Dat is een beetje veel voor de normaal ongeveer twee ton kostende Superleggera.
Tegenwoordig is het een trend om auto’s uniek aan te kleden en ze in de markt te zetten als “limited edition“. Tactisch, want het hoeft tegenwoordig helemaal niks extreems meer te zijn om onder deze marketingstunt te vallen. Verzin een leuk verhaal, verzin erbij waarom het gepast is op deze auto en klaar is Kees. De rest mag de klant doen, die overigens vaak smult van een unieke auto hebben. Wie daarvan smult, mag enorm diep in de buidel tasten voor de nieuwste speciale Aston Martin DBS Superleggera.
Die gaat je namelijk 700.007 dollar kosten. Dus het eerdergenoemde verhaal van de aanbieder mag wel een goede zijn. In dit geval mag het dan een Aston Martin zijn, het is eentje die ontworpen is door Daniel Craig: Mr. Bond himself. Zijn smaak is kennelijk een hoop blauw. Dat, in combinatie met de velgen van de DBS ‘On Her Majesty’s Secret Service’. Speciaal dus, maar zeven ton waard? Nee. But wait, there’s more!
De verkoop gaat via het Amerikaanse Neiman Marcus. De kerstcatalogus van deze luxe winkelketen verkoopt de DBS in een speciaal pakket. Naast de DBS krijg je:
-Een tour door de Aston Martin fabriek om jouw unieke DBS gebouwd zien te worden,
-Een Omega Seamaster Diver 300 Silver Edition, een horloge wat in een limitering van 7 stuks gemaakt gaat worden,
-Twee kaartjes voor de wereldpremière van No Time To Die in 2020, vlucht en slaapplek inbegrepen,
-Een deel van je geld (12 procent) wordt gedoneerd aan een goed doel.
Aston Martin en de James Bond-franchise zijn natuurlijk goede partners doordat ook in de nieuwste Bond de superagent met verschillende Aston Martins de straten van Londen (of elders ter wereld) onveilig maakt. Allemaal een leuk verhaal voor deze unieke DBS, maar zeven ton blijft een hoop geld. Laten we maar hopen dat er nog het één en ander aan filantropen rondloopt op de wereld die wel een mooie blauwe DBS willen voor het goede doel.
shizzle zegt
Waar kan ik solliciteren naar een baan als James Bond?
cbsevenfifty zegt
@shizzle: https://www.defensie.nl/organisatie/bestuursstaf/eenheden/mivd
mp014 zegt
Tandenborstel werk die velgen…. prachtig
piquet1986 zegt
@mp014: poaaah idd prachtige velgen?
dromedaris zegt
@mp014: it’s all in the detail(ing)
gezondverstand zegt
@mp014: Daarom zijn ze donker. Valt het niet zo op dat als vies zijn.
bottles zegt
Ik zou ze bijna 7 ton geven om die velgen eraf te laten
Davidov zegt
@bottles: Precies, ik vind dit verre van mooi…
theblazerunner zegt
Liever 3 in verschillende kleuren dan
emping zegt
Wat een lelijke velgen, lijkt wel Amerikaans.
kniesoor zegt
Twee ton ?
cossiekiller zegt
Aston Heras DBS Superleggera
E550 zegt
Lol, een Omega bij aankoop van een Aston… Doe dan een Patek, als je er toch 700k voor vraagt.
cossiekiller zegt
@e550: Dan zou je een Aston bij je horloge krijgen…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@e550: Patek doet niet aan commercie, linken hun naam nergens aan. Een soort geniale non-marketing marketing. En het werkt nog ook…
phaeton zegt
Die velgen, de kleur interieur die me aan een DB7 doet denken, de details. Prachtig exemplaar, maar voor de Christmas special… Laat maar zitten. Teveel Amerikaans geneuzel. Voor 7 ton kun je ook AMR aan het werk zetten.
Dutchcarwizard zegt
Aston Martin is echt geld bij elkaar aan het schrapen. Ruim één miljard schuld, dat poets je niet zo maar weg.
mpgc zegt
Wat, zeven ton en dan niet eens een schietstoel of mitrailleurs? Ook niet als optie?
mats106rallye zegt
Lekker hoor! Vind dit pakket toch zoveel chiquer dan standaard
Dutchdriftking zegt
Leuk toch? Dan heb je als rijaard een leuke avond, en je kan deze onder een doekje in je garage parkeren. De kleurstelling is niet helemaal mijn ding, maar ik heb voetballers zat beroerdere exemplaren zien samenstellen.
amg55lover zegt
‘
Dat is een beetje veel voor de normaal ongeveer twee ton kostende Superleggera’. Vertel me waar er een Superleggera gekocht kan worden voor die ongeveer 2 ton. Volgens mij kost een standaard uitvoering al 4 ton. Dan is het ‘optieboekje’ nog niet open geweest. 7 ton is veel, maar voor een speciale limited editie kent zo’n auto ook zoiets als restwaarde. Een normale klapt direct naar beneden als je de showroom nog aan het uitrijden bent, terwijl de praktijk is met limited edities, dat deze doorgaans veel waard blijven.