• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze BMW M-auto hoef je niet te verwachten

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 maart 2019 om 14:18 – 23 Reacties

Deze BMW M-auto hoef je niet te verwachten


Zonde.

Het is ondertussen wel duidelijk dat de SUV’s van BMW goed in de smaak vallen bij de consument. Het merk verkoopt jaarlijks tien-, zelfs honderdduizenden auto’s in de grotere segmenten. Het is dus niet meer dan logisch dat het dit gebied zoveel mogelijk probeert uit te diepen. Hierom is het met de X7 gekomen – zijn allergrootste SUV ooit. De auto is werkelijk gigantisch.

Hoewel BMW ware M-modellen heeft gemaakt voor enkele van zijn SUV’s, zoals de X3 en de X5, lijkt het allergrootste model niet op een dergelijke variant te hoeven wachten. Dit schrijft BMWBlog. Volgens de website heeft het merk recentelijk besloten geen X7 M te willen maken. Naar verluidt is de doelgroep op het moment te klein om de ontwikkelingskosten van de M-versie te rechtvaardigen. BMW schijnt eerst de kat uit de boom te willen kijken, alvorens het besluit een dergelijke krachtige uitvoering van de X7 te maken.

Deze BMW M-auto hoef je niet te verwachten

De krachtigste X7 in het gamma is momenteel de xDrive50i. De auto heeft een 462 pk sterke 4,4-liter V8, maar deze versie is in Nederland niet beschikbaar. Volgend jaar wil BMW wel een M50i introduceren, maar de kans is klein dat deze wél naar ons land toekomt. Deze zal namelijk de plaats innemen van de xDrive50i.

BMW mag nu dan wel in de overtuiging zijn dat het geen X7 M gaat maken, het betekent niet dat de knoop al helemaal is doorgehakt. Integendeel, als blijkt dat vergelijkbare auto’s in het segment, zoals de Range Rover Sport SVR en de Mercedes-AMG GLS 63, zeer succesvol zijn, dan zal BMW waarschijnlijk alsnog de auto in productie nemen.

Ook interessant!

  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Deze BMW X7 is speciaal voor mensen met veel vijanden
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, SUV, x7

Vorig bericht: « Man wil drie van deze 1.000 pk sterke coupés hebben
Volgend bericht: Officieel: hier is de McLaren Senna GTR »

Lees Interacties

Reacties

  1. neymar zegt

    8 maart 2019 om 14:21

    De nieuwe X7 wat een prachtige SUV!

    Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    8 maart 2019 om 14:32

    Lekker dieselen en uitstoten met een M50d lijkt me lekkerder in zo’n tank!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 maart 2019 om 14:47

      @leaper035t: idd!

      Mijn vroegere baas had altijd een M750D. Toen de financieel directeur ineens een Q7 E-tron had, was hij erg gecharmeerd en wilde ook een Audi. Een SQ7 dan maar. Diesel voor de 250km per dag was prima. Zo gezegd zo gedaan. Hij ging naar de BMW dealer om die 750D weer in te leveren. BMW-dealer was zwaar gepikeerd over de keuze van een SQ7 en bulderde een betere optie te hebben. Een heuse X6M!
      Die hele week, heb ik iedere dag moeten horen hoe belachelijk het was. Als ik vroeg: wat dan? 150€ Superplus per dag, ik sta elke avond aan de pomp.
      Einde van de week weer terug gegaan naar de BMW-dealer; “Nou meneer, u wilt die SQ7 natuurlijk niet meer?!” Enige wat hij heeft laten zien waren de 5 tankbonnen van in totaal €750..”ik ga geen €3000,00 of meer aan brandstof tanken elke maand”..

      Nooit begrepen waarom hij niet een X5/X6 550D had meegegeven maar goed, de SQ7 werd kort daarna een feit.

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        8 maart 2019 om 16:40

        @ghost: haha wow dat grapje heeft dan wel wat geld gekost

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          8 maart 2019 om 17:11

          @pindakoning: hij kan het wel leien tbh!

          Login om te reageren
      • bassx zegt

        8 maart 2019 om 17:13

        @ghost: wat een rare krent…

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          8 maart 2019 om 17:35

          @bassx: said no one ever..

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            13 maart 2019 om 17:25

            @ghost: Kortzichtig dan…

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              13 maart 2019 om 17:47

              @bassx: ja..

              Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    8 maart 2019 om 14:36

    Dus de X7 ligt gewoon in de lijn met een 7 serie die ook geen M model heeft.

    Login om te reageren
    • alfaromeospider zegt

      8 maart 2019 om 14:38

      @venividivici: M760Li

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        8 maart 2019 om 16:47

        @alfaromeospider: Ja dus? Dat is geen M7

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        8 maart 2019 om 19:57

        @alfaromeospider: X760M of droom ik teveel… Zou mooi zijn.

        Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    8 maart 2019 om 14:46

    Kortom; Het is compleet belachelijk om in dit bakbeest nog een zwaardere motor te leggen, maar als blijkt dat we er toch aan zouden kunnen verdienen gaan we ons niets aantrekken van ‘de magie’ van M motorsport.

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      8 maart 2019 om 22:36

      @cossiekiller: doen ze volgens mij al lang niet meer.

      Login om te reageren
  5. willeme zegt

    8 maart 2019 om 15:04

    Waarom niet? Het is nu eenmaal makkelijk scoren. Lepel de motor van de M5 erin en diens transmissie en je bent al een heel eind. Donkere nieren en heel veel M-kleurtjes. Ook Stickers. Oh, en voor 10 ruggen een ‘Carbon’ package aanbieden. En natuurlijk ‘shadowline’, waarin BMW het gewoon zwart laat en je daar extra kosten voor in rekening brengt.

    Het staat natuurlijk haaks op de oude filosofie van BMW M, maar who cares? Het is een bedrijf dat geld moet verdienen en dit is een verdomd goede manier om eurotoejs, roebels en dollars naar binnen te harken. De marges op deze slagschepen zijn enorm. Alpina komt volgens mij wel met een X7, dus grote kans dat BMW die gaat verkopen in de VS. Je kan de Alpina B6 en B7 ook bij de BMW in de VS dealer kopen. Sterker nog, je kan zelfs een Alpina B7 configureren op de BMW site :-D:

    https://www.bmwusa.com/byo.html#!/build/color/duzuc5dz

    Login om te reageren
  6. ff40 zegt

    8 maart 2019 om 15:14

    Ik haat SUV’s
    Groot groter grootste ego

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      8 maart 2019 om 15:25

      @ff40: haters gonna hate

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 maart 2019 om 19:37

      @ff40: vind het ook niks tbh! Maar ja, er is wel veel vraag naar.

      Login om te reageren
  7. BRT zegt

    8 maart 2019 om 15:17

    Volgens mij een gemiste kans. Mercedes-Benz heeft van de GLS modellen ook een 63AMG gemaakt en de keren dat ik een GLS zie rijden, is het toch ook vaak een AMG. Mensen die in dit segment shoppen zijn vaak op zoek naar het uiterste, dus waarom niet.

    Login om te reageren
  8. barbro zegt

    8 maart 2019 om 16:05

    Wat ziet zo’n X7 er toch verkracht uit.

    Login om te reageren
  9. undifined1 zegt

    8 maart 2019 om 16:37

    X7 M is ook een beetje zielig natuurlijk, V8 in je ubertopmodel… X7 M60i daarintegen….

    Login om te reageren
  10. drommedaris zegt

    12 maart 2019 om 20:29

    Ja ja, dus jullie noemen een RR Sport een vergelijkbare auto. Doe even normaal. Klein hok. De GLS is wel net zo groot.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North