Kilometers vreten met een Aventador SVJ? De eigenaar van dit exemplaar deed het gewoon.
Er zijn sportauto’s die prima geschikt zijn als daily driver, maar de Aventador SVJ is er niet een van. Deze auto is extreem luidruchtig, krap, laag, oncomfortabel en je ziet helemaal niks. En dan hebben we het nog niet eens over de gerobotiseerde handbak. Allemaal heel leuk voor in het weekend, maar dit is geen auto om veel kilometers mee te maken.
Toch staat er nu een Aventador SVJ te koop met een verrassend hoge kilometerstand. Deze auto heeft al 42.500 km op teller staan, terwijl de auto dit jaar (!) is geleverd. Zelfs voor een Audi A6 diesel zou dat al veel zijn, laat staan voor Aventador SVJ.
Om even te benadrukken dat de SVJ echt hardcore is: het onderstel is nog 15% stugger dan dat van de SV, die al vrij heftig was. Dankzij de extreme aerodynamica heb je ook 40% meer downforce. En je hebt een atmosferische V12 die 770 pk levert. Daarmee is de SVJ een beest van een auto. Maar geen daily driver.
Los van de hoge kilometerstand is de uitvoering van deze Aventador SVJ ook wel bijzonder. Deze auto is uitgevoerd in matbordeauxrood, of zoals de kleur officieel heet: Rosso Epona. Een tamelijk unieke kleur. Het interieur is opgeleukt met gele accenten, wat niet helemaal matcht met het exterieur. Maar goed, het is een Lambo, daarbij zijn alle combinaties geoorloofd.
Wie de vorige eigenaar was en waarom hij in vredesnaam zoveel kilometers heeft gemaakt is niet bekend. We hebben deze SVJ wel terug kunnen vinden op Autoblog Spots, maar daar flaneert de auto gewoon over de Königsallee in Düsseldorf. Daarmee ga je de 42.500 km niet halen.
We zien op Instagram dat deze auto ook in Praag is gespot, dus wellicht reed de eigenaar regelmatig heen en weer tussen Duitsland en Tsjechië. Of hij heeft écht heel veel rondjes gereden over de Königsallee. Feit is in ieder geval dat de auto nu te koop staat, met 42.500 km op de klok. Mocht je interesse hebben: de auto staat bij Lamborghini Keulen, dus dat is niet ver.
kniesoor zegt
Riekt naar ex-verhuuroto.
Richmond zegt
waarom zou een verhuurbedrijf zo’n auto kopen en na een jaar weer verkopen? dan maak je alleen maar verlies.
mark997gt3 zegt
Waarom heeft een huurauto meestal tussen 0 en 10.000km op de klok? Jong gebruikten zijn relatief duur en hebben nog geen onderhoud nodig. Doorschuiven na een jaar is de economische sweetspot.
tanzanitef30n zegt
Alle huurauto’s van die bekende verhuurders uit Rotterdam en Utrecht die in het wit zijn gewrapt bijv, hebben km stoppers erop. Op de Urus tot aan de RR, en AMG’s, dus die kunnen nooit de 42.000km hebben aangetikt, althans niet op het dashboard 😀😂,
HZW zegt
Daar zijn ze tenslotte voor gemaakt, om er mee te rijden.
jippie zegt
Ieder land heeft zo z’n eigen Thijs Timmermans. Ik vermoed dat deze van de Duitse Thijs is geweest.
iphonistvongates zegt
Dass een hoop benzine geld 💰 + 2x periodieke (groot) onderhoudsbeurten + 1 nieuw setje Pirelli P SubZero’s + enkele liters extra hoge kwaliteit motorolie. Ik weet niet of er nog parkeerboetes en/of boetes voor snelheidsovertredingen betaald zijn. Onder de streep is het elke Zwitserse Shilling waard geweest durf ik te wedden.
Robert zegt
Wat rijd je met zo’n Lambo V12; één op zes? Dan heeft de eigenaar dus 7000 liter premium E5 verstookt in goed 10 maanden tijd. Da’s zelfs in Duitsland nog zo’n 700 liter, dus goed 1500 euro per maand.
*slik*
mc96 zegt
Doet me denken aan Tomas Bscher, die zijn Mc Laren F1 ook gebruikte voor woon-werk verkeer 😀.
bietje zegt
Zouden wel heel veel km’s zijn voor een huurauto in deze categorie schat ik zo in.
Kan het alleen maar briljant vinden dat iemand er kennelijk ruim 42K mee rijdt ipv slechts wat te flaneren, wat meestal bij dit soort auto’s gebeurt.
Respect.
shizzle zegt
Dit is blijkbaar al de derde Aventador met edit kenteken: https://www.autogespot.nl/spots?brand=&type=&date=&date-untill=&licenseplate=Ol+om+1&spotter=&country=&city=
petroldrinker zegt
Ik zou niet weten waarom een svj, of elke lambo of ferrari niet dagelijks te gebruiken is… als k het kon betalen zou ik dat allang doen, houdt de saaie ritjes naar werk etc nog beetje leuk