In Duitsland weten ze wel van wanten.
G-Power behoort eigenlijk tot de tuners die veelal net iets teveel vermogen geven aan de auto’s waaraan ze zich vergrijpen. Hierom zal de behandeling die ze de M140i en M240i hebben gegeven bij hun fans hoogstwaarschijnlijk iets tegenvallen. Aan de andere kant, zelfs wanneer G-Power rustig aan doet, produceert de auto meer paardenkracht dan een veel grotere performanceauto van BMW.
Zoals je uit de titel kunt opmaken spreken we over de BMW M4 (rijtest). De smakelijke coupé heeft een respectabel vermogen van 431 pk, de krachtigere M4 CS (rijtest) beschikt zelfs over 460 pk. Fabriek af produceren de M140i en M240i, die beide over dezelfde twin-turbo 3-liter zes-in-lijnmotor beschikken, 340 pk en 500 Nm.
Klop je bij G-Power aan voor de nieuwste Performance Software, dan krijgen de bolides 60 pk meer tot hun beschikking. Hiermee komt het totaal (400 pk) al ruim boven het vermogen van de BMW M2 (rijtest) uit. Echter, we hebben hier nog maar te maken met de minst pikante versie van de software, namelijk V1. Opteer je voor V2, dan komt er nog eens 40 pk bovenop. Als gevolg produceert de zespitter voortaan 440 pk en 590 Nm. G-Power laat niet weten of de auto sneller accelereert. De topsnelheid stijgt naar 280 km/u.
Prijzig zijn de softwareupgrades niet bepaald. G-Power vraagt voor de minst krachtige optie, V1, slechts 1.740 euro in Duitsland. Hoeveel de sterkere optie kost, is momenteel niet bekend.
phaeton zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
saab99iscool zegt
@phaeton: neen
faalhaas zegt
Refereert de G naar de kleur van de wagen en de duistere types die vaak daarmee rijden? Of staat de G voor onze vrolijke medemens die 1x per jaar in zijn kleine roze onderbroek op een bootje staat te hossen?
breakingpoint zegt
@faalhaas: ja
jack_abarth zegt
@faalhaas:
Ik denk voor Geenidee…
thomasthomas zegt
@faalhaas: nee naar G spot
jochempie zegt
@faalhaas: het staat voor de techniek die je moet toepassen om je vrouw of vriendin… nou ja. Paraplu niet overbodig.
isn1981 zegt
@faalhaas: Jochen Grommisch is de oprichter…
phaeton zegt
@faalhaas: On a serious note: ”Der Ursprung von G-POWER liegt (…). Die Gründer waren Vater und Sohn Grommisch(…)”. Vernoemd naar henzelf dus.
stephane8200 zegt
@phaeton: samen met Wallace. Wallace & Grommisch.
phaeton zegt
@stephane8200: Zelf wist ik het ook niet, dus ik heb het 1-1 van de website geplukt.
stephane8200 zegt
@phaeton: zoek dan ook maar op Wallace en Gromm (zonder de rest) Dan snap je wat ik bedoelde ;)
phaeton zegt
@stephane8200: Ach so. Dat soort dingen kijk ik niet :-)
dawwg zegt
@phaeton: Wallace & Gromit is echt brilliante klei-animatie ala Buurman & Buurman (maar dan nog beter). Als het je smaak niet, is dat uiteraard helemaal prima, maar anders zeker eens het proberen waard…
335istage1 zegt
Niet bepaald prijzig? Ok dan….
ouwedibbes83 zegt
@335istage1: precies, ruim 1700 eurootjes voor een software aanpassing is toch wel stevig. Of valt er meer onder?
edward330d zegt
Wel krachtiger misschien maar zeker niet mooier… Voor mij graag de M4
jipino zegt
Met die v2 tuning wordt het wel echt een raket!
(Dat nog niemand hem gemaakt had, wauw)
bmwfreak038 zegt
@jipino: iets met beukers doel je op? Grinnik
jipino zegt
@bmwfreak038: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/V2_(raket)
bmwfreak038 zegt
@jipino: kan ook
bmwfreak038 zegt
Scoopje erbij!? zeggen ze ook wel eens in Eemnes.
gove zegt
v2 440 ps € 2800
spylegion zegt
@gove: voor de software; komen er nog downpipe, grotere koeling en verbeterde turbo iig bij.. Reken op zo’n 8000,-