Dan is zo’n dikke RS4 toch veel toffer, nietwaar?
Jullie hebben allemaal de reviews gelezen als het gaat om dikke Duitse D-segmenters. De BMW M3 is meer fun, de Audi RS4 is effectief maar een beetje saai. Maar die saaiheid is op sommige momenten niet verkeerd. Zoals met het weer van de afgelopen dagen. Een hoop regen, af en toe sneeuw, soms wat ijzel en een hoop wind. Dan is een achterwielaangedreven BMW misschien niet het beste idee. Een RS dan juist weer wel.
Het huidige model is heel erg gaaf, maar ook bijzonder prijzig. Voor een nieuwe Audi RS4 moet je 150.336,29 euro betalen. Ja, meer dan anderhalve ton. Dat is een enorme hoeveelheid pecunia. Nu kosten een M3 Touring en C63 Estate ook een heleboel geld. Bij de RS4 heb je een manier om goedkoper uit te zijn, want het model is er al sinds 2018.
Dikke RS4 (in het rood!)
In al die jaren is de OG Powerstation eigenlijk nooit écht aangepast. Ja, met de facelift haalde Audi die briljante MMI-knop weg ten faveure van een ietwat knakig scherm. Het scherm in de RS4 ziet er ietsje minder indrukwekkend uit, maar in combinatie met de knop werkt het wel fijner.
We gingen op zoek naar een leuke gebruikte op Marktplaats en warempel, we hebben er eentje gevonden! In dit geval wilde ik er per se eentje in het rood. Dat is de meest sprekende kleur voor deze auto.
In dit geval is het ook nog een dik aangeklede. De auto is namelijk voorzien van de optionele keramische remschijven! Niet dat je het écht nodig hebt op een rappe gezinsrakker, maar het is wel een toffe feature. Grappig: de nieuwprijs van een kale nieuwe is hoger dan de originele nieuwprijs van deze rode: 149.074 euro.
Aankleding en prijs
Qua aankleding zit alles erop dat je mag verwachten. Naast de remmen is het interieur voorzien van het RS Design-pakket met alcantara en rode stiksels. Ook zijn er Matrix LED-koplampen, een panoramadak en adaptieve cruise control aanwezig, naast de dikke 20 inch Audi Sport-wielen en het sport-sperdifferentieel op de achteras.
Dit exemplaar uit 2018 heeft 127.937 km gelopen. De prijs van al dit moois? 64.950 euro. Dat is een hoop geld, maar je krijgt er dan ook een hoop auto voor terug.
En sowieso, wat koop je tegenwoordig nog voor 64.950 euro dat bloedsnel is én nog relatief modern? Vergeet niet dat je daar nog geen jong gebruikte S3 Sportback voor hebt tegenwoordig. Dus in dat opzicht is het een koopje. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Check hier onze rijtest met (een eveneens rode) RS4:
Meer lezen? Dit zijn de gaafste snelle stationwagons!
Dutchdriftking zegt
Heel erg fijn deze! Wel even een schroefsetje er onder zoals Audi zelf tegenwoordig ook doet, chipje er in een gaan.
rwdftw zegt
Ik vind het lastig. Het is namelijk ook Giulia Quadrifoglio geld. https://www.viabovag.nl/auto/aanbod/alfa-romeo-giulia-29-v6-biturbo-510pk-automaat-quadrifoglio-carplay-eo59pg9
En dan weet ik wel wat ik liever heb :).
rollingstoned zegt
Precies dit inderdaad. ;-)
Dutchdriftking zegt
Goed punt. Maar die is er niet als station…
rwdftw zegt
Als de eerste eigenaar niet voor de optie “neerklapbare achterbank” heeft gekozen dan is het wat behelpen, dat klopt. Maar alles voor stijfheid.
En als je echt ruimte nodig hebt dan is er vast wel een goedkope Volvo station (850R ofzo) te vinden voor die ene keer in het jaar dat je naar de IKEA moet.
hotze zegt
Mooie optie die schroefset. 550 pk met motortuning, nice 👌 Ook fraaie zwaete accenten ipc chrome. Zou wel even laten ckecken of die niet is afgetrapt (gas open – gas dicht); dat zou zomaar kunnen bij zo’n bolide.
moveyourmind zegt
Mooie uitvoering. In deze rode kleur ziet het er toch wel een stuk mooier uit dan in het zwart. Een stuk minder intimiderend, maar nog steeds imposant.
jaso013 zegt
De RS4! Wat een gave bak en wat een toffe kleur! Zowieso mooier dan de RS6. Dat is eigenlijk een behoorlijke pauperbak geworden door de jaren heen.
ouwedibbes83 zegt
Een karikatuur van zichzelf idd
vetnek zegt
Voor dát geld zou ik in een Stelvio Quadrifoglio stappen.
– meer ruimte
– meer powáh
– unieker
– rijdt speelser
– was qua infotainment al gedateerd op de releasedatum dus wordt minder snel “oud” dan een RS4
– because Alfa
rwdftw zegt
Dit dus! Er staat hier om de hoek een handgeschakelde te koop. Dat is weer wat veel maar een ZF is te vinden.
Daarnaast vind ik het zeuren om het zeuren over dat infortainment systeem. Wat je nodig hebt zit erop, het is geen scherm op het dashboard maar heel netjes erin en ik heb wel iets anders te doen als ik 500 pk onder het loud pedal heb zitten dan door dat scherm heen draaien.
jaso013 zegt
Dat is wel een mooi alternatief! Of de Guilia uiteraard!
mwti zegt
Gaaf maar zijn die dingen een beetje betrouwbaar of is er altijd wel wat mee? De afwerking haalt het sowieso niet.
mashell zegt
Als gedateerd infotainment een voordeel moet zijn dan is je argumentatie niet al te sterk. En rijdt zo’n Stelvio echt speelser dan een D segment station?
rollingstoned zegt
@mashell Niet iedereen zit te wachten op een autonoom rijdend infotainment paleis ;-)
HZW zegt
Doe mijn maar een jong gebruikte S3, met weinig kilometers.
Bijna € 65K voor een auto met bijna 128K op de klok, die laat ik lekker staan.
Stefje zegt
Als je in Duitsland gaat kijken vind je ze voor 50k met 60.000km. Veel bpm komt er niet bij uit eentje van 2017/2018. Dan is het wel ineens weer een leuke keuze! Veel liever dit dan een S3.
flow82 zegt
Of een Alpina B3, ook voor vergelijkbaar geld.
alcantara zegt
Geldt dat over de totale gebruikskosten incl onderhoud en brandstof?
Of alleen over de aanschafprijs, indien dat laatste dan zegt dat natuurlijk helemaal niks.
Een oude auto is altijd al goedkoper geweest in aanschaf.
mwti zegt
Best prijzig nog. Voor je het weet staat de teller op twee ton. Wat is zoiets dan nog waard?
mashell zegt
Wij van team rood vinden deze RS4 bijzonder goed samengesteld.
launchcontrol zegt
De kleur is niet ideaal voor een plofkraakje…
saxoke zegt
Dat is dus ideaal. Dan zal ie niet snel door de boevenbende gejat worden om die reden
MarcoM zegt
Met een ingevoerd kenteken zet ik toch altijd mijn twijfels, zal misschien iets van slechte ervaring zijn…
saxoke zegt
Tja. Gelukkig is een niet ingevoerde een auto waarbij je nooit opgelicht wordt of kan worden.
Ikzelf zoek m’n auto’s de laatste tijd altijd in het buitenland en voer deze zelf in vanuit Duitsland naar België. Ik kan over slechte ervaringen niets zeggen.