Met deze rakker in je woonkamer ben je gegarandeerd het mannetje.
Want da’s waarschijnlijk de enige juiste plaats voor een dergelijke showauto. Ermee rijden wordt lastig, tenzij je de stuntdouble van Daniel Craig en/of Mr. Bean wilt imiteren. Of dat technisch gezien überhaupt mogelijk is? Mwoh, met twee rechterhanden kom je vast een heel eind.
Het showmodel betreft in elk geval een Corvette uit 1965 die is voorzien van een 7-liter V8, viertraps transmissie en heuse schijfremmen rondom. Dat deze cutaway juist is gebruikt om al die vooruitstrevende techniek onder de kap eens even goed in het zonnetje te zetten, zal je dan ook niet verbazen.
De ‘Vette begon z’n leven trouwens als een normale auto en is later omgebouwd naar wat je hierboven ziet. Niet alleen het onderstel en de aandrijflijn zijn daardoor fully exposed, maar diezelfde aandrijflijn is ook nog eens opengewerkt om op beurzen wereldwijd de oeh’s en ah’s aan elkaar te rijgen.
Het herkenbare koetswerk kan met een ingenieus liftsysteem omhoog en omlaag worden getakeld, waarna de krukas een paar rondjes deed zodat het publiek ook een inkijkje in de precieze werking van de techniek voorgeschoteld kreeg. Nice!
Langere tijd was het onbekend waar deze Corvette precies uithing. Na de vondst medio jaren ’90 werd de auto grondig gerestaureerd en nu is het de beurt om er een nieuwe gefortuneerde liefhebber voor te vinden. RM Auctions gaat namelijk uit van een opbrengst tussen de 1 en 1,4 miljoen dollar.
Check vooral ook dit lijstje en dat lijstje voor een shitload aan vette cutaway tekeningen.
123bat zegt
Wellicht ietts voor het Corvette Museum, nadat hun auto’s door die sinkhole opgegeten werden..
gijsso zegt
@123bat: Als deze wegzakt in een sinkhole kun je in ieder geval de carrosserie nog zien.
philipf zegt
Lijkt wel zo’n pimpmobiel met hydraulics.
mrrallycross zegt
Heel vet voor in je huiskamer ofZo.
Dutchdriftking zegt
Heerlijk apparaat!
norge zegt
1000 euro..
Frankypanky zegt
1 miljoen voor een auto die niet rijdt, nog los van het feit dat de Corvette C2 een van mijn droomauto’s is…
Nah!
davelepeef zegt
Maar…? Waarom dan niet een ‘normale’ kopen, versnijden, en oplappen?? Voor –ik gok, geen idee wat ze kosten- nog geen kwart?? Zo bijzonder is dit toch niet, of heeft Da Vinci het gemaakt?
carfreakjim zegt
@davelepeef: Omdat deze historische waarde heeft. Deze heeft op de shows gestaan vroeger ,als je er zelf een maakt heeft hij die waarde niet. Neemt het feit niet weg dat een miljoen voor een niet rijdende auto van de zotte is. Koop ik wel een mooie rijdende split window voor, bouw een mooie garage en zet er een motorblok op een steun naast. Heb ik er eentje om mee te rijden en kan ik de technologie bewonderen.
Esprit_de_Flandre zegt
Het zal bij een Yamada of Yoshikawa blijven denk ik…