Mogelijk zitten de DTM-racers nog wat verser in je geheugen, maar aan de andere kant van het Kanaal konden ze er ook wat van.
Je kijkt naar 1 van de 5 door Vic Lee Motorsport gebouwde E30 M3’s die geschikt waren voor deelname aan het Britse toerwagenkampioenschap. Deze specifieke auto won in handen van Tim Harvey een race op Silverstone en werd uiteindelijk achtste in het kampioenschap van 1991. Overigens was het een andere M3 die in dit jaar (1991) het kamipoenschap naar zich toetrok, vlak voor een Vauxhall Cavalier. Bij ons was die laatste beter bekend als de Opel Vectra.
Onder de kap van de BMW in kwestie ligt geen 2,3-liter viercilinder meer, omdat in het BTCC net was overgestapt op de 2-liter “Super Touring” formule. Desalniettemin is de racer nog steeds goed voor een stevige 300 pk. Verder werd de benzinetank van deze aangepakte VLM-auto op een andere plek gehuisvest om het zwaarteunt omlaag te helpen, kreeg de auto een vlakke vloer en -jazeker!- heuse sidepipes.
De racer is sinds z’n competition days enkele malen gewisseld van eigenaar. Aan de foto’s te zien hebben zij allemaal goed voor de Bimmer gezorgd en anders zie je het wel aan de prijs. Deze adverteerder vraagt namelijk het lieve sommetje van 150.000 GBP voor de auto en dan mag je er nog niet eens de weg mee op. Aan de andere kant: een veel vermakelijker trackdaybeest ga je niet 1-2-3 vinden, gokken wij.
Gulli zegt
Een echte Trackday auto rij je zelf naar het circuit en weer naar huis. Die hoort niet op een trailer
Arnoud zegt
BTCC was echt een arbeidersklasse. Er werd keihard gereden. En dan doel ik niet alleen op de snelheid. BTCC was soms een waar slagveld.
Rydell was echt geweldig om te zien in zijn 850R. Al waren Honda en Mitsubishi eigenlijk heer en meester.
toniominestrone zegt
@Original_Arnoud: wat dacht je van de vauxhall Vectra’s? Waren ijzersterk!
bohica zegt
@Original_Arnoud: ik genoot altijd van menu .
Had niet de snelste auto maar deed altijd aardig mee door vechtlust
lekbak zegt
Ongetwijfeld een zeer vermakelijk stuk speelgoed. Maar het mist toch een stukje charme als je het mij vraagt. Daarbij is dit natuurlijk serieus veel geld.
blata zegt
Hebbuh….
camber24 zegt
150.00 GBP. Heb je ook een 458 Italia voor. Zou mijn keuze zijn, moest ik het stuk moeten slaan.
ehnl zegt
150.000 GBP voor een 320 uit eind jaren ’80/begin jaren ’90 waarmee ik niet de openbare weg op mag? Nee, bedankt!
Dan koop ik voor dat bedrag liever 7 verschillende auto’s en pak iedere dag van de week een andere…
gieltj zegt
Ik dacht dat deze livery alleen op de Ford Sierra cosworth bbtc zat
sracert zegt
Dat waren nog eens kampioenschappen zoals ook ooit het DTM, tegenwoordig hoef je alleen maar naar een slaappil te kijken en de race is al weer over.
sracert zegt
WTTC, WK-Ralley,WEC, DTM, F1 GAAAAAAP, gelukkig is Max er!
sanderz28 zegt
Wat mij opvalt is dat er gewoon deurpanelen in zitten, had ik niet verwacht..
tazmania zegt
Het portier is niet eens gestript. Apart detail voor een pure racer.
cjdg zegt
BTCC was absoluut de vetste race klasse. Alles mocht zo ongeveer. Beuken om te winnen!
boris9397 zegt
Iemand een idee waarvoor die 2 witte hendels links voor de versnellingspook dienen?
Dutchdriftking zegt
Echt een wijs ding+
willemveenstra zegt
Boris
Daar kon je de stabi’s mee verstellen van binnen uit!