







Maar wat is het?
Binz, niet te verwarren met Mercedes-Benz, is een fabrikant van “special-purpose vehicles”. Daar vallen ook lijkwagens onder en in navolging van het Nederlandse RemetzCar heeft het Duitse bedrijf een elektrische lijkwagen gebouwd.
Helaas hebben onze oosterburen zelf geen geschikte EV in de gelederen en dus is de conversie uitgevoerd op een Tesla Model S. De Binz.E is dus schoon, stil en ziet er voor een lijkwagen niet verkeerd uit. Wel benadrukt het bedrijf dat de Binz.E “Made in Germany” is. In zekere zin klopt het wel, maar toch ook weer niet.
Eerder schreven we ook al over een volledig elektrische rouwauto op basis van de Nissan Leaf en enkele jaren geleden passeerde een omgebouwde Toyota Prius de revue. Elektrisch is de toekomt, óók als het tijdelijke met het eeuwige wordt verwisseld. Such diepgang.
Daar zou ik toch niet dood in gevonden willen worden.
@rauto: toch wel een beetje een dooie boel hé.
@rauto: lijkt me helemaal niets
@silver: nee en stel je voor de accus zijn leeg onderweg :o.
Nee dit is t niet echt in mijn ogen. Ik vind zo’n mercedes altijd een waardige uitstraling hebben. Dit is een beetje te speels in mijn ogen
@rutger97: vind zo’n Amerikaan meer uitstraling hebben. Daarnaast is zo’n Mercedes ook vaak een diesel. Leuk voor de mensen die direct achter zo’n auto lopen. Zo’n tesla is dan wel ideaal voor een rouwstoet.
Daar wil je toch niet dood in gevonden worden?
@berlinetta: In welke wel?
Lijkt wel een autootje uit een ‘Cars’ film
Ik vind het geen mooie lijkwagen geworden, maar zoals we van Binz gewend zijn ziet het er qua afwerking gewoon weer hartstikke puik uit.
Ik zou als begrafenisondernemer wel gewoon voor een zwarte auto met lichtmetalen velgen kiezen. Dit blauw is een mooie kleur, maar niet voor dit doel.
Kist ook onder stroom? Zodat ze zeker weten dat je dood bent als ze je gaan begraven.
P100DL met Ludicrous mode: voor het snel en effectief uitladen van de kist?
De wagen van Remmers is duidelijk stijlvoller. Qua concept is elektrisch natuurlijk veel logischer. Achter de lijkwagen aan wandelen naar de laatste rustplaats zonder uitlaatgassen en geluid is veel meer sereen en stijlvol. Verder staan die lijkwagens veel stil, rijden vrij korte afstanden en veel stop start verkeer. Alleen een beetje rustig wegrijden ondanks die electro power.
@w0o0dy: Remetz IPV Remmers
Over mijn lijk dat ik daar in ga liggen.
Wat is die wagen lang zeg! En waarom in het blauw en niet zwart? Had hem dan groen gespoten!
Och die lounge heeft wel wat, beetje chill-sound d’r bij…
Ideaal, een elektrische lijkenwagen. Maar ik vind dit er niet uit zien. Een Mercedes of volvo is veel statiger.
Whaha Rauto@ idd..
Best een prima ding. En aangezien ze vrijwel altijd heel langzaam en korte stukjes rijden een veel beter alternatief dan die roet uit brakende Duitse diesels.
Een trendy lijkwagen met een hip kleurtje. Zo wil elk lijk wel naar zijn laatste rustplaats vervoerd worden.
Mn laatste meters wel in een V8! Dat zet ik in mn testament
@geelbarrel: met een open pijp!
Waarom oh waarom loopt die achteraan zo hoog op?? Een doodskist heeft dat ook maar dat krijg je toch makkelijk gecompenseerd door de open ruimte. Had die bovenaan plat of zelfs schuins naar beneden laten lopen en je had een dikke wagen.
Bijzonder detail: hij heeft de voorbumper van de facelift, maar oude achterbumper en koplampen.
@stfu: keer een klapper gemaakt zeker….
Komt dat even mooi uit! Kill me now.
Dat is om de dooie dood geen duitse auto ;-)
Ook ideaal voor je ‘emissievrije’ hondenuitlaatservice
Waarom gebruiken ze de model X niet? Hoeven ze amper wat aan te doen.
@alassad: Wilden ze vast ook wel, maar ik gok dat ze drie jaar geleden al met dit ding bezig waren.
Is er ook een standje “direct cremeren” ?
Is niet zo heel ingewikkeld bij een Sleta toch?
Electrische auto’s als lijkwagen zijn wat mij betreft per direcr verplicht. Als uitvaartstoet achter zo’n rochelende benzine slurper in de uitlaatgassen lopen is nog nooit fijn geweest en zeker niet meer van deze tijd.
@potjak: direcr = direct…
@potjak:
Alle begrafenisondernemers in mijn buurt rijden oude amerikanen (1964 DeVille en de andere een 70er Impala) ziet er toch veel beter uit en ik ben wel een fan van het lage geroffel. Maarja als er een boom knuffelaar sterf kan het ook zo zeker.
Gemiste kans, ze hadden ook een Astra Station kunnen pakken en twee grijze vlaggetjes erop kunnen zetten. Stuk voordeliger