Wie een rijdend reclamebord wil kopen, moet deze BMW M4 Competition kopen.
Reclame is overal. Op televisie, in de krant (voor wie die nog leest), op het internet, zelfs op sommige kledingstukken. Denk maar aan hoodies met grote Nike-logo’s, of Superdry-kledij waar heel groot Superdry op staat, vergezeld met faux-Japanse tekentjes. Wat dat betreft is het bij de meeste auto’s nog relatief subtiel. Natuurlijk prijken er op iedere auto wel logo’s en emblemen, maar in vergelijking met andere sectoren valt het nog relatief mee. Daarnaast adverteer je – net als bij kleding – alleen voor de fabrikant, niet voor een ander. Raceauto’s zonderen we hier eventjes bij uit, natuurlijk.
Que BMW. Want zij hebben hier kennelijk een gat in de markt gespot. Vandaag kondigen ze namelijk de BMW M4 Competition x KITH aan. De auto heeft ‘unieke exterieur- en interieurdetails’. Aldus BMW zelf. Laten we er even doorheen lopen. Om te beginnen met de buitenkant.
De auto is zwart. Matzwart, wel te verstaan, maar heel exotisch en interessant is het niet per se. Andere kleuren zijn Frozen Dark Silver en Frozen Brilliant White, allebei eveneens in het matte. En allemaal kleuren die je zelf met een wrapje ook zou kunnen doen, of zelfs doet. Wel aardig: het BMW-embleem op de neus heeft een extra ring eromheen, met de kleuren blauw, donkerblauw en rood. Verder zijn enkele badges rondom vervangen door KITH-badges.
Waar deze auto echter de mist in gaat, is het dak. Bovenop het koolstofvezeldak staat namelijk in koeienletters KITH. Als het nou de naam was van een tuner; ok, dan snappen we het. Maar nee, het is gewoon een willekeurig hip modemerk. Daarmee is deze BMW M4 gewoon een rijdend reclamebord, waar je als consument waarschijnlijk nog meer voor mag betalen ook.
Voor het interieur hebben ze wel wat meer moeite gedaan. Zo zijn de twee stoelen en de achterbank nu uitgewerkt in de kleuren lichtblauw en rood, naast het zwarte leer. Een leuk detail, die de binnenkant wat laat opvrolijken. Overal is wel het KITH-logo te vinden, waaronder in de hoofdsteunen. Net onder die hoofdsteunen is tevens een lichtgevend KITH-embleem te vinden.
Onder de motorkap hebben ze niks gedaan; alle wijzigingen zijn puur kosmetisch. BMW start volgende zomer met de leveringen van de M4 Competition x KITH, in totaal worden er 150 stuks gemaakt. Drie daarvan komen naar Nederland. Wil je meer zien van KITHs werk? Bekijk dan wat hij eerder uitspookte met een BMW M4.
rbngrt zegt
Die stickers aan de buitenkant mogen ze houden maar dat interieur is toch wel leuk!
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Mat zwart? 2015 wil zijn auto terug…
maybachbwoy zegt
@F36GC: 2015 wil ook je grap terug
mashell zegt
Is deze nou duurder (want speciaal) of goedkoper (want gesponsord reclame wagentje) dan een normale?
allesmetturbo zegt
Lekker interieurtje wel
moveyourmind zegt
Cool ding…
Wel een beetje slordig dat KITSCH verkeerd gespeld is.
joki zegt
Die KITH letters op het dak wegdoen dan blijft die M alleen over… of enkel de H daar wegnemen, dan rij je met een M4 met M KIT…
creative zegt
Limited edition, altijd goed
escort77 zegt
Mooi, hier geven ze vast een mooie inruilprijs voor mijn Saxo 538 of Yaris Yorin…
jaribombarie zegt
Nou, samen met het ‘krachtige design’ mogen ze deze in een ruimte stoppen met dezelfde kleur als de auto.
jippie zegt
Dat jarenlang Chinezen geknuffel van Merkel heeft er ook voor gezorgd dat moderne BMW’s niets ander zijn dan ordinaire Chinese meuk.
osmo zegt
Toch leuk dat BMW ook wagens creëert voor een marktsegment dat vaak over het hoofd wordt gezien door de autoindustrie: de 14 jarige Arabier met geld teveel
poursuivant zegt
Op de Kith-site is de M4 ‘sold out’. Gelukkig kun je er voor teveel geld nog wel kekke BMW racingjackets kopen.
mp014 zegt
Iedereen die dit afzeikt heeft ongetwijfeld verstand van smaak maar zeker niet van marketing. Zeer slim staaltje marktpositionering dit. Als ze dit met nog een paar exclusieve merken doen hebben ze meteen het financiële gat, door de mindere verkopen wegens “lelijk”, mooi opgevangen.
Van boven af gezien vind ik de neus een beetje ferrari achting en die binnenkant is hat grote klasse (niet perse mooi) en zeer fijngevoelig in elkaar gestoken.
ericd zegt
Ik denk dat velen de nieuwe M4 in een donkere kleur zullen bestellen. Dan valt die BBQ grille minder op.
cossiekiller zegt
Kith, can you pick me uph at the Poliche station?
Yesh Michael. On my wayh.
Jorrit zegt
@cossiekiller: LOL Dat Schotse accent borrelde ook al in mijn hoofd op bij het zien van KITH ?