En blauw carbon, niet te vergeten.
900 pk is een bijzonder indrukwekkend getal, maar bij Brabus kijken we er niet meer van op. Bijna alles wat deze tuner bouwt heeft namelijk óf 800 pk óf 900 pk. Zo ook de Brabus Shadow 900 Deep Blue Signature Edition.
Er zijn echter een paar belangrijke verschillen met de Brabussen die we normaal behandelen. Om te beginnen haalt de Shadow 900 zijn vermogen niet uit één V8, maar uit twee V8’s. Het is trouwens ook geen auto, maar een boot. Daar doet Brabus namelijk ook aan, onder de noemer Brabus Marine.
We noemden ‘m al: een van hun nieuwste wapenfeiten is de Brabus Shadow 900 Deep Blue Signature Edition. Dit is een special edition op basis van de Shadow 900. In de wereld van exclusieve boten gaat het er dus niet heel veel anders aan toe dan in de wereld van exclusieve auto’s.
Deze boot is te herkennen aan de donkerblauwe kleur, wat natuurlijk uitstekend kleurt bij het water. Voor een exclusieve uitstraling is de Deep Blue Signature Edition ook voorzien van accenten in blauw carbon.
De Brabus Shadow 900 wordt voortgestuwd door twee 4,6 liter V8-motoren van Mercury. Deze zijn dus samen goed voor 900 pk. Deze 11 meter lange boot kan daarmee een snelheid van 60 knopen halen. Dat is omgerekend 111 km/u.
Je zou denken dat ze er voor de foto’s even de nieuwe Brabus 900 op basis van de Maybach GLS naast parkeren. Maar nee, Brabus gaat toch voor een meer stijlvolle associatie. Voor de fotoshoot hebben ze namelijk geen auto van Brabus geregeld, maar een W113 SL. Die past perfect in het mediterrane plaatje, alleen wat minder bij de boot.
Brabus zorgt dat de Shadow 900 Deep Blue een exclusief speeltje blijft, want ze bouwen er maar 200 stuks van. Wat deze boot precies moet kosten weten we niet, maar waarschijnlijk veel meer dan de gemiddelde Brabus met vier wielen. Gokken we.
okdoei zegt
“Deze Brabus heeft niet één, maar twee V8’s”
Het meervoud van acht is achts? Of achtes?
T A X M E N zegt
@okdoei: zou het niet twee V’s 8 moeten zijn?
T A X M E N zegt
@okdoei: het meervoud van acht moet achten zijn, lijkt me
alpina007 zegt
Axopar 👌🏼 prima boten en leuk als Brabus uitvoering
Bella Macchina zegt
Dacht bij de titel al direct aan een boot, met name aan deze
https://www.autoblog.nl/nieuws/riva-aquarama-van-ferruccio-lamborghini-heeft-24-cilinders-62182
hassebas zegt
axopar 279.000. sausje beetje carbon van brabus 569.000
deze zal wel richting de 750K gaan
eaudi zegt
Ik lees op autoblog.com dat er een te koop staat voor EUR 660.000. Is dat ook weer opgelost. En dat een bijhorend horloge (waarom ook niet?) ruim $51.000 moet kosten.
Er staat ook dat er een ‘300’ versie is, “that will save some money” aldus de .com site.
Niet met 2x een V8 aan boord anders wordt het toch nog te duur. Ik schat eerder een 2-in-lijn maar dat staat er dan weer niet.
reactief zegt
Wat is die SL toch een prachtige auto. Begint steeds meer te groeien tot één van m’n favoriete droomauto’s!
ferrariv8 zegt
“Voor de fotoshoot hebben ze namelijk geen auto van Brabus geregeld, maar een W113 SL. Die past perfect in het mediterrane plaatje, alleen wat minder bij de boot.”
Dit klopt niet helemaal, Brabus is namelijk al jaren een restaurateur en bouwer van Restomods. Ze doen vele auto’s waaronder deze W113 SL.
anthwan zegt
Ze zitten er steeds vaker naast bij Autoblog.