Er staat in maart een gloednieuwe Bentayga op de Bentley-stand in Genève.
Dat Bentley nog niet klaar is met de Bentayga wisten we al. Wanneer de nieuwe varianten zouden komen was echter een vraagteken. Eén vraagteken kan worden ingewisseld, want de automaker komt met een antwoord.
Voor de aanstaande autosalon van Genève kunnen we de onthulling van de Bentayga plug-in hybride verwachten. Dat zou de Britse autobouwer hebben bevestigd tegenover Autonews. Het zal de eerste plug-in hybride van het merk gaan worden. De verwachting is dat de Bentley de aandrijflijn van de Porsche Panamera E-Hybrid gaat krijgen. Dit betekent een 2.9-liter V6, gecombineerd mert een 136 pk sterke elektromotor. Het gecombineerde vermogen komt uit op 462 pk. De Porsche kan 48 kilometer volledig elektrisch rijden, verwacht soortgelijke cijfers voor de Bentayga.
Met de toevoeging van deze variant zal de Bentayga zijn succes voortzetten. Ondanks zijn flinke prijskaartje wordt de W12-variant regelmatig gespot. Met een zescilinder onder de kap en een veel vriendelijkere vanafprijs boort Bentley een nieuw publiek aan. De komende jaren krijgen uiteindelijk alle modellen van het merk een plug-in hybride variant.
UPDATE: de hybride Bentayga is officieel, alle info en foto’s check je in dit artikel!
Foto via @jwsdevries op Autojunk
sjeemsbond zegt
Mensen die zo’n ding rijden geven geen ene mallemoer om de benzine prijs, laat staan dat ze een electrische auto gaan kopen zodat ze een actieradius hebben van lik me vestje. Enne de range vergelijken met die van een panamera? Dit hok is zwaarder en minder aerodynamisch..betwijfel of ze dezelfde range hebben.
tomas123 zegt
@sjeemsbond: de auto zal wel een stuk betaalbaarder worden door minder BPM dus daardoor vaker gekocht worden.
hijman85 zegt
@sjeemsbond: Ik vermoed dat die actieradius wel oke (beter dan W12) gaat zijn. Panamera e-hybrid heeft een tankinhoud van 80 liter, de Bentayga w12 van 85 liter. Misschien rijdt ie nog wel lekkerder ook, zonder loodzware w12 in de neus. Ik denk dat mensen die een Bentley kopen wel naar verbruik en bpm kijken en dat deze in NL beter verkocht gaat worden dan de W12 en de diesel.
joostvis zegt
@sjeemsbond: een premium SUV met hybride aandrijflijn rijdt verrassend comfortabel. Kan me niet voorstellen dat je de W12 mist en ik denk dat deze aandrijflijn de auto erg goed past.
wimof zegt
@sjeemsbond: Maar hun boekhouder gaat wel met de hoofdrol lopen als hij gaat vertellen dat de wagen 100% aftrekbaar is.
smart2000 zegt
geweldig initiatief van Bentley. Zo wordt de auto voor een groter publiek bereikbaar.
zwannes zegt
Het volgende is een Q5 / Macan…
healey zegt
Ben over het algemeen wel fan van Bently, maar wat een gedrocht is dit. Maar de hybride aandrijflijn zal qua comfort niet onderdoen voor de V12. Het doel van de V12 is koppel en stilte en dat doet de Hybride misschien wel beter.En de prijs zal stukken lager zijn terwijl het aandeel dat in de VAG kas verdwijnt niet veel minder zal zijn dan voor de V12.
barry355gtb zegt
@healey: Dus duidelijk een hele goede zet en ik snap niets van de opmerking “gedrocht”, deze ziet er hetzelfde uit als de W12 uitvoering en zoals je zelf ook al opmerkt, zal het comfort niets onderdoen tegen een veel lagere prijs , wat is dan het probleem?
romeoalfa zegt
@barry355gtb: Mensen moeten wat te zeiken hebben en praten (helaas) onzin.
davido89 zegt
@barry355gtb: zowel de w12 als de hybride versie zijn beide gedrochten
Ik vind de bentayga zelfs het absolute dieptepunt in de bentley geschiedenis
barry355gtb zegt
@davido89: de auto wereld veranderde sneller als je lief is begrijp ik inmiddels.
stgp zegt
@barry355gtb: hij is zo’n fan dat hij de naam verkeerd spelt…says it all
duder zegt
Wat een lelijk ding. Net zo’n Engelse taxi.
BRuud zegt
@duder: Dat was precies mijn eerste gedachte toen ik deze foto zag.
trustmeiamanengineer zegt
Een V6 in een Bentley is toch wel om te huilen… Het had me logischer geleken als ze de hybride aan de V8 gekoppeld hadden…
thomasthomas zegt
Een V6 met een Breitling klokje van 100.000 euro als optie. Maar misschien is het bij de V6 alleen een Digitale Casio.
mashell zegt
@thomasthomas: is het precies even laat op. Een duur horloge geeft je echt niet meer tijd.
Donstil zegt
Het lijkt mij veel aannemelijker als de Bentley plug-in de aandrijflijn van de Panamera Turbo Hybrid krijgt.
eefie zegt
Mensen die een Bentley kopen maakt het verbruik echt niets uit, maar als ze minder bijtelling krijgen dan wel
Graafke zegt
Toen ik net de foto in de header zag dacht ik in eerste instantie dat iemand een Bentley voorkant op een cayanne had geplakt
michels zegt
ja lijkt echt een opgepomte engelse taxi,afschuwelijk ding
michels zegt
chinese copie van een lada niva