De ideale auto om je dochter warm te krijgen voor een F1-carrière?
Het ganse land is inmiddels fan van Max Verstappen. Met zijn dappere moves en compromisloze houding heeft de jonge draufgänger de bewondering van de massa gewonnen, hoewel hij soms wellicht net iets te ver gaat. Dat zoveel mensen zo weg zijn van Max heeft waarschijnlijk meerdere, afzonderlijke grondslagen. Het is bewondering voor iets kunnen wat niet iedereen kan, misschien ook bewondering voor het succes op zich en ongetwijfeld ook gewoon het oud-Hollandse ‘oranjegevoel’. Maar ik vermoed dat het ook het feit is dat Max de droom van velen onder ons leeft. Welke autoliefhebber heeft er namelijk niet van gedroomd om zelf F1 coureur te worden?
Helaas is beginnen in de autosport niet zo makkelijk als beginnen als voetballer of tennisser. Als Max-in-spe ben je in eerste instantie toch aangewezen op je ouders. Die moeten niet alleen de nodige moulah op kunnen brengen, maar ook en misschien wel vooral de tijd hebben om jouw als kleine dreumes met alle apparatuur in touw naar de (inter)nationale circuits te slepen. Om dat vol te kunnen houden moet de passie voor de sport er ook bij de ouders al een beetje inzitten. De combinatie van al deze dingen bij elkaar, is bij de meeste mensen simpelweg niet aanwezig. En dus loop jij nou gefrustreerd rond en heb je gezworen dat jouw kind jouw droom een generatie later alsnog móet en zal waarmaken. Samen met Jos als twee racedads onder elkaar hangen in F1-paddock, wie wil dat nou niet?
Maar helaas, nu je er eindelijk in geslaagd hebt iemand te bezwangeren, komt het slechte nieuws: het is een meisje. Heb jij weer. Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om die niet van paarden, maar van paardenkrachten te laten houden? Voor de tweede keer in je leven spat je droom uiteen. Of, misschien toch niet?
Een held heeft namelijk een knalroze Barbie Power Wheels Ford Mustang omgebouwd tot een angstaanjagende cutesy driftkart. Standaard heeft het stuk speelgoed, geheel in lijn met onze EV-week, een saaie elektromotor onder de kap die de auto goed maakt voor een topsnelheid van vier kilometer per uur. Deze werd echter vervangen door een 240cc grote dirtbike-motor, die de contraptie goed maakt voor een top van ruim 110 kilometer per uur. Ideaal om je vrouwelijke offspring te laten wennen aan de nerveuze racemonsters waar ze later in haar leven in plaats zal nemen dus. Danica Patrick eat your heart out!
Tonnie zegt
Hahaha wat een fantastische video ook!
lincoln zegt
handige kerels die net doen of ze iets voor hun kids knutselen .. +1 ..
theblazerunner zegt
@lincoln: Vond de 110km/u scootmobiel van Colin Furze leuker
lincoln zegt
@theblazerunner:
nee nee .. dat vond je helemaal niet .. je liegt ..
jokkebrok ..
densk zegt
M’n dochter wordt over twee weken drie jaar oud. Prima leeftijd voor een proefrit denk ik zo ;-)
fmgarcia zegt
@densk: Ik ga m niet maken deze keer, lag nog al gevoelig.. Ot: Wat een idioot ding. Wel tof als je zo handig bent. Gaat serieus hard ook.
't Peugje zegt
Goed zo, je moet vrouwen vroeg leren rijden.. Is het over 15 jaar toch een stuk veiliger op de weg..
fmgarcia zegt
@straatzakelijk: En zijn er nog maar 11 miljoen mensen in Nederland. Goed plan
ikleesookoverautos zegt
Welke autoliefhebber heeft er namelijk niet van gedroomd om zelf F1 coureur te worden?
Ik wilde vroeger liever rally coureur worden. Racen over de weg, gravel, modder, sneeuw en ijs. Met springen en handrembochtjes. In auto’s die toen nog iets weg hadden van de auto’s die je ook gewoon kon kopen. In de legendarische Lancia Delta, Subaru/Mitsubishi’s met die heerlijke turbo fluitjes en vuurspugende uitlaten. Ja dat was ik liever geworden.
lincoln zegt
@ikleesookoverautos:
David Hasselhoff ..
de inspirator van iedereen eigenlijk ..
fmgarcia zegt
@ikleesookoverautos: Ik ook absoluut!! Had vroeger net als iedereen hier een Mamoet skelter. Stoel lager gezet en nog wat dingen aangepast aan de stuurstang en asjes. In de winter gingen we dagen lang de slootjes op en heb daar toen ook echt wel wat opgestoken. Voertuig controle en inschatten hoe lang je kunt tegensturen. Handrem was cheaten;). Scandinavian flicken die hap.
moveyourmind zegt
@ikleesookoverautos: Ik niet, ik wilde autofabrikant worden, één van de grotere nog wel.
Had ook een briljant idee, dat geen enkele auto toen had: een hele stevige zwaar uitgevoerde ingebouwde krik op alle vier de hoeken van de auto, zodat je heel makkelijk een lekke band kon verwisselen zonder dat je moeilijk hoefde te doen met een gammele krik. Gewicht speelde nog geen rol. Geld ook niet, want het kwartje zakgeld in de week dat ik als jochie kreeg was genoeg om later als ik groot zou zijn een productiehal neer te zetten die nog groter was als de bloemenveiling van Aalsmeer.
Het is iets anders gelopen. Zou nu al blij zijn met schuurtje achter het huis waar ik een beetje aan mijn eigen auto zou kunnen klungelen.
lincoln zegt
@moveyourmind:
Henry Ford is ook pas na zijn 40ste begonnen na een hoop geklooi in schuurtjes ..
moveyourmind zegt
@lincoln: Mmmm, misschien kan ik proberen om ook een Ford-fabriek van mijn schuur te maken. Paar Ford emblemen op de Jaaaggg plakken en het is weer een Ford.
lincoln zegt
@moveyourmind:
Henry Ford heeft heel veel moeite moeten om zijn aandeelhouders er uit te flikkeren zodat ie weer lekker kon klungelen en klooien aan zijn inmiddels zwaar verouderde Fordjes ..
zo slecht doen we het dus ook niet ..
michaelb zegt
Leuk ding. Nu nog een 125cc 2takt en gaan.