
Alles moet een grote grille om te compenseren met je nieuwe 4 Serie. Het hekwerk van je oprit, maar ook de tweewieler natuurlijk. Neem nu deze BMW C400X.
Een standaard motorscooter van BMW heeft nu niet bepaald een uiterlijk waar je van je stoel valt. Zeker als niet-motorliefhebbert haal ik m’n schouders op voor de BMW C400X. Maar wat dit bedrijf doet met die motorscooter willen we jullie niet onthouden.

In het Amerikaanse Florida (waar anders?) zit het bedrijf Nmoto. En bij Nmoto transformeren ze je BMW C400X naar fabrieksnieuw een compleet nieuw uiterlijk. Opeens krijgt de tweewieler een grote grille. Ik maakte het inkoppertje naar de 4 Serie, maar die grille is natuurlijk een knipoog naar de klassieke BMW grille van tientallen jaren geleden.

De jaren 30-look wordt versterkt met dikke heupen en een grote lederen zetel. Als een Amerikaan past op die stoel, dan zit de gemiddelde Nederlander helemaal gegoten op het ding. Het is niet de eerste keer dat Nmoto dit idee heeft. Ze deden het al eerder met een BMW R nineT.

Het idee van Nmoto zit nu nog in de computer. Volgend jaar hoopt het Amerikaanse bedrijf daadwerkelijk een BMW C400X omgetoverd te hebben tot deze retro creatie. Wij kunnen niet wachten.
Best een guitig ding toch? Maar ik ruil de GS er absoluut niet op in.
@dutchdriftking: ik ondanks mijn 1992 Ducati 900 SuperSport nonstop stuk loopt ook absoluut niet!
@dutchdriftking: Zou mijn GS er absoluut ook niet voor inruilen. Wat wel grappig is, ik vind deze conversie mooier dan het origineel. Bij de 4 serie zou ik juist niks anders willen dan een andere neus.
@Dieseltor: De neus is prima, de 4-serie heeft een veel groter probleem qua design….. :
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-grille-is-niet-het-grootste-probleem-van-de-bmw-4-serie-182811
@dutchdriftking: Had ik idd al gelezen. Ik ben nog steeds geobsedeerd door die neus..
Terwijl dat toch ook 1 van de lelijkste motoren op de markt is ;)
Machtig!
Eerste gedachte is nah, toch zou het leuk zijn om op straat te zien rijden!
Ontzettend geinig ding, wat mij betreft. Moet er van uitgaan, dat we ‘m hier in NL niet gaan zien. En da’s jammer.
Superleuk apparaat!
Lijkt op de 1937 Henderson Art Deco motorcycle.
Plaatje: https://i.pinimg.com/originals/b3/72/97/b372972c0fd836185a5aefcef94ab583.jpg
@rotarypowah: Dat lijkt er niet op. Dat is een fotokopie! Wauw.
Gaaf om te zien hoor, alleen vrees ik voor het rijden met (redelijke) zijwind. En als je als motorrijder het voorwiel van je motor niet meer in het zicht hebt, moet dat toch ook wel een vreemde gewaarwording zijn.
Valt wel mee, die vreemde gewaarwording. Bij een motor met kuip zie je ook niet veel van het voorwiel behalve een stukje spatbord als je langs de voorvork kijkt misschien. En bij het origineel van deze scooter is het voorwiel ook onzichtbaar vanuit de rijders positie. Nu alleen nog wat verder ingepakt. Naast zijwind ook benieuwd wat dit doet met het zwaartepunt. Meer materiaal, ook hoger op de scooter lijkt me niet het beste voor fijne rijeigenschappen?
Stukken leuker dan het origineel van BMW zo met die 328 grill uit de jaren ’30.
Hij lijkt me echter minder geschikt voor Nederland, het geheel lijkt mij akelig zijwind gevoelig.
@jdeboer: Zeker een goed geslaagd ontwerp.
Maar even serieus, jij denkt dat ze in de VS minder zijwind hebben dan hier in NL?
@dirkv: Ik heb even in een VS-engels woordenboek gekeken. Daar komt het woord ‘sidefart’ niet in voor. Dus misschien heeft @jdeboer toch een punt.
Gaaf ding maar heb liever een originele “1930 kj henderson”.
nog 7 jaar ouder dan ik dacht!
En zo zakt deze retro toch in achting van leuk origineel retro model naar ietwat slechte Chinese kopie van die Henderson. De vorm van de uitlaten als vormpje op de achterkuip is het dan toch net niet bijvoorbeeld. Nog steeds leuker dan het origineel, dat wel.