‘Als het bij de Hulk werkt, waarom dan niet bij een Land Rover Defender?’, dachten ze bij Lumma.
De oude Land Rover Defender leende zich uitstekend voor allerlei aanpassingen, maar dankzij zijn klassieke looks niet zozeer voor foute tuning. De nieuwe Land Rover Defender daarentegen leent zich daar wel voor. Niet alleen vanwege het moderne design, maar ook vanwege de nieuwe doelgroep die het model aantrekt.
Deze nieuwe doelgroep deinst niet terug voor wat aanpassingen om extra op te vallen in de P.C. Hooftstraat. Een van de tuners die eigenaren van Range Rovers de laatste jaren graag in deze behoefte voorzag is Lumma Design. Nu de Defender ook interessant is geworden voor dit publiek, kon Lumma de Defender natuurlijk niet ongemoeid laten.
Het resultaat is de Lumma CLR LD. In tegenstelling tot de andere getunede Defenders die we tot nu toe zagen, is de auto grondig onder handen genomen. De Defender heeft onder meer nieuwe bumpers, extra brede wielkasten, een nieuwe grille en een forse luchtinlaat op de motorkap gekregen. De auto is 40 mm gegroeid in de breedte.
Uiteraard maken een nieuw setje velgen ook onderdeel uit van de metamorfose. De maten lopen uiteen van 19 inch tot 23 inch. Als je toch nog enige waarde hecht aan terreincapaciteiten (of die indruk wilt wekken) kun je er ook off-roadbanden bij bestellen.
Voor aanpassingen aan het interieur van je Defender kun je ook bij Lumma terecht, maar we krijgen geen plaatjes hoe dat er eventueel uit zou kunnen zien. Dat is misschien maar goed ook, want interieurs met knalgroene accenten liggen niet erg prettig op het netvlies. Tot slot werkt de Duitse tuner ook nog aan een vermogensupgrade en een nieuw uitlaatsysteem. Die zijn ze nog aan het testen, dus details daarover worden nog niet vermeld.
Lumma hoopt de ‘verfijning’, zoals ze het zelf noemen, voor de Land Rover Defender in het voorjaar van 2021 te kunnen leveren. Als je volgende zomer dus naar Cannes of Marbella gaat en dit apparaat tegenkomt dan weet je waar je mee te maken hebt.
rob5nismo zegt
Hulk groen is f@$&ing awsome
sizedoesmatter zegt
Tja, het was te verwachten; de Defender is een fashion-item geworden. Die zul je niet vaak in de bagger zien. Meer iets voor boulevards enzo geworden.
mwti zegt
Wat moet je met een terreinwagen in NL?
Richmond zegt
Net zoveel als met een sportwagen, of auto’s groter dan zeg een Passat, of SUV’s. Maar toch kopen mensen ze.
mp014 zegt
En dan noemen ze hun website “Lumma-design” …… hadden het beter “lumma-we rape your car” genoemd!
jpvdb zegt
Lumma verdient de schandpaal
potver7 zegt
@jpvdb: hoezo, omdat ze een modepopje aanpassen aan een afwijkende modestijl?
jpvdb zegt
@potver7: omdat dit een godvergeten lelijk en schreeuwerige Markerstift op foute wielen is. Lumma maakt over het algemeen alleen maar gedrochten waar alleen de meest foute criminelen in willen rijden.
Dutchdriftking zegt
Tja, doodzonde van de Defender zullen we maar zeggen.
dondeboer zegt
Ik vind ‘m best oké eigenlijk. Vooral in hulkgroen. Zie mezelf er niet in rijden, maar welkome afwisseling tussen ’t grijze leaseblik.