Je moet ‘m alleen nog effe inrijden.
Wij hebben een zwak voor de Saleen S7 en alleen al daarom moeten we je effe wijzen op deze S7 Twin Turbo die binnenkort onder de hamer gaat. De 7.0 V8 van Ford met dubbele Garrett-turbo is goed voor meer dan 750 pk, gekoppeld aan een handbak met zes verzetten. Daarmee sprint dit monster in 2,8 tellen naar 100 km/u om pas bij 400 km/u de strijd met de luchtweerstand te verliezen. Overigens weegt het ding zo’n 1.340 kg.
Omdat de S7 vooral werd gebouwd met het oog op de racerij, zijn er helaas maar weinig straatversies van gebouwd. 13 stuks, om precies te zijn, waarvan dit één van de allerlaatste exemplaren is. Op de teller staat een schandalige 500 kilometer, dus de eerdere twee eigenaren gokten zeer waarschijnlijk op waardevermeerdering. Maar dan nog, hoe kun je een beest als dit ongebruikt in de garage laten staan?!
Nog een paar geinige feitjes: de gewone S7 genereert bij ongeveer 260 km/u z’n eigen gewicht aan downforce. Deze Twin Turbo geneert dankzij aangepaste aerodynamica nog eens 60% extra neerwaartse kracht en 40% minder drag. Verder is de body vervaardigd uit carbon en past de stijfheid van de vering zich (om met al die downforce te dealen) zich aan de snelheid aan. Bovendien gaat de S7 TT in ruim 25 tellen naar 300 km/u.
Nieuw kostte een S7 Twin Turbo je destijds minimaal 555.000 USD, waarmee het afgezet tegen de Europese concurrentie nog best een koopje was. Helaas geeft veilinghuis RM Sotheby’s geen estimates op, maar die zullen ongetwijfeld een stukje hoger liggen dan de aanvankelijke prijs.
roppp zegt
Toch wel apart als je ziet hoe scheef de kofferklep erin zit (aan de voorkant).
JanJansen zegt
@roppp: heb zelf ook wat ervaring met plaatwerk en moet toegeven dat een paneel perfect passend maken best moeilijk kan zijn. Maar deze toleranties bij een dergelijk dure wagen doet inderdaad wel pijn aan de ogen. Murrica yeh!
lincoln zegt
@JanJansen:
555.000 dollar is a freaking bargain ..
bassx zegt
@JanJansen: Of hebben de Britten het niet goed ontworpen? Saleen wilde een sportauto die het ook goed zou doen in de racerij (ALMS). Saleen nam het zekere voor het onzekere en liet het Britse RML de auto ontwerpen.
JanJansen zegt
@bassx: de panelen werden inderdaad in Engeland gemaakt. De body werd helaas in the US of A in elkaar gezet.
Om Colin Chapman te quoten: “Make the suspension adjustable and they will adjust it wrong ……
look what they can do to a carburetor in just a few moments of stupidity with a screwdriver.”
lincoln zegt
@JanJansen:
They done it ..
De Britse auto industrie in een notendop ..
barbro zegt
@roppp: ‘Amerikaanse stempel’ noemen ze dat
matthijsb zegt
@roppp: leuk als er met 400 wind onder komt. Doei kofferklep.
kroelkip zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
derkoning zegt
Is deze niet van manny khoshbin?
dutchcigars zegt
@derkoning: Nee niet eens in buurt van. Die is heel anders uitgevoerd en gaat ook voor veel meer geld weg!
oranje123456789 zegt
Leuke auto.
barbro zegt
Best wel knap om de 400 te halen met ‘slechts’ 750 pk
subaru555 zegt
@barbro: er zijn ook TT’s met 1000pk, denk dat die 400 als theoretische top hebben en niet deze versie
pinut187 zegt
Wat een beest!
mrrallycross zegt
Hele vette bak, wat is het jaartal hiervan ook al weer? Ver voor de Bugatti veyron. Respect hoor!
redneckdarian zegt
Tijdloos design, erg mooi
Rob zegt
Een raceauto voor op de weg en dan 100x minder gay dan een Ferrari. Leuk, voor iemand anders dan.
Ik blijf wel even naar de foto’s van die Duesy J convertible kijken. Oja, 265pk, in 1929! Een Roller Phantom II komt niet eens tot de helft. Ook de machtige Bentleys haalden dat niet….
lincoln zegt
@Rob:
En ECHT exclusief ..
13 stuks ..
Dus hebben voor 6,5 miljoen euro dit ding kunnen construeren !!
Beetje de grootste prestatie van Saleen en de auto industrie in het algemeen ..
Rob zegt
@lincoln:
En ik meen mij te herinneren dat de racevariant voor 400duizend US dollar te krijgen was….
De totaal mislukte Pagani Zonda GR ging richting of ging over de miljoen….
bullzeyersn zegt
@Rob: als ik me het goed herinner zijn er van die Pagani ook maar 1 of 2 gebouwd. Dus dan snap ik ’t verschil wel.
Rob zegt
@bullzeyersn:
Pagani was op basis van een bestaande auto. Saleen is vanaf nul opgebouwd. Er zijn er 14 in racetrim gebouwd en dus 13 in straattrim. Tegenover 135 Zonda’s.
Maar goed, 4 ton als je als je particulier een race Saleen S7R wou hebben. 5 ton voor een straatlegale. Dat is gewoon knap hoor. Bij Maserati (MC12) was je als particulier 1,5 miljoen kwijt voor een racer en 6 ton voor een straatlegale. En daar zijn er om en nabij 50 van gebouwd. En op basis van een Enzo (400 stuks).
viezefreddyw zegt
Bruce Almighty! Altijd het eerste waar ik aan denk als de Saleen voorbij komt. Of Candy Shop, 50 Cent. Heel fout en slecht..
Verder heb ik hem nooit zo mooi gevonden. Ja, brute kracht en belachelijk snel. Maar de velgen verchromen…
Ook doet hij me altijd denken aan een waar icoon. Maar de Saleen is een belediging voor dat icoon.
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/mega-mac-mclaren-f1-successor-to-arrive-in-2014-35311_1.jpg
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Hahaha Candy Shop, wilde het al niet zeggen ;)
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Haha erg fout. Vond het stiekem een leuk nummertje toen..
Zal ik wat ergs toegeven?
Ooit eens een concert van die man bezocht….
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Ach, moet kunnen toch. Ik was vroeger ook fan van die man en zijn G-Unit. Kon veel nummers meerappen. Gelukkig komt verstand met de jaren ;)
viezefreddyw zegt
@berlinetta: G-Unit, wat vond ik dat tof. Poppin’ them thangs, Stunt 101. Klassiekertjes. Muzieksmaak is in de tussentijd aardig veranderd..
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Toch blijf ik het leuk vinden om te horen op z’n tijd. Ben sowieso nog wel fan van hiphop, maar dan van de echte goeie rappers. 2pac, biggie, mobb deep, westside connection etc.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Ik ook, absoluut. En inderdaad ook de classic! Tupac, Notorious, Mobb Deep en Westside Connection altijd dikke prima!
Ik voeg er graag Dr. Dre, Snoop Dogg, Warren G, Ice Cube, Nas etc aan toe. Dagelijkse portie in de auto!
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Allemaal grootheden inderdaad.
Shenkie zegt
@viezefreddyw: juist, en vergeet Nate Dogg voor het refrein niet ;)
jack_abarth zegt
@berlinetta:
Hoorde deze week nog “in da club” op de radio, blijft toch ook wel een grappig nummer maar dat heeft meer te maken met de herinneren aan het stappen destijds.
berlinetta zegt
@jack_abarth: Ja dat heb ik ook. Voelde me de baas van de club als dat nummer op kwam. Ik zou mezelf wel eens terug willen zien haha.
kilum zegt
@viezefreddyw: Daar lijkt de wagen wel een beetje op ja. Maar inderdaad een zware belediging voor de F1
beefcake zegt
@kilum: komt door de ronde achterlichtjes, een beetje door de voorkant en door hoe de deuren scharnieren. Er zitten zeker hints in naar de F1, dus voel je niet te schuldig ;)
berlinetta zegt
Ik heb dit altijd een zeer gave auto gevonden. Fenomenabele prestaties, zeker voor die tijd. Was dit ook niet een van de eerste auto’s met een vlakke bodem? Meen me zoiets te herinneren.
bassx zegt
@berlinetta: De McLaren F1 heeft ook een vlakke bodem.
boomhauwer zegt
@berlinetta: F50 had ook een vlakke bodem..
Corrado16v zegt
Wat een prachtmobiel. Alleen dat interieur lijkt wel van een of andere DIY tunerbak, om maar niet over de aansluiting van de kofferklep te spreken.
lincoln zegt
@Corrado16v:
Echte mannen zeiken daar niet over ..
toyotafortuner zegt
Tering, wat een beauty! En dan ook nog eens zo’n een heerlijke kleur erop!
pier zegt
Blijft toch een vette bak. Heb er best wat kilometers mee gemaakt vroeger..met Need for Speed ;)
clarkson zegt
Ik vind hem cool. Dit is tenminste nog een wagen met echt vermogen waar je bang van kan worden. De huidige 500pkplusser regelt alles elektronisch voor je. Niks aan die veiligheidssystemen.
w0o0dy zegt
Ik denk dat deze uit de Lingenfelter collection komt…
https://youtu.be/nAJaRVZIFvs
w0o0dy zegt
Weinig tests en reviews, maar hier eentje van Car and Driver
http://www.caranddriver.com/reviews/saleen-s7-twin-turbo-road-test
Rick-dos zegt
Een beauty? Beauty is in the eye of the beholder dan maar of zo iets.
Het is typisch Amerikaans; niets verfijnd aan. Krijg altijd het gevoel, als ik dit ding zie, dat het een afgewerkt broddelwerkje is qua design als je het vergelijkt met andere auto’s. Men had wel wat langer dan 5 minuten achter de tekentafel mogen zitten toen ze dit ontwierpen.
Ook de motor…well look at it…ook zo simpel van opzet en gedachte: We pakken een grote V8 en schroeven er wat turbo’s op. Je huis en tuin hobbyist kan het beter.
Nope not my cup of tea maar dat had je wellicht al door.
w0o0dy zegt
@Rick-dos: je vooroordelen zitten je beeldvorming in de weg…
Die motor is gekozen om de prijs laag te houden en een bulletproof betrouwbaar blok aan te bieden dat voor normaal geld ook onderhouden kan worden door tientallen shops aangezien Saleen geen dealer netwerk heeft zoals een normale autofabrikant.
De styling en veel van de aero is gekozen vanwege de functionaliteit niet vanwege het plaatje… klopt ook want Saleen is een club die zich vooral bezighoudt met de techniek, de wegligging zoals een racewagen wordt gebouwd dus….. dat ze het dan ook nog voor elkaar hebben gekregen deze wagen een redelijk niveau van afwerking en bruikbaarheid in de praktijk mee te geven mag bijzonder genoemd worden.
Nee het is geen beauty-queen, meer een steengoede pornoactrice die ook nog kan koken…
Rick-dos zegt
@w0o0dy: Dat mijn vooroordelen mij in de weg zitten is onzin en dat weet je ook. Het is een discussietactiek om vooral de bühne mee te krijgen maar het zegt feitelijk niks over de ander.
Je laatste zin onderstreept mijn punt. Het mag dan wel op bepaalde vlakken heel goed zijn, maar het totaal plaatje doet mij niks.
Rob zegt
@Rick-dos:
Sorry Rick, maar je mist het punt een beetje. Het ding was initieel bedoelt als racewagen. En dat heeft ie niet onverdienstelijk gedaan (Le Mans winnaar bijvoorbeeld). Toch lang niet slecht voor zo’n ‘Amerikaanse lomperik’, voor een broddelwerkje waar ze vijf minuten over hebben nagedacht. Ik vraag me af welke huis en tuin hobbyist dat beter kan….
De jongens van Pagani kunnen het in ieder geval niet. Die maken van elk boutje een designstudie. Maar die hebben precies helemaal niks gepresteerd in de racerij. Of Koenigsegg. Of heb je ooit een Ferrari Enzo in de racerij gezien?
Deze Saleen is van een andere orde. Mercedes CLK GTR, Glickenhaus, Panoz; met dat soort ongein moet je het vergelijken.
Rick-dos zegt
@Rob: Ik heb een Ferrari F40 LM in de racerij gezien. Telt dat ook? ;)
Dat het een racewagen (en dat is maar de vraag want het was vooral om vanuit Amerika de McLaren F1 van repliek te dienen) is hoeft niet per definitie te betekenen dat het geen beauty kan zijn. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Legio voorbeelden waaronder de door jouw aangehaalde voorbeelden om dat te bevestigen.
Het is bewonderenswaardig dat ze dit gebouwd hebben, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat we maar kritiekloos als een stel cheerleaders aan de kant moeten staan?
lincoln zegt
@Rick-dos:
Nee rickie ..
Het is niet “de Amerikanen” of “de Duitsers” of “de chinezen” of “de Italianen” ..
Die crap staat je beredeneringsvetmogen in de weg ..
Dit is gewoon een universele toko met een ambitie ..
Rick-dos zegt
@lincoln: En bedankt, pik. Voor je altijd denigrerende opmerkingen die kant noch wal slaan.
RobUSA zegt
@Rick-dos: En jij weer bedankt voor het bashen van alles wat van over de grote plas vandaan komt en inmiddels 99% van de ohhh zo ooit machtige ongenaakbare duitsland verpulverd en dat alles voor de helft van het geld/onderhoud en met veel meer uitgesproken/vernieuwende designs en fun elementen/standaard opties waar niet nog voor de prijs van de opties een 2e auto voor gekocht had kunnen worden.
lincoln zegt
@RobUSA:
Ach .. Rick heeft net zoveel gevoel voor die Saleen meuk als ik heb .. Noppes ..
Heb wel veel bewondering voor het bedrijf ansich ..
Rick heeft waarschijnlijk iets minder achtergrond informatie ..
Rij trouwens zelf al dik een jaar in een e39 en E34 (BMW 5 ouwe meuk) ..
Zijn wel toppers hoor ..
RobUSA zegt
@lincoln: Wees nou beetje lief voor Rickie, hij heeft alleen maar duitse familie en paar duitse vrienden, dat is al erg genoeg voor hem.
BTW Greencard gewonnen vorige week NOOIT meer naar “huis” !!
lincoln zegt
@RobUSA:
Joh .. Voor jou 100.000 andere ..
Allemaal hoogopgeleide import uit Duitsland ..
Waren blijven hangen op Merkels feestje ..
Congratulations dude ..
Kom rap eens een bakkie bij je doen ..
RobUSA zegt
@lincoln: Ja ik hoorde zoiets hier dat er in Noord Europa een soort van Project X is ??
Ja, moet je doen Metal dude, starbucks is er klaar voor :-) (ik drink geen koffie)
lincoln zegt
@RobUSA:
Je kent ons NLers toch ..
We zijn al hard bezig om Trump de schuld te geven ..
En Bush natuurlijk ..
Obama bleek daar niet blank genoeg voor te zijn ..
Rob zegt
@Rick-dos:
Goed, ik begrijp je. Maar het ding kostte maar een luttele half miljoen dollar. Zoek voor de grap eens op wat Mercedes en Porsche voor haar CLK GTR en 911 GT1 destijds wouden hebben. Die zou ik persoonlijk ook niet als schoonheden bestempelen. En daar zitten ook echt niet prachtige interieurs in met mooie sierstripjes en zachte materialen…. Gewoon 1 op 1 overgenomen uit hun bestaande burgerbakken…
Je hoeft natuurlijk niet te juichen, maar het is een prestatie van formaat die Saleen. Het afdoen als een typisch Amerikaans (is trouwens Brits/Amerikaans, als je in landgrenzen wil denken) broddelwerkje wat de gemiddelde hobbiest beter kan, slaat totaal nergens op. Vind ik dan ;-)
Rick-dos zegt
@Rob: Ik stel het ook niet als feit, het is een gevoel dat het bij mij oproept. Redenering der logica mag je er natuurlijk wel van uitgaan dat deze auto niet op een namiddag bedacht en in elkaar is geflanst. Echter gezien het een bedrijf als Saleen betreft mogen de verwachtingen ook wel hoger liggen dan gemiddeld. Naar mijn mening hadden ze er wel wat mooiers en beters van kunnen maken dan heel erg leunen op het design van F1. Om er vervolgens een half miljoen dollar voor te vragen, wat voor die tijd absurd veel geld was, is naar mijn mening ook één van de redenen dat deze auto niet heel erg in trek was.
De hobbyist haalde in die tijd uit z’n Supra’s, GT-R’s en wat al niet meer meer pk’s uit z’n auto en had dat meestal ook nog eens beter verwerkt onder z’n motorkap. Maar dat vind ik dan weer. ;)
Rob zegt
@Rick-dos:
Weet je, lees dit achtergrond verhaal:
http://jalopnik.com/the-mysterious-disputed-birth-of-americas-greatest-sup-1675129620
Dan krijg je een beetje een beeld van de (vage) geschiedenis van het ding. Je hoeft er absoluut geen fan van te worden, maar je zult merken dat het ding echt niet zo eenvoudig is en een stuk specialer is dan je misschien dacht ;-)
Sluit ik af met een quote uit het artikel van Luca de Montezemolo (je weet wel, van Ferrari):
“We were no match for the Saleens today”
RobUSA zegt
@Rick-dos: Hoezo magen de verwachtigingen van Saleen vrij hoog liggen ??
Is maar een vlieg vergeleken met alle andere merken die je noemt Ferrari/mb/eggs.
Doen/deden toen 99% Mustangs ombouwen. wtf
Rob zegt
@RobUSA:
Nou, ze mochten misschien klein zijn, maar ze reden alles zoek met die Mustangs. Ze kwamen er ook niet verder mee, de grens was bereikt. Maar ze wouden meer. Mede gedreven door die ambitie is de S7 er gekomen….
(die reed vervolgens ook alles weer zoek)
Dus het is niet zo raar om hoge verwachtingen te hebben betreft Saleen..
RobUSA zegt
@Rob: I know I know ik ben nog steeds fan van de Mustang Saleens als ode had ik op mijn 05 Mustang GT conv de 7 spoke Saleen velgen/14″ remmen en schijven en een underdrive pulley gezet. Maar ze in 1 adem te noemen met Ferrari/mb gaat beetje ver toch ? :-)
Blijf altijd fan van Steve, we hebben beetje dezelfde smaak hahaha.
Rick-dos zegt
@Rob: Ik ken het verhaal, maar zo hebben alle supercars een mooi verhaal. Denk aan de McLaren F1, Ferrari F40 of 959 of bijvoorbeeld de BMW M1.
Dat doet niks af aan het feit dat deze auto het verfijnde miste van de eerder genoemde auto’s.
Nogmaals, het is zeker een prestatie maar naar mijn mening had dit en het verhaal er achter allemaal vele mooier kunnen zijn.
RobUSA zegt
@Rick-dos: Saleen is idd soort van hobbyist, maar welke huis tuin en keuken hobbyist doet er mee met of heeft er ook Le mans mee gewonnen dan ?? BS dus weer rickie onze duitse oogklepleatherboy.
888natan zegt
Midnight club: LA. Nostalgie
Bender zegt
Een motor met 750 pk opbouwen is leuk. Een motor met 750 pk bouwen die langer dan 10.000 kilometer meegaat en met normaal onderhoud betrouwbaar genoemd kan worden is knap. Om deze motor een chassis en onderstel maken dat deze auto rijd baar maakt en de bestuurder het vertrouwen geeft dat hij ook maar een gedeelte van het potentieel van deze motor daadwerkelijk kan gebruiken, dát is een kunst.
Een kunst waar Amerikanen over het algemeen niet in uitblinken. (uitzonderingen daargelaten)
Ik denk dat er een reden is dat er pas 500 km op de klok staan. Buiten een circuit (in de handen van een ervaren coureur) heb je waarschijnlijk helemaal niets aan deze auto.
w0o0dy zegt
@Bender: misschien zou je het eens met kennis kunnen proberen ipv domme vooroordelen de wereld in te slingeren?
Bender zegt
@w0o0dy: als zeg ik het zelf, ik weet best wat (eigen) ervaring met Amerikaanse auto’s en ik ben groot fan. Mijn opmerking was niet bedoeld om Amerikaanse auto’s te bashen. Ik ben wel realistisch in de sterke en minder sterke kanten (in het algemeen)
jij bent ook lekker fel, op je lange tenen getrapt?
Rob zegt
@Bender:
Kuch, Le mans winnaar, kuch, 24 uur racen, kuch…..
Bender zegt
@Rob: Daar blinkt deze auto in uit inderdaad. Gebouwd voor circuit gebruik. Ik heb nog nooit een test gezien met deze auto op de openbare weg,. Dat is natuurlijk iets heel anders, zowel in rijgedrag als in betrouwbaarheid.
Maar ik zit er vast helemaal naast, gezien de reacties die ik krijg…
E34M5Touring zegt
@Bender: Top Gear USA heeft er 1 gebruikt voor een roadtrip. Best een leuke aflevering. Ik meen in seizoen 5.
Rob zegt
@Bender:
Je zegt het precies goed. Deze Saleen is van een andere orde. Moet je niet vergelijken met een Pagani ofzo. Dit moet je vergelijken met een Porsche GT1. Mercedes CLK GTR. McLaren P1 GTR. Glickenhaus, als die ooit komt. Dat soort volstrekt nutteloze maar straatlegale auto’s (en dan is een half miljoen dollar in één keer best schappelijk…). Daar kan ook geen enkele leek mee overweg. Kosten ook miljoenmiljard euro per onderhoudsbeurtje. Rijden ook volstrekt kut op de openbare weg.
Overigens zijn de onderhoudskosten voor Pagani’s, Ferrari’s, Bugatti’s, etc. ook niet voor de poes. Die halen je auto volledig uit elkaar tegen een uurtarief waar advocaten jaloers op zijn. Kun je ook niet echt ‘normaal’ onderhoud noemen.
kilum zegt
Wel weer zo verschrikkelijk Amerikaans. Dan maken ze eens een supercar die echt kan concurreren met de Europese maatstaf en dan geven ze hem verchroomde wielen. Waarom echt? Wie heeft ooit bedacht dat verchroomde velgen mooi was?
lincoln zegt
@kilum:
Chrome is een hele efficiënte beschermlaag voor stalen wielen ..
Die lichter zijn dan lichtmetalen wielen ..
Dat is een “Amerikaanse” wetenschap die in “Europa” nog uitgevonden moet worden ofzo ..
RobUSA zegt
@kilum: Ze hebben hier ook nog een aantal jaar een trend met goud gehad das pas erg hahaha.
Over Chrome …. Go chrome or go home !!
Ik blijf het mooi vinden zeker op de wat donker gekleurde auto’s bij voorkeur zwart natuurlijk.
Zoek ff op de 7 spoke wiel van de Mustang Saleen (had ik ooit onder mijn zwarte 05 Mustang GT conv.) zoooo mooi !! of chrome spaakwielen onder een dikke Chevy Chevelle kwijlen man !
cossiekiller zegt
@kilum: Het zijn ook geen verchroomde velgen. Het zijn gepolierde lichtmetalen velgen. Kijk maar eens goed.
kniesoor zegt
In 2006 bij Saleen in Irvine op bezoek geweest. Gewoon langs gegaan, geen afspraak vooraf. Ze deden (de firma bestaat niet meer in dezelfde vorm) daar toen bepaald niet zo spastisch als sommige Europese merken over rondneuzen in de fabriek. Mocht behalve de R&D afdeling alles zien. Er werden voornamelijk Mustangs omgebouwd (3 versies).
Klinkt trouwens fenomenaal, zo’n S7 Twin Turbo. Ze waren er één – gewoon op de openbare weg – aan het finetunen toen ik er was. Een techneut met een ingeplugde laptop op schoot op de bijrijdersstoel. En maar heen en weer rauzen. Spectaculair !
Met een kale koolstofvezel deur van ’n S7 in m’n handen gestaan. Ongelofelijk hoe licht zo’n ding is. Zou de spec-sheet er even bij moeten zoeken, maar meen dat het leeggewicht van een S7 Twin Turbo geen 1345 maar ca. 1275 kg is.
Enfin, geen typegoedkeuring voor de EU, dus geen kenteken mogelijk. O ja, en ver boven budget. Moet deze auto dus aan me voorbij laten gaan.
JamesBond007 zegt
Ex auto van Manny Koshbin?
simonvb zegt
Een inbreker wou even kijken wat er onder de kofferklep zat maar het is niet gelukt.
Vandaar dat hij scheef is door misschien een breekijzer
Dutchdriftking zegt
Ja, dat is dik!
ghost zegt
Toch altijd weer lachwekkend hoe lelijk het interieur is van een (gemiddelde) Amerikaanse supercar.
Rob zegt
@ghost:
Jup, en dit is dan wel weer hoogstaande kwaliteit en van ongekende schoonheid. Ofzo….
http://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2013/05/18/88481/big_thumb_0b485cc3964607945bca9667e39706a4.jpg
http://www.9magazine.com/wp-content/uploads/2011/12/P032Web.jpg
http://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/120829080054-mercedes-clk-gtr-interior-large-gallery-horizontal.jpg
http://4everstatic.com/pictures/674xX/cars/artistic/ferrari-fxx,-interior-237145.jpg
ghost zegt
In Test Drive (game voor PS3) heb ik deze overigens heel vaak gereden, met aardig wat kilometertjes erop ook haha. Is eigenlijk ook meteen het enige waarvan ik de auto kenz
Repsac2712 zegt
Ik las dat er in totaal 98 S7’s zijn gebouwd, waarvan 70 straatlegale versies. Alleen in 2006 zijn er schijnbaar al 13 gebouwd.
Bron: http://saleenforums.soec.org/showthread.php?t=11581
Rob zegt
@Repsac2712:
Aha, wauw, zoveel nog.
Thanks.
kniesoor zegt
@Repsac2712:
Die andere 85 waren geen Twin Turbo’s, maar atmosferische exemplaren
kniesoor zegt
@Repsac2712:
herstel : andere 57
shicomm zegt
Oef… blijft een heerlijke auto… ik zou bijna zeggen ; een icoon