Voor zo’n prijs zie je niet vaak deze generatie Mercedes-AMG E63 S Estate.
Ze zakken lekker door, die dikke moderne familiewagens. Hadden we gister nog een Audi RS6 Avant. Vandaag is deze Mercedes-AMG E63 S Estate in de aanbieding. De S ja, dus met de 612 pk sterke 4.0 liter biturbo V8. Lekker man!
Het uiterlijk ziet er redelijk ingetogen uit. Mocht je zo’n Audi RS6 nou te veel sjonnie vinden, dan zal deze E63 lekkerder op je netvlies liggen. Vooral van de zijkant oogt het redelijk anoniem. Op de grote velgen en dito remmen na natuurlijk.
E63 S Estate op Marktplaats
Dit exemplaar staat te koop voor 44.995 euro op Marktplaats. Dat is geen gekke prijs voor deze generatie. Het addertje onder het gras is de kilometerstand. De E-klasse staat natuurlijk bekend als een taxi, nou met dit exemplaar is ook lekker gereden. Op de teller staat 225.928 gereden kilometers. Geen schrikbaar hoog getal, je weet echter dat de afschrijving nog even doorzet met het aankopen en rijden van deze AMG.
Het is wel een waanzinnige stationwagen voor het geld. Alle moderne luxe aan boord en specificaties om je vingers bij af te likken. Die 612 pk’s zorgen ervoor dat je in 3,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u accelereert. De koek is pas op bij 300 km/u. Dat is heel erg leuk over een lege autobahn blaffen. Mits er ruimte is natuurlijk.
De vraag is of jij het aandurft. 45 mille is een mooie prijs voor deze gezinsauto die alles kan. Aan de andere kant is het onderhoud ook niet gedaan met 250 euro per jaar. Neem bijvoorbeeld die prachtige carbon keramische remmen. Gaan in theorie een autoleven lang mee. In de praktijk, hmmm. Een setje vervangen kost al gauw duizenden euro’s. Dat maakt het een dure grap.
Bekijk de advertentie van deze Mercedes-AMG E63 S Estate op Marktplaats
sanderkomnogeensergens zegt
Toch wel een van top auto hoor. Echt een van de laatste knallers als stationwagon.
petroldrinker zegt
Vind 45K weer niet gek voor het aantal pk, en leeftijd ja km’s flink maar daardoor ook voor deze prijs te vinden… maar ik zou geen station willen persoonlijk.
ivobovens zegt
Misschien wel ff googelen op het verkopende bedrijf voordat je m gaat halen. 😉
Hubert zegt
Van die reacties wordt je niet echt blij….
Trojan zegt
Als ik zo de reviews bekijk zou ik m’n auto nog eerder bij Jetcars halen dan bij deze club.
potjak zegt
Nou inderdaad, ook opvallend is dat er na het plaatsen van een slechte review een review vol lof wordt geplaatst. Zegt genoeg, ver bij weg blijven.
Cuprafan123 zegt
Ik mis de schalensitze, ik vind die zo mooi bij een AMG…
civicfk3 zegt
Zeer lastig te vinden in de E klasse, ik ben momenteel opzoek naar een E63S van dit type met schaalstoelen maar ook in DE is het aanbod karig (liefst met schaalstoelen, zonder pano dak.
Cuprafan123 zegt
En een C63S? Daar zijn er meer dan genoeg van te vinden met schalensitze. Heb je ook nog genoeg budget voor tuning en goede remmen eventueel .
geenidee1975 zegt
Ach, neem dat panodak op de koop toe. Dit lijkt me een fraaie: https://link.mobile.de/Pfev4REgECj9SVh96
Cuprafan123 zegt
@civickfk3 goed nieuws, je kan een mooie uit gaan kiezen zonder panoramadak. eBay Duitsland is je vriend. Er staat ook een setje in Nederland maar die kost 2000 meer.
https://www.ebay.de/itm/186068432017
sleeperking zegt
Het probleem met dit soort auto’s is vaak: als je vindt dat je het budget hebt om een dergelijke auto te rijden, waarom geef je dan niet 20k meer uit aan eentje met een lage kmstand? Setje remmen vervangen kost duizenden Euro’s staat er, maak daar maar tienduizend(en) van. De schijven zelf kosten al meer dan 10k ex btw. Dan moeten er nog blokken bij en montage. Op zich leuke deal, maar zorg dat je minimaal hetzelfde bedrag achter de hand hebt om tegenvallers op te vangen. En dan ben je beter af met een iets duurdere met lage km’s, want dan koop je ook extra betrouwbaarheid en daarmee rust.
gregorius zegt
Nope, niet doen.
Overigens, dit is wel zo’n beetje de meest sjonnie E63s die er is. Accenten zijn fout en dat carbon interieur, nee.
Het 225kkm; heel wat. Vraag me af wat hij allemaal heeft meegemaakt.
Mijne staat nu bij de garage met, waarschijnlijk, een kapotte motor. 93000 km. We zullen zien, maar ik mis m wel.
sleeperking zegt
Precies dit, en als er dan even voor 15 mille gesleuteld moet worden, dan is het de bedoeling dat je niet met je ogen knippert. En als je dan je laatste 45 mille hebt stuk geslagen aan zo’n cash- en bandenburner krijg je groot gelazer met moeders de vrouw.
kniesoor zegt
Uit nieuwsgierigheid : is de reden van het kaduuk gaan van de motor bekend ? 93K is nou niet bepaald een astronomische kilometerstand.
sleeperking zegt
Ja dit is wel vrij ongebruikelijk, motoren staan bekend als beresterk.
civicfk3 zegt
Bobbines kunnen een kwaaltje zijn, als die een misfire geven is dit niet direct een foutmelding/motormanagement lampje. Rij je te lang door met misfires dan kan er schade ontstaan. Verder is de basis van de M177 eigenlijk bulletproof idd, zelfs de turbo’s kunnen aardig wat hebben door de efficiënte koeling en na-koeling zodra de auto wordt uitgezet.
pivavar zegt
Je zou de historie moeten weten. Misschien is er tussen de 150K en 200K km wel serieus aan gesleuteld. Maar voor de kms zou ik niet zo bang zijn. Wij hebben hier ook een klant met een E63S. Rijdt 45K per jaar, 3x per 2 jaar remmen rondom, maar verder vooral veel onderhoud. En 200km/h is half gas voor zo’n blok. Zijn vorige CLS 63s AMG (5,5l) rijdt ook nog bij ons, 210K km. Lust wel een slokje olie, verder prima ding. De verkoper lijkt mij een groter struikelblok.
cdejong zegt
Lijkt me niet de netste AMG van NL…. de Advertentie is ook wel makkelijk, weinig moeite ook het poetsen van de auto…Mss ook niet echt naar omgekeken en gebruikt als een Aygo. Dan raad ik wel welke type mensen hem hebben gehad.
Als ik het middenconsole bekijk achterin…..daar zit ook wel stof en smeer op van 225 dkm.
Ik spaar nog even verder, doei !
V8Vantage zegt
Denk dat doorsparen uiteindelijk voordeliger zal zijn.