Je verzint het niet…
Het is de favoriete bestelbus van ondergetekende: de Ford Transit. De auto is al jaren op de markt in allerlei variaties en varianten. Mocht ik mijn beide linkerhanden verwisselen voor twee rechterhanden, zodat ik mijn eigen klussenbedrijf kan gaan beginnen, dan komt er een Transit. Dat moet dan gecomplementeerd worden met een T-shirt vol vlekken, cassettes met Creedence en een bizarre voorraad koffie. Maar ja, zo rijden er natuurlijk duizenden rond. Je moet toch iets doen om je te onderscheiden.
Voor dat erg specifieke geval heeft MS-RT een oplossing gevonden. Hun laatste project is een Transit Custom die ze grondig hebben aangepakt. Volgens de Britse firma kunnen de ondernemers hun werk klaren terwijl ze er goed uitzien. Zelf vinden ze bij MS-RT de Fiesta’s van het M-Sport Rallyteam er goed uitzien, dus hebben ze zich door die auto laten inspireren. Ze zijn flink tekeer gegaan met de Transit. Zo heeft de auto nu een nieuwe spoiler, widebody-kit, diffuser, voorbumper met grille, dubbele sportuitlaat, Eibach veren en een setje OZ-velgen met Hankook Ventus S1 Evo 2 banden. Eerlijk is eerlijk, het ziet er best dik uit.
Er zijn nog geen afbeeldingen van de binnenkant, maar volgens MS-RT is dat nu luxer dan ooit. Het interieur wordt namelijk opgetooid met nappaleren bekleding, alcantara zitvlakken, een sportstuurwiel en natuurlijke de onvermijdelijke ‘luxe’ vloermatten. Qua uitrusting heeft MS-RT niet beknibbeld, allemaal krijgen ze het SYNC3-navigatie/entertainment systeem mee, alsmede achteruitrij-camera, parkeersensoren en verwarming voor de stoelen en voorruit.
Uiteraard kun je kiezen uit korte of lange wielbasis, enkel- of dubbelcabine, aantal zitposities en deuropstellingen. Dan het slechte nieuws. Er is namelijk niets gewijzigd aan de de 2.0 TDCI motor. Ondanks dat 170 pk en 405 Nm behoorlijk potig zijn voor een busje, zou het wel leuk zijn als ze er 200+ pk uit wisten te extraheren. Alle Transits van MS-RT worden met de hand vervaardigd. Met andere woorden: ze schroeven het er zelf op. Wat de kosten ervan zijn is nog niet bekend, maar eerlijk is eerlijk: het ziet er dik uit. Als er een Europese, hedendaagse B.A. Barracus zou zijn, dan was dit zijn auto.
petrolhead4life zegt
Opzich wel lachen die bumpers enzo maar heb liever wat extra power
v12powerr zegt
Ik heb liever gewoon geen busje..
wceend zegt
prima leuk toch? Snap wel dat je hem naar je smaak aanpast als dit je dagelijkse vervoer is
E34M5Touring zegt
Ik vind em best kicke! En Ford heeft zelf genoeg speciaaltjes gedaan van de Transit. Is toch lache.
jochempie zegt
Dit wordt serieus aangepakt. Ze hebben de auto zelfs gescand en compleet na-gemodelleerd. Ik ben benieuwd naar de foto’s.
mashell zegt
Die 4 lagen folie op de ruiten hadden net zo min gehoeven als de velgen, het aanplak plastic en de vuilniszakken kleur.
moveyourmind zegt
Grappig busje, maar haalt het niet bij de Ford D Series die mijn oude heer vroeger een keer op de kop had getikt…
Helaas geen foto’s meer van, maar hij zag er ongeveer zo uit:
https://www.7thandpattison.com/wp-content/uploads/2018/01/luxury-ford-of-ford-d-series-trucks-for-sale-au.jpg
Alleen dan in nog verdergaande staat van ontbinding. Zo erg dat vader de cabine voor alle zekerheid met touw aan het chassis had vastgebonden…
Voordat mijn broertje en ik, we waren toen 11 en 13, met het ding in het weiland mochten crossen…
Helaas betrapte moeders ons net toen we dwars over diepe sporen met de wielen van de grond kwamen en was het uit met de pret… Terwijl ons zusje die net vier was en mee was het net zo leuk vond…
Zucht… die D Series, dat was pas een echte Rallywagen.
bmwfreak038 zegt
Slecht geshopt…
Hubert zegt
Ik neem aan dat de schuifdeur niet die achterste wielkastverdbreder raakt..
Of is dat iets waar ze pas achter komen als ze er daadwerkelijk een gaan bouwen?
Dutchdriftking zegt
Tja, een agressieve bumper en Xenon zijn wel geschikt om auto´s van de linker baan te drukken. Met een beetje meer vermogen doen ze dat nog met snelheid ook, dan ga ik in de kielzoog mee!
toybota zegt
En in België valt een lichte vracht niet onder de fantastische tuning-keuring (tuning-APK voor de Nederlanders ;-) ), waardoor je voor elke aanpassing (voorbumper, achterbumper, velgen, zonneband, getinte achterruit, getinte achterste zijruiten en noem maar op) geen flinke extra belasting hoeft te betalen bij keuring! Nog meer busjes die aan je bumper komen kleven, leuk!
r32turbo zegt
Er was ook een Turkse Wrap bedrijf GMG Garage die een Transit Naar een RS hadden veranderd.