Alles moet een grote grille om te compenseren met je nieuwe 4 Serie. Het hekwerk van je oprit, maar ook de tweewieler natuurlijk. Neem nu deze BMW C400X.
Een standaard motorscooter van BMW heeft nu niet bepaald een uiterlijk waar je van je stoel valt. Zeker als niet-motorliefhebbert haal ik m’n schouders op voor de BMW C400X. Maar wat dit bedrijf doet met die motorscooter willen we jullie niet onthouden.
In het Amerikaanse Florida (waar anders?) zit het bedrijf Nmoto. En bij Nmoto transformeren ze je BMW C400X naar fabrieksnieuw een compleet nieuw uiterlijk. Opeens krijgt de tweewieler een grote grille. Ik maakte het inkoppertje naar de 4 Serie, maar die grille is natuurlijk een knipoog naar de klassieke BMW grille van tientallen jaren geleden.
De jaren 30-look wordt versterkt met dikke heupen en een grote lederen zetel. Als een Amerikaan past op die stoel, dan zit de gemiddelde Nederlander helemaal gegoten op het ding. Het is niet de eerste keer dat Nmoto dit idee heeft. Ze deden het al eerder met een BMW R nineT.
Het idee van Nmoto zit nu nog in de computer. Volgend jaar hoopt het Amerikaanse bedrijf daadwerkelijk een BMW C400X omgetoverd te hebben tot deze retro creatie. Wij kunnen niet wachten.
Dutchdriftking zegt
Best een guitig ding toch? Maar ik ruil de GS er absoluut niet op in.
kennone zegt
@dutchdriftking: ik ondanks mijn 1992 Ducati 900 SuperSport nonstop stuk loopt ook absoluut niet!
Dieseltor zegt
@dutchdriftking: Zou mijn GS er absoluut ook niet voor inruilen. Wat wel grappig is, ik vind deze conversie mooier dan het origineel. Bij de 4 serie zou ik juist niks anders willen dan een andere neus.
Dutchdriftking zegt
@Dieseltor: De neus is prima, de 4-serie heeft een veel groter probleem qua design….. :
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-grille-is-niet-het-grootste-probleem-van-de-bmw-4-serie-182811
Dieseltor zegt
@dutchdriftking: Had ik idd al gelezen. Ik ben nog steeds geobsedeerd door die neus..
cazzo046 zegt
Terwijl dat toch ook 1 van de lelijkste motoren op de markt is ;)
boomhauwer zegt
Machtig!
fmgarcia zegt
Eerste gedachte is nah, toch zou het leuk zijn om op straat te zien rijden!
kniesoor zegt
Ontzettend geinig ding, wat mij betreft. Moet er van uitgaan, dat we ‘m hier in NL niet gaan zien. En da’s jammer.
frank2b zegt
Superleuk apparaat!
rotarypowah zegt
Lijkt op de 1937 Henderson Art Deco motorcycle.
Plaatje: https://i.pinimg.com/originals/b3/72/97/b372972c0fd836185a5aefcef94ab583.jpg
Dieseltor zegt
@rotarypowah: Dat lijkt er niet op. Dat is een fotokopie! Wauw.
Robert zegt
Gaaf om te zien hoor, alleen vrees ik voor het rijden met (redelijke) zijwind. En als je als motorrijder het voorwiel van je motor niet meer in het zicht hebt, moet dat toch ook wel een vreemde gewaarwording zijn.
degrotemuis zegt
Valt wel mee, die vreemde gewaarwording. Bij een motor met kuip zie je ook niet veel van het voorwiel behalve een stukje spatbord als je langs de voorvork kijkt misschien. En bij het origineel van deze scooter is het voorwiel ook onzichtbaar vanuit de rijders positie. Nu alleen nog wat verder ingepakt. Naast zijwind ook benieuwd wat dit doet met het zwaartepunt. Meer materiaal, ook hoger op de scooter lijkt me niet het beste voor fijne rijeigenschappen?
jdeboer zegt
Stukken leuker dan het origineel van BMW zo met die 328 grill uit de jaren ’30.
Hij lijkt me echter minder geschikt voor Nederland, het geheel lijkt mij akelig zijwind gevoelig.
dirkv zegt
@jdeboer: Zeker een goed geslaagd ontwerp.
Maar even serieus, jij denkt dat ze in de VS minder zijwind hebben dan hier in NL?
kniesoor zegt
@dirkv: Ik heb even in een VS-engels woordenboek gekeken. Daar komt het woord ‘sidefart’ niet in voor. Dus misschien heeft @jdeboer toch een punt.
bassie173 zegt
Gaaf ding maar heb liever een originele “1930 kj henderson”.
rotarypowah zegt
nog 7 jaar ouder dan ik dacht!
degrotemuis zegt
En zo zakt deze retro toch in achting van leuk origineel retro model naar ietwat slechte Chinese kopie van die Henderson. De vorm van de uitlaten als vormpje op de achterkuip is het dan toch net niet bijvoorbeeld. Nog steeds leuker dan het origineel, dat wel.