Het uitlaatgeluid en het motorblok moet je er bij deze BMW M3 zelf bij verzinnen.
Net als het onderstel, het sperdifferentieel en het rijgedrag. De bodykit is al wel gedaan, je bent dus vijf procent op weg. Gefeliciteerd! Als je nu wel de look zoekt van een M3, maar liever het verbruik hebt van een zuinige diesel hebben we een parel voor je gevonden.
BMW 318d (M3) op Marktplaats
Deze witte BMW 3-Serie op Marktplaats is namelijk omgebouwd tot een M3. Nou ja, voor een gedeelte dan. Eigenlijk kijken we naar een 318d uit 2013. De bumpers sluiten best netjes aan, toch zijn er genoeg weggevers waarop je kunt zien dat dit geen ekte is. De M3 had nooit mistlampen verwerkt in het design van de voorbumper.
Ook lijken de uitlaten niet helemaal te passen in de diffuser. Een andere makkelijke weggever zijn de spiegels, die van een gewone 3 Serie zitten er nog op. Een BMW M3 heeft spiegels met een zwevend pootje.
De 318d van deze generatie omvat een 2.0 liter viercilinder dieselmotor met 136 trappelende paarden en 300 Nm aan koppel. Dat is inderdaad geen 431 pk zes-in-lijn met twee turbo’s. De BMW doet 0-100 km/u in 9,3 seconden. Een echte schaap in wolfskleren wat dat betreft. De topsnelheid bedraagt 210 km/u.
De ombouw is niet doorgetrokken in het interieur. Daar is alles nog exact hetzelfde als bij een gewone BMW 318d, wel weer geinig is dat dit een handgeschakelde auto is. Bij deze motor is een automaat wat gebruikelijker. De purist kan dus lekker roeren in deze BMW 318d met M3 bodykit.
Geen echte M3, dus ook geen M3 prijzen. Dat is dan weer een meevaller. De BMW 318d op Marktplaats mag mee voor 14.950 euro. Of doe een goed bod. De eigenaar staat bieden vanaf 11.500 euro toe. Deze diesel (geen dieselbeuker) heeft 196.000 kilometer gelopen. Over de top? Het kan nog altijd gekker.
julian06 zegt
Deze heb ik een keer gespot in Barendrecht.
Johanneke zegt
Vrij veel geld voor een 11 jaar oude 318d met bijna 2 ton op de klok, met of zonder de ricer upgrades, als je het mij vraagt.
tortuga zegt
6500 is het maximum dat ik zou geven voor eenders welke 318d van die generatie met deze km stand
FiXeR zegt
Dit is hetzelfde als zo’n dikke papzak van middelbare leeftijd in een professioneel wielrenpak op een carbon fiets. Veel show, weinig go. Al valt het me mee dat er geen M3 logo op zit.
heckblende zegt
een abonnement op de sportschool was ook goedkoper dan het SuperLeggera pakket :D
maotje zegt
Maar die dikke papzak op die fiets is wel goed bezig. Had ook met een zak chips op de bank kunnen gaan zitten. Maar is gewoon bezig om zn gewicht naar beneden te krijgen omdat die het zat is om zich zo te zien in de spiegel en is bereid om daar veel inspanning voor te verrichten.
Mijns inzien dus veel respect voor die personen.
mc96 zegt
Omgekeerd is ook niet elke bestuurder van een BMW M of Mercedes AMG een echte stuurman/vrouw. Om het maar eens eufemistisch uit te drukken.
Dutchdriftking zegt
Het ontbreken van de bult in de motorkap was de makkelijkste weggever.
youknowme zegt
Dat is het inderdaad waardoor je van de voorkant gelijk ziet dat het geen echte M3 is.
dragspert zegt
Dat niet alleen, altijd hebben de M3 sedans de neus van de coupé gekregen. Dus de neus van een M3 sedan is langer. De M3 had dan ook nog bredere schermen en de bult in de kap die noodzakelijk is omdat de coupé neus lager is dan een sedan.
Joris24 zegt
Thanks but no thanks. De vraag is waarom je dit doet, je staat tegen de eerste de beste e-corsa toch al te kakken voor het stoplicht. Ik vermoed zomaar dat deze auto toch meer afgetrapt is dan een gemiddelde 318d. Dus veel bovengemiddeld veel kosten, all show, no go, en waarschijnlijk gedoe / uitzoekwerk als er eens iets vervangen moet worden waaraan gerommeld is omdat het niet allemaal OEM meer is.
MHV8 zegt
Een m3 van deze generatie hoort ook brede wielkasten te hebben.
escort77 zegt
Leuk toch, als iemand iets aan zijn auto aanpast?
Van standaard-dieseltjes worden we hier toch ook niet enthousiast? Ik in elk geval niet.
Prima om dan dit soort aanpassingen te doen, en dat zonder ///M3-logos van aliexpress.
Alleen die velgen: mogen van mij in het zilvergrijs.
Hubert zegt
Hier in het dorp iemand met een Mercedes S500 uit 2020 en dan volledig uitgevoerd als Maybach S680. Compleet in dual tone en exterieur en interieur helemaal aangepakt.
ouwedibbes83 zegt
Is t ook mooi geworden, of zie je net zo goed als bij deze dat niet alle details kloppen?
Hubert zegt
Ik vind van mezelf dat ik autokenner ben, maar moest via RDW kijken of het een echte was.
Want hier in de wijk heb je 2 huizen voor een originele S680.
kniesoor zegt
Een werkelijke M3 met een 318i-bordje was beter geweest. Maar ja, die heb je natuurlijk niet voor 15K.
drdre1 zegt
Heb moeite met “liefhebbers” die uitlaten onder de auto hangen die a) niet uitgelijnd zijn en b) qua formaat niet kloppen met de auto (te klein imo).
3246cm252kw zegt
Wel heel goed te zien dat het een neppe is…
tjorque zegt
Grappig dat mijn piepkleine 1.4tje zonder opsmuk enz met een stukje minder koppel en cilinderinhoud toch sneller is dan dit schaap in wolfskleren…
ouwedibbes83 zegt
Das wss een benzineblok (met een turbo) in een lichtere verpakking?
rogerzz zegt
Persoonlijk vind ik een wolf in schaapskleren leuker. Een zilveren Audi S6 van de C7 generatie is denk ik de perfecte kandidaat om te de-badgen en een 2.0TDI logo achterop te plakken.
Wel zuur voor de eigenaar dat al zijn ‘tuning’ goed geld heeft gekost en de auto alleen maar minder waard heeft gemaakt. Tip: doe de originele spullen er maar weer op en verkoop de M3-rommel maar apart.