen afwijken. Die zou ik voor geen goud willen rijden.
De Cybertruck vind ik echter super vet. Niet omdat het Tesla is, want daar vind ik verder weinig aan, maar het is gewoon een bruut apparaat.
lammersw zegt
@reactief: #meeeens
crepito zegt
@reactief: Dit vind ik ook veel lelijker.
SvenskaAeroplanAB zegt
Holy shit! Lekker relaxte zitplek op foto 4!
SvenskaAeroplanAB zegt
@svenskaaeroplanab: Oh nee, is Amerikaans. Dus gewoon een krappe kuipstoel voor de gemiddelde Amerikaan…
tommot zegt
@svenskaaeroplanab: ziet er uit als een eames stoel voor in de auto
gewoondirk zegt
@tommot: Dat was ook mijn eerste gedachte, weet niet of het heel wenselijk is om een relaxfauteil te hebben als bestuurdersstoel. Hoewel je wel een beetje uitgerust aan wil komen op je bestemming is het niet de bedoeling dat je indommelt voordat je daar bent.
sabrerator zegt
@tommot:
Ik dacht al, wat moet mijn stoel in een auto?
Het is natuurlijk wel een iconisch Amerikaans ontwerp.
FieRo zegt
De toon is nu wel gezet bij de cybertrucks, we gaan dit terug zien komende jaren.
zeevink zegt
Dan zie ik liever de rivian. Zij bouwen een pickup en een suv variant. Met fraai design, mooi materiaal gebruik, en bijzondere techniek. Dat is echt de moeite waard om op te wachten denk ik.
100% elektrisch en ook zeer krachtig.
fanboy zegt
@zeevink: Ja maar die Rivian gaat volgens mij heel prijzig zijn.
Daarom is het jammer dat de Tesla niet een iets conventioneler uiterlijk had, want met die prijsstellingen van hun zouden ze heel veel mensen blij maken. Dan hadden ze nog veel meer orders gehad.
vroaaaaaaaaaar zegt
Dan toch liever een Bollinger B2.
https://bollingermotors.com/bollinger-b2/
fanboy zegt
@vroaaaaaaaaaar: Die gaat sowieso 100K$ kosten en komt ook niet hier naar toe vanwege totaal gebrek aan veiligheidsfeatures. Wordt ook nog eens allemaal met de hand gemaakt.
Heel gaaf allemaal, maar niet voor hier en niet voor veel mensen.
robert110 zegt
@fanboy: Zou dat bij elke pick up werken? Ik kijk zelf uit naar de elektrisch Ford F-150. Toevallig voor die ook nog een argument waarom dat tesla hok beter zou zijn?
fanboy zegt
@robert110: De Bollinger is vrij extreem, die krijgt niet eens airbags.
De eisen in US zijn eigenlijk behoorlijk laag voor pickups. Ook andere emissie eisen, mogen meer uitstoten, dat soort onzin.
Dus het is geen garantie dat je dat hier op kenteken krijgt. Tegelijkertijd kun je zeggen dat hier al genoeg Amerikaanse pickups rondrijden (maar die zijn niet zo extreem als de Cybertruck of Bollinger).
En de Bollinger wordt zo zwaar dat hij misschien ook hier buiten de personenauto specs valt, maar zonder airbags komt hij echt niet ver denk ik. Cybertruck zou misschien nog meer kans hebben, omdat voetgangerveiligheids (qua harde uitstekende delen) misschien niet hoeft, vanwege detectie voetgangers.
Anyway, ik denk dat een elektrische F150 interessant genoeg kan zijn voor Ford om ook hier te verkopen. Hij zal hier dan namelijk vrijwel geen concurrentie hebben voor mensen in het begin.
Maarja, we hebben hier meestal Rangers en Hilux e.d., slagje kleiner.
Zou je hem dan zelf willen importeren?
stephane8200 zegt
@vroaaaaaaaaaar: ik liever een Taittinger Nocturne.
Dutchdriftking zegt
Ik denk dat ik de Cybertruck leuker vind….
autodrome zegt
Waarom niet, de durf on anders te zijn moet al beloond wordeb
spylegion zegt
Tesla model X awd 350 mile range
Met 2000pounds aanhangertje erachter nog maar +/- 110 Mile range
Ofwel 1,5 uur rijden, 1 uur laden, 1,5 uur rijden 1 uur laden 1,5 uur rijden 1 uur laden….
Leuk zo’n e-pickup, maar dan wel onbeladen en laadpalen echt overal.
Maar in een droom is het allemaal even fantastisch natuurlijk.
https://youtu.be/-cvNfmL7XQg
rolov zegt
@spylegion: hoeveel pick-ups in de VS worden echt max belast elke dag? Of 1 keer in de week? Of 1 keer in de maand? Mensen die een pick-up gebruiken als werkpaard kopen er een op diesel. Mensen die het makkelijk vinden voor de ruimte. Af ten toe eens een motor achterin zetten boodschappen enz kunnen de cybertruck nemen.
berrybentley zegt
Een hele mooie wagen??