Deze Dodge is niet alleen fabrieksnieuw, maar gewoon écht nieuw!
Zullen we het weer eens over de term ‘fabrieksnieuw’ hebben? In het leven geroepen door de Friese professor Jolke Lauwersma, maar groot gebracht door de heer Rick van Stippent. Mega slim natuurlijk, want de term bekt lekker en als je het kunt waarmaken, is het ook nog eens een fijne claim.
Over dat laatste zijn de meningen verdeeld en daar hou ik me veilig even buiten. Maar toch. Fabrieksnieuw bestaat eigenlijk niet. Een oude auto blijft altijd een oude auto. Of toch niet? Kan een oude auto ook gloednieuw zijn?
Spoiler alert, dat kan!
Deze Dodge is gewoon gloednieuw
Want er staat op Marktplaats een gloednieuwe oude Dodge te koop. Zeker, een gloednieuwe oude Dodge. Dus niet fabrieksnieuw, maar echt krek eender aan de staat waarin hij uit de fabriek kwam rollen. En niet gerestaureerd hè?
Dat komt omdat de auto na zijn aflevering in 1986 niet meer dan 40 mijl heeft gereden. Of wat meer waarschijnlijk is, hij heeft na zijn aflevering helemaal niet meer gereden, het zijn allemaal testkilometers. Of mijlen…
En daarom verkeert deze Dodge Lancer Turbo is een staat die beter is dan fabrieksnieuw. Hij is namelijk écht nieuw. En wat ook grappig is, als je besluit er wel mee te gaan rijden, dan wil ie nog best vooruit. Het is namelijk een 2,2 liter turbo met 148 pk. En toen wogen auto’s nog niks…
Al kunnen wij ons voorstellen dat je hem als nieuwe eigenaar ook niet gaat rijden. Dat je hem gewoon ergens neerzet. Mocht je dat willen, de Dodge kost €18.950 en de advertentie kun je hier bekijken! Tipje, als je dat doet, zorg dan dat je nekspieren warm zijn. Je begrijpt zo wel waarom…
Succes met de aankoop!
Vanzelfsprekend weer met dank aan Rachid!
pomoek zegt
Dat de auto nog niet op Nederlandse platen staat, soit. Maar dat je als professionele autoverkoper, sterker nog, de specialist in schuurvondsten, niet in staat bent foto’s niet ondersteboven op marktplaats te zetten is natuurlijk het schandaal van deze advertentie.
DeWitteCondor zegt
Bonuspunten voor deze reactie. Spijker op zn kop.
Robert zegt
Ik mag er dan van uitgaan dat de auto ooit al wel eens op kenteken is gezet? Anders wordt het verkrijgen van een Nederlands kenteken ‘ tegen een meerprijs’ nog een hele uitdaging – of een financiële bodemloze put.
kniesoor zegt
Precies !
geelbarrel zegt
Niet alleen fabrieksnieuw…. maar ook nog eens graflelijk!
mjpamsterdam zegt
Ja natuurlijk, waarschijnlijk heel veel gedoe om op kenteken te krijgen. Maar zo zien we maar weer : een volkomen oninteressant vehicle krijgt een extra glimmertje en een feestmuts. Of ik hebben wil ? Geloof het niet.
piebepost zegt
Maar.. Waarom?
joosstra zegt
Niet zo vreemd dat er niet mee gereden is. Wat een totale non-auto. Hierin wil je niet levend gezien worden. En er dan ook nog bijna 19.000 euro voor vragen. Ik wens de verkoper veel succes.
Hubert zegt
Verkopen moet beter zijn huiswerk doen.
Deze Dodge is niet het zusje van de Chrysler Lebaron, maar van de GTS.
En als je dan toch zoiets zoekt en hebt er zoveel geld voor over, kun je beter meteen voor de heilige graal gaan:
Chrysler GTS 2.2 shelby
Destijds geloof ik 3 in Nederland geleverd.
lightisride zegt
daarvan heeft de verkoper er 2 te koop staan, voor een tiende van de prijs. Dus sla je slag!
Hubert zegt
Maar in een verschrikkelijke staat.
Het zijn wel brute wagens met een lompe turbo erop.
Mijn moeder het er eentje toen ik net mijn rijbewijs had (1990) en was heerlijk strepen trekken.
room850 zegt
Als ze er een rechterbuitenspiegel bij doen, wil ik er wel over nadenken.
thearchitect zegt
Behalve die kilometerstand is er werkelijk niets bijzonders aan deze auto.
Wel even bij de andere auto’s van meneer Vos gekeken.
Hij heeft zomaar even twee Talbot Matra Rancho’s te kopen en ander apart spul.
pomoek zegt
Niet een, maar twee Mega Tjaffers!
lightisride zegt
nog gekker is die zogenaamde APK zonder kenteken. En een flinke reparatie met nieuwe vooruit etc.
Fernando zegt
De helft van de foto´s staan op zijn kop en worden meermaals getoond. 24 Foto´s maar geen enkele van het interieur, motor, koffer, chassis en dan nog foutieve informatie.
Een auto die al 35 jaar stilstaat is net wat je niet moet hebben. Rubbers, remmen en bewegende onderdelen hebben daar zwaar onder te lijden. Succes met de verkoop
MarcoM zegt
Hou maar fijn.