Het idee van een Giulia Quadrifoglio met een retro-bodykit is leuk, de uitvoering helaas wat minder. De prijs ook.
Auto’s met klassieke looks en moderne techniek, het is een briljante combinatie. Om dit te bereiken wordt meestal een oude auto genomen, die vervolgens gemoderniseerd wordt. Maar het kan natuurlijk ook andersom: je neemt een moderne auto en geeft deze klassieke looks.
Dat is wat de Italiaanse firma ErreErre Fuoriserie gedaan heeft. Ze hebben een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio genomen en deze een bodykit gegeven die geïnspireerd is op de klassieke Giulia uit de jaren ’60.
Dat is een hartstikke leuk idee, alleen zie dat maar eens goed uit te voeren. De klassieke Giulia heeft namelijk een totaal andere designtaal en totaal andere proporties. Dat is nogal lastig te combineren met een moderne Alfa Romeo Giulia.
Het resultaat valt daarom behoorlijk tegen. Er zitten zeker gave elementen op, maar dit resulteert niet in een samenhangend geheel. Het probleem zit ‘m vooral in de daklijn: De oude Giulia was behoorlijk vierkant, maar ErreErre kan niet verhullen dat de nieuwe Giulia juist een ronde daklijn heeft.
De velgen zijn dan wel weer heel gaaf. Qua looks zijn het de klassieke Giulia GTA-velgen, maar dan wel een paar maatjes groter. De velgen meten nu 19 inch. Je zou eigenlijk gewoon bij ErreErre moeten informeren of je ook alleen de velgen kunt bestellen.
Aan het motorblok is niks veranderd. Dat is dus nog steeds een dikke biturbo V6 met 510 pk. De ophanging en het interieur zijn eveneens standaard. Het gaat dus puur om een bodykit, die volledig uit carbon fiber is opgetrokken.
Dan komen we nu bij het meest schokkende aspect: de prijs. Voor deze retro-bodykit ben je €196.207 (!) kwijt, ex. btw. En voor alle duidelijkheid: een Giulia Quadrifoglio is niet bij de prijs inbegrepen.
Met dit bedrag wordt je nog gematst door ErreErre, want dit is de prijs voor de vroege vogels die een van de eerste 10 exemplaren bestellen. Daarna betaal je €245.000 voor de bodykit. Als de Italianen überhaupt meer dan 10 bodykits weten te slijten.
kniesoor zegt
De neus heeft nog wel iets weg van die van een oud Supertje, de rest líjkt er niet eens op.
Die velgen zijn qua looks trouwens meer 105-serie Giulia GTA dan stalen velgen.
lecomte zegt
Dit is abominabel.
okdoei zegt
Understatement van het jaar.
tortuga zegt
Auw mijn ogen
Dutchdriftking zegt
Je kan ook gewoon een Lancia Kappa kopen…
basman147 zegt
Dit moet geïnspireerd zijn op de originele Guilia? Als het niet in het artikel stond zou ik denken dat ze voor de betere jaren 70 looks gingen (Alfetta, 2e Guilietta etc).
En qua prijs, tja, dus voor de prijs van een normale QV, en een GTAm (+/- 2,5 ton op Mobile.de) heb je dus één lelijke QV. Keus zou voor mij niet moeilijk zijn…
Robert zegt
Wat. Een. Gedrocht.
Dan liever nóg wat meer geld inleggen en voor de Alfa GTA restomod gaan. Of een restomod Giulia van Alfaholics. Of desnoods all electric met de Giulia van Totem Automobili. Je ziet het, er zijn alternatieven genoeg.
rwdftw zegt
Hear hear! Dit!
Laat ze in hemelsnaam afblijven van de subliem vormgegeven Guilia Q. Hier heeft iemand gedacht dat de looks van een supertje gecombineerd met de 155 een goed idee was. Dat was het niet!
Gelukkig is de vraagprijs ook exorbitant. Dat zal er niet voor zorgen dat ze op iedere hoek van de straat komen te staan.
Loek zegt
Ah, daar zijn mijn G-Klasse achterlichten gebleven.
ghini zegt
Leuk bedacht maar slecht uitgevoerd.
pindakoning zegt
Weer een voorbeeld waaruit blijkt dat auto’s ontwerpen moeilijker is dan men vaak denkt
berlinetta zegt
Het komt op mij over alsof ze er een SZ van wilden maken maar op het laatste moment toch maar besloten hebben om er een Giulia uit de jaren 60 van te maken.
V300amg zegt
Waarom?? Ik denk dat ze even naar een bekende brillenzaak moeten en even opnieuw kijken wat ze hebben gecreëerd. Als ik Alfa was had ik ze aangeklaagd.
ericc zegt
Achterlichten vallen tegen. De rest is redelijk ok.
kawasawasaki zegt
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Daarom is het maar goed dat er weinig smaakvols aan dit ding is.
geelbarrel zegt
Als Giulia rijder zeg ik bah. Met kleine letters, want dergelijke replica Campagnolo velgen heb ik me 3 jaar geleden kapot naar gezocht in 19 inch. Staan goed. Toch maar de Q velgen gehouden
(ooo--V--ooo) zegt
Op de eerste “gespot” foto afgelopen week leek het nog wel leuk. Neus, en een hint naar de daklijn, van het Supertje.
Na het zien van de complete rapportage ben ik toch van mening dat het allemaal veel te erg over the top is.
Sommige elementen zijn aardig (w.o. de neus), het de som der delen is in mijn ogen niet geslaagd.
Op één ding na dan, nou ja, vier dingen; die velgen! Ik moet die velgen hebben!
Jagris zegt
Geen wonder dat hij zo duur is, hij zal een zeer laag productievolume hebben als ik het zo zie. De ontwikkelingskosten moeten toch ergens mee terug verdiend worden.
rikus zegt
Ze hebben in ieder geval al bespaard op de foto’s.
geespot zegt
Eh is dit echt?
rikus zegt
Op zich had het wel iets beter in beeld gebracht mogen worden. Beroerde belichting.
Hubert zegt
Leepu was here!