In de categorie bubbel news hebben we vandaag een Aventador SV Roadster. Behoorlijk zeldzaam en dus ook duur.
Het blijft makkelijk verdienen, zo’n exclusieve auto. Je moet wel geluk hebben om er eentje te kunnen bemachtigen, maar vervolgens kun je je voeten op tafel gooien en genieten van de stijgende prijs. Zolang de veelbesproken bubbel blijft aanhouden natuurlijk. Ook de zeldzame Lamborghini Aventador LP750-4 SV Roadster is zo’n moneymaker.
Advertenties zijn schaars, maar als ze opduiken mag je de hoofdprijs betalen. Van de Roadster worden slechts 500 units gebouwd. Deze exclusiviteit is één van de redenen waarom de cabrio zo succesvol is als potentiële investering. Bovenstaande Lambo, aangeboden in Nashville, heeft een vraagprijs van dik 800.000 dollar. De Superveloce-coupé doet het overigens een stuk minder goed. Deze is minder zeldzaam en blijft steken om en nabij de 600.000 dollar, of zelfs een lagere prijs.
Met de komst van de Aventador boekte Lamborghini opnieuw een succesverhaal. Na de vele Gallardo’s rijden er inmiddels ook duizenden Aventadors (Aventadorren?) op de wegen. Een reguliere LP700-4 doet tegenwoordig zo’n 300.000 euro als occasion. Tijd voor een aankoopadvies?
Hij is gaaf, vooral in het geel, maar ik ga toch liever voor de Murcielago LP670 SV!
@roberto: Amen! Oranje graag.
@dutchdriftking: Gifgroen of Smurfblauw vind ik ook gaaf! Maar ik denk dat mijn keuze gaat naar Como-grijs :O
Één van de weinigen Lamborghini’s van tegenwoordig die ik nog wel zou willen kopen als ik miljonair was geweest, vooral in deze kleurenstelling. Maar hij wint het niet van de Murcielago SV, stukken gaver!
Lekker kleuren combi! Maar jemig wat een geld. Als een normale aventador 3 ton doet als tweede handsje isde afschrijving bizar weinig.
Funky lampen – check, zwarte velgen – check, exterieurkleur verspreid door interieur – check, overmatige spoiler – check… Nogal een tokkiebak als ik het zo eens bekijk???
@davelepeef: ja want zwarte velgen zijn tokkie, wat rij jezelf, een prius of tesla?
@nopetrolnofun: (t is een beetje sarcastisch hoor ;) ) En nee… zulke auto’s heb ik geen centjes of liever leasemogelijkheid voor…
Blijft een overdesigned, net iets te kunstmatig stoere auto. De Murcielago blijft veel mooier, zonder zo z’n best te hoeven doen.
Wat deed deze wagen nieuw? Misschien wel interessant om toe te voegen aan het artikel.
@kilum: Per land aardig verschillend en dus een beetje lastig te bepalen. Uberhaupt lastig exacte cijfers te krijgen met limited edition auto’s. De SV coupé deed net geen half miljoen, dus ga maar uit van ong 500.000 euro
Je zal toch een coupé hebben gekocht vanaf de fabriek. Dan ben je nu bijna failliet…
2016 auto? Aangekocht om zo snel mogelijk te cashen dus. daar zijn dit soort auto’s niet voor bedoeld. Laat die bubble maar barsten zodat er in dit soort wagens gereden wordt!
Er staat er ook een in Duitsland.
http://www.hollauto.de/detail/15G105/
Als ik het goed lees is de export verkoop waarde onder de 6 ton
@kimhung: te snel conclusie getrokken
Het gaat hier niet om een roadster maar een met dak
Toch liever een Countach.
volgens mij is aventadors goed, en aventadoren niet. het is namelijk italiaans, namen veranderen (officieel) niet, en in het italiaans plakken ze er in dit geval een s achter.
Deze is natuurlijk nog extra bijzonder omdat het de 1e van de 500 stuks is, maar het blijft natuurlijk erg veel geld. Aan de andere kant kan de koper hier over een aantal jaren ook weer enorm op cashen, dus als je het geld hebt is het een goede investering. De gewone Aventador vind ik trouwens een stuk mooier dan de SV.
Na aanleiding van dit aankoop advies heb ik gekocht…. Was het maar zo
Murciélago is toch mooier. En dan een oranje graag. Is gewoon een échte auto en dit is iets te veel playmobil….
Ik heb altijd meer met Lamborghini gehad dan met Ferrari, Porsche of McLaren.
En ja de Aventador SV is ontzettend gaaf vooral in het geel of oranje.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die het met mij eens zijn. Sinds Lambo bij VAG hoort is het bijzondere een beetje ervan af (niet dat ik iets tegen VAG heb) vind ik. Vanwege de positionering met Porsche en Bentley die ook in hun portefeuille zitten.
Als ik ruim 8 ton kon neerslaan op een auto zou ik liever een Koenigsegg of een Pagani willen of doorsparen. Aan de andere kant heb je baas boven baas die ze allebei koopt :)
De kleur is in ieder geval goed. En zeker het serienummer!
Als ik het geld had