Volgend jaar is het gedaan met de pret. De meeste leaseauto’s die dit jaar nog genieten van 14 procent bijtelling, gaan dan naar 21 procent bijtelling. Laat je je leaseauto dit jaar op kenteken zetten, dan profiteer je nog vijf jaar van het lage tarief. Met deze auto’s zit je veilig.
Terwijl de run op 7% plug-in hybrides al helemaal is losgebarsten, lijkt het hamsteren van leaseauto’s met 14 procent bijtelling nog niet te zijn begonnen. Vrijwel alle modellen met 14 procent bijtelling zijn nog leverbaar en dit jaar te rijden. Er zijn wel enkele uitzonderingen. Zo is de Volkswagen Polo BlueMotion alleen nog uit voorraad leverbaar en zijn er ook niet al te veel Porsche Cayenne S E-Hybrid’s meer te vergeven.
Aan de andere kant komen er ook nog steeds modellen bij. Zo maakte Opel onlangs de Corsa vijfdeurs iets zuiniger, zodat deze nu ook 14 procent bijtelling heeft. Tevens staat vanaf oktober de BMW X5 xDrive40e bij de dealers. Het is niet ondenkbaar dat er nog modellen bij gaan komen met 14 procent bijtelling voor het einde van het jaar. Veel fabrikanten zijn nu druk bezig hun motoren geschikt te maken voor de Euro 6-norm en daar worden ze over het algemeen iets zuiniger van. In sommige gevallen zuinig genoeg om van 20 procent bijtelling naar 14 procent bijtelling te gaan.
Voor alle auto’s die dit jaar 14 procent bijtelling (tussen de 51 en 82 gr CO2/km) genieten, geldt dat ze volgend jaar -tenzij de uitstoot wordt teruggebracht- in de categorie 21 procent bijtelling vallen (51-106 gram CO2/km). Veel auto’s waarover momenteel 20 procent moet worden bijgeteld (83-110 gram CO2/km), komen dus volgend jaar voor datzelfde tarief in aanmerking.
Model | Beschikbaarheid |
---|---|
BMW X5 xDrive40e | Vanaf oktober in de showroom, reeds te bestellen, levering dit jaar gegarandeerd |
Citroën C3 BlueHDI | Levering dit jaar gegarandeerd |
Citroën Cactus BlueHDI | Levering dit jaar gegarandeerd |
Citroën DS3 BlueHDI | Levering dit jaar gegarandeerd |
Fiat Punto 1.3 Multijet 16v 80pk | Levering dit jaar gegarandeerd |
Ford Fiesta 1.5 TDCI | Levering dit jaar gegarandeerd |
Lexus CT200h | Levering dit jaar gegarandeerd |
Mercedes-Benz GLE 500 e | Geen informatie ontvangen vanuit importeur |
Mercedes-Benz S 500 e | Geen informatie ontvangen vanuit importeur |
Opel Corsa 1.3 CDTI | Levering dit jaar gegarandeerd |
Peugeot 208 BlueHDI 75/100 | Levering dit jaar gegarandeerd (september) |
Peugeot 308 BlueHDI | Levering dit jaar gegarandeerd (september) |
Porsche Cayenne S E-Hybrid | Levering dit jaar (nog) gegarandeerd, maar wees er snel bij! |
Porsche Panamera Se E-Hybrid | Levering dit jaar gegarandeerd |
Renault Clio dCi 90 | Levering dit jaar gegarandeerd |
Seat Mii 1.0 EcoFuel | Levering dit jaar gegarandeerd |
Skoda Citigo 1.0 CNG | Levering dit jaar gegarandeerd |
Toyota Auris 1.8 Hybrid | Levering dit jaar gegarandeerd |
Toyota Auris Touring Sport 1.8 Hybrid | Levering dit jaar gegarandeerd |
Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid | Levering dit jaar gegarandeerd |
Volkswagen Up! 1.0 EcoFuel | Levering dit jaar gegarandeerd |
Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion | Alleen nog uit voorraad dit jaar leverbaar |
Volvo V40 D2 | Levering dit jaar gegarandeerd |
pudi zegt
Doe mij de lexus maar
Corrado16v zegt
@pudi: Als we dan toch aan het uitdelen zijn, doe mij de Panamera maar.
TimoBac zegt
@pudi: doe jij die maar. Mij niet gezien bij die omgebouwde Prius!
zwepp zegt
Neeee, niet nóg meer malloten in een Volvo V40 op de weg!
reistje zegt
@zwepp: Het enigste wat ik er jammer aan vind, is dat de D4 maar zo kort geleverd is met 14% bijtelling. Dat is toch een leuke diesel occasion.
budha zegt
@reistje: Met een chipje kun je de D2 naar ik meen op 160pk krijgen. Daarmee ben je niet bij de 190pk van de D4, maar het zal vast prima gaan.
dikdraak zegt
@budha: Vermogen is niet alles. De D2 loopt (nog) een stuk minder soepel dan de D4.
budha zegt
@dikdraak: Er zit tegenwoordig dezelfde motor in. De D2 moet het alleen met een turbo minder doen.
dikdraak zegt
@budha: Is dat zo? Achja, ik denk bij de D5 ook nog steeds aan een vijfcillinder.
menaz zegt
@zwepp: nog een paar weken en dan stapt deze malloot ook in een V40. ?
fiestafeest zegt
Volgend jaar hopelijk de cactus en bijtelling interesseert me eigenlijk niets het is altijd nog goedkoper dan zelf een auto kopen en rijden
autogedrocht zegt
Wel weinig renault modellen, gezien megane paar jaar geleden nog behoorlijk deed.
nononsense zegt
Worden er eigenlijk veel a-segmenters geleased?
mashell zegt
@nononsense: jazeker. Bijvoorbeeld voor de thuiszorg of uitzendkrachten. Maar ook junior programmeurs, junior bankmedewerkers, junior accountants etc. krijgen zo’n auto die bij hun junior status past.
Dutchdriftking zegt
Hmmm, 21 procent is nog altijd niet gek dacht ik zo!
Gizzi zegt
Collega heeft de S500e begin vorige maand besteld. Zijn levering staat voor december gepland.
agera zegt
Staat de 918 spyder er ook bij?
mrrallycross zegt
Zijn er eigenlijk nog best veel