Relatief gezien, dan.
De coupé-SUV is een hele goede kanshebber voor de titel ‘minst elegante carrosserievariant’. Het is bekend wie dit type auto gepopulariseerd heeft. Dat is allemaal de schuld van BMW. Oké, de SsanYong Acyton was er eerder, maar laten we wel wezen: SsangYong heeft de coupé-SUV niet populair gemaakt.
Een coupé-SUV is per definitie lomp, maar het kan natuurlijk altijd lomper. Laat dat maar aan de tuners over. Manhart is bijvoorbeeld weer bezig geweest met de X6 M. Het resultaat is deze MHX6 700 in de welbekende Manhart-kleuren.
Om de X6 M nog wat imposanter te maken is de auto rondom volgehangen met carbon opsmuk. In navolging van Mansory gebruikt nu ook Manhart volop forged carbon. Je weet wel, carbon met een keukenblad-patroon. Dit zien we niet alleen aan de buitenkant, ook in het interieur is Manhart niet al te zuinig geweest met dit spul.
Om de auto wat meer ‘coupé’ te maken en wat minder ‘SUV’, is de X6 M met 3 centimeter verlaagd. Verder is de auto voorzien van 22 inch velgen, die op een of andere manier niet eens extreem groot lijken. Het zal de zwarte kleur wel zijn. Of het feit dat een X6 eruit ziet als een gestrande walvis zonder staart.
Standaard levert een X6 M Competition 625 pk, maar daar heeft Manhart nog een schepje bovenop gedaan. Op basis van wat er op de vooruit staat zou je denken dat deze auto 700 pk heeft, maar nee, deze X6 heeft maar liefst 730 pk. Is deze auto tóch nog bescheiden. Het koppel is gestegen van 750 Nm naar 900 Nm.
Het geluid is dan weer niet bescheiden. Manhart heeft namelijk een roestvrijstaal uitlaatsysteem gemonteerd. Daardoor klinkt deze X6 M net zo subtiel als dat hij eruitziet. Het kan overigens erger: een tijdje terug liet Manhart een X6 M zien die voorzien was van nog meer carbon.
lekkerlinksrijden zegt
Pauper 3.0, bedankt voor het lachen
pier zegt
Wat mij betreft hadden de wangen van de band wel iets hoger mogen zijn. Dit zijn net karrenwielen. Afzichtelijke auto overigens.
bArTaAfJeS zegt
Die neus, die kont, dat silhouet.
Wansmaak ten top in zwart en klatergoud, zal wel weer niet aan te slepen zijn…
Johanneke zegt
Echt zonde van de grondstoffen dit. Die motor ook, die had in zo’n gruwelijk vette auto kunnen liggen. Maar nee, het is een gebochelde crossover geworden.
unknown32 zegt
De X5 heb ik altijd prachtig gevonden. De X6 is standaard altijd al een gedrocht geweest, laat staan op deze manier…
Dieseltor zegt
Wat een gruwelijke SUV. Wat zou ik graag over het strand willen scheuren met dit ding!! Proest.. proest..
sabrerator zegt
Vergeet dan niet het gedrocht in de zee te parkeren.
Dieseltor zegt
@sabrerator: redt ‘ie niet. Er hoeven maar een paar korrels zand op de weg te liggen en hij loopt al vast. Misschien van een pier af rijden.
erik911 zegt
BMW bedient een enorme klantenkring, namelijk het criminele circuit, met een wanna-bee Bat- mobiel. Afzichtelijk, en inderdaad pure zonde van de grondstoffen.
Als er eentje rondrijdt, meteen aanhouden en antecedenten onderzoek doen.
Who_carez zegt
Dat is toch het bewijs dat nieuwe auto’s veel te groot zijn geworden? Waar is de tijd dat je met een 16″ nog heel wat was.
seanxtype zegt
Bewijst maar weer dat een hoop geld hebben niet betekent dat je ook smaak hebt.
antwaarpeneir zegt
Het word tijd da ze bij manhart eens iemand anders kleur laten kiezen.. dit begint echt te vervelen
MarcoM zegt
Er zijn mensen die dit prachtig vinden. Manhart bouwt prachtige modellen, maar deze is mij iets teveel van het goede.
fmgarcia zegt
Interieur is best prima.