Hij ziet er bruut uit, maar daar is alles wel zo’n beetje mee gezegd.
Het is altijd weer een verrassing wat er bij Domeinen staat. Alhoewel, de snelle Audi’s die er deze keer weer tussen zitten zijn niet heel verrassend… Er zit deze keer echter ook een dikke Amerikaan tussen, namelijk een Dodge Challenger.
Het betreft een exemplaar met een widebody, dus dan denk je al snel aan een Hellcat met 700 pk of een Demon met 800 pk. Dat is al meteen de eerste tegenvaller, want dit is een exemplaar uit 2013. En toen was er nog helemaal geen Hellcat of Demon.
Het is dus een ‘gewone’ Challenger, maar wel met een V8. Volgens de kentekencheck heeft deze auto de 5,7 liter HEMI V8, die goed is voor 381 pk. Dat is niet eens de helft van een Demon, maar vooruit. Een muslecar met een V8 is altijd goed.
Een auto die bij Domeinen staat kán in principe gewoon netjes zijn, maar dat lijkt hier helaas niet het geval. Op de foto’s is het lastig te beoordelen, maar volgens Domeinen is de auto voorzien van “zeer slecht spuitwerk”. Dat is nog tot daaraan toe, maar er zit ook een tikkend geluid in de motor, tot overmaat van ramp.
Op de foto’s zien we verder goedkope Tristar-banden, wat ook niet in het voordeel van deze auto pleit. En sowieso is Amerikaanse import natuurlijk altijd een risico. Al met al is dit dus geen auto die je in de verleiding brengt. Of je moet gewoon een belachelijk laag bod doen en hopen dat de auto nog een beetje te redden is.
Foto’s: Domeinen
dees zegt
tikkende motor is een bekend probleem met deze motor.
En ook al is het geen Hellcat, je kunt veel halen uit deze v8.
't Peugje zegt
Klopt het dat deze blokken ook in een RAM liggen? Dacht dat het gisteren hagelde maar er rolde een RAM stationair voorbij.. En weet je ook het probleem? Klepstoters ofzo?
Dr.Dre zegt
@‘t Peugje, deze motoren staan bekend om nokkenassen waar de “kammen” van slijten. Klepstoters, stoterstangen en klephevels kunnen in dit proces schade oplopen (de stoters en stangen moeten draaien bij elke slag maar dat gaat mis met slijtage ten gevolgen), als je pech hebt kijk je tegen een deelrevisie aan. Het lijkt erop dat deze auto heel veel liefde tekort gekomen is en heeft deze vanuit de USA de “Litouwen route” genomen als importauto is een (zwaar) schadeverleden een zekerheid.
Ook auto’s welke “iets” onder water hebben gestaan zijn populaire export items.
Dit lijkt er één uit de categorie “met een grote boog eromheen”.
alcantara zegt
Heerlijk toch, zo’n Duitse dikbolide.
tjorque zegt
500€ bieden en strippen voor onderdelen.
isleofman zegt
Interieur van deze generatie is wel echt bijzonder teleurstellend zeg….
DeWitteCondor zegt
Inderdaad. Ongelofelijk dat dit uit 2013 komt. Als je 1993 had gezegd had ik het ook geloofd.
tmenges zegt
Ja idd , daar zou een vw transporter uit hetzelfde bouwjaar zich nog voor schamen.
b00st zegt
Met een nieuwprijs toendertijd van rond de 28k EUR (in de USA) is dat niet onlogisch.
RiKe zegt
Tik in de motor betekent maar 1 ding, dan is je uitlaat niet luid genoeg. Dan hoor je de tik niet meer
David zegt
Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal achter de (bloed?) vlekken op de stoel van deze Porsche. De auto lijkt weinig schade te hebben, dus daar zal het niet aan liggen.
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_bij_inschrijving_2024-0021?veilingen=2024-0021&categorien%5B%5D=3&search=&show=Toon&kfrom=27https:&=&meerfotos=K2400217034&kterug=K2400217034
flatoutmarten zegt
Remmerij van een kinderwagen…
cossiekiller zegt
Op de kop tikken voor 5k, een revisie doen van de motor, zorgen voor een iets lagere compressieverhouding en er een kleine compressor op zetten. Heb je 500pk en een huilend geluid als een Hellcat.
Dan nog even in Black Candy Apple Red laten spuiten en voor 25k heb je een machtige machine op je inrit staan.