Maar hij doet het wel.
Vorige maand werd Renault’s grote crossover, de Kadjar, na een periode van drie jaar in het nieuw gestoken. De facelift was weinig ingrijpend. Nieuwe bumpers, lampen, een reeks nieuwe velgen, je kent het riedeltje wel. Niets om je over op te winden, zo zou je in eerste instantie denken.
Wel, denk nog maar eens. Renault plaatst de vernieuwde Kadjar namelijk in een rijtje auto’s dat tegenwoordig veel te groot begint te worden. Aan de achterkant van de Kadjar vinden we namelijk een stel functieloze “uitlaten”. Net als een flink aantal andere bolides heeft ook de Kadjar uitlaatsierstukken die enkel het doel hebben visueel te prikkelen. De vraag is of deze vernuftige optische illusie de consument kan overtuigen te kiezen voor de Kadjar, in plaats van een van de vele andere auto’s uit het inmiddels verzadigde segment. U beslist in de reacties.
JoostvdWater zegt
Ik zal wel een ouwe zeur zijn maar ik vind de nieuwswaarde de laatste tijd steeds vaker ver te zoeken. Wat mij betreft echt zonde Autoblog!
nissansupra zegt
@JoostvdWater: valt naar mijn mening wel mee, het ding is dat ze op dit moment een beurs coveren dus dan komen alle nieuwtjes erop in kleine, minder gedetailleerde berichtjes. Zie je ook bij bijvoorbeeld tech kanalen op YouTube maar ook bij bijvoorbeeld vastgoed journalistiek. Zo werkt het nou eenmaal met zo’n beurs. Hierna zal de kwaliteit ongetwijfeld weer omhoog gaan.
jorden zegt
@nissansupra: een face lift afdoen met; “je kent het riedeltje wel” en dan zeuren over de sierstukken in de achterbumper. Dat vind ik een vrij nutteloos artikel. Geef wat info of Plaats niets, als je er geen zin in heb.
Bij de volgende Audi RS6 krijgen we dan ook; “meer PK’s, 4WD, je kent het riedeltje wel”
desjonnies zegt
@jorden:
Maar da’s dan ook iets spectaculair Duitsch (volgens de meesten), dit is needrig’ Fransch.
posthumus zegt
@jorden: dat is toch ook een beetje de strekking. Een facelift is ook niets meer dan een plastic stropje hier en een extra LEDje daar.
ablogjunk zegt
@nissansupra: Ik zou je bijna gelijk geven…maar. Neem als voorbeeld het bericht over de nieuwe B-klasse. Eerst komt het “officiële” bericht vanaf de beursvloer waarin ook nog best wel wat informatie staat. Dan komt er een aantal uur later een bericht of de nieuwe B-klasse wel hip genoeg is. En daarmee weer een post op autoblog….compleet nutteloos en totaal niet vernieuwend, informatief of ter vermaak….alleen maar hoeveel kunnen we op het web slingeren…
nissansupra zegt
@ablogjunk: had het nog niet gezien mAr ikderdaad, dat is wel een beetje overbodig. Goed punt
nissansupra zegt
@nissansupra: *maar inderdaad
subaru555 zegt
@JoostvdWater: valt mij inderdaad nu in Parijs helemaal op. 24-hour newscycle, prima, maar even tien minuten meer je best doen op een artikel kan altijd. De random foto’s voor een titel bij de Aston Martin en Suzuki Jimny, hier VAG bij halen…
Ik kom hier sinds 2006 jongens, maar dit duwt mij langzaam weg, en dat is zonde en niet-nodig.
unknown234 zegt
@JoostvdWater: “Ja, maar dit is een blog he…”
Ben het met je eens.
Kan het ook niet zo zijn dat fabrikanten nu de nadruk leggen op andere info dan voorheen? Ik weet nog wel dat het vaak ging over info als; het chassis is 20% stijver, andere schokbrekers etc.
Nu heb ik de indruk dat de focus veel meer wordt gelegd op foefjes in het interieur en de range van een auto.
Oftewel verschuiving van mechanische info naar het elektrische/digitale.
henk123456 zegt
@JoostvdWater: helemaal mee eens. Vooral de artikelen van deze auteur hebben daar last van, normaal gesproken sla ik die al over als ik zijn naam erbij zie staan. Wil niet persoonlijk aanvallen en je zult zeker een aardige gast zijn, maar je in je artikelen schrijf je vaak in 4 – 5 alinea’s wat ook in 2 zinnen gezegd kon worden. Weinig nieuwswaarde en zonde van mijn tijd.
erce zegt
@henk123456: ah, ik ben dus niet de enige.
maartencox zegt
@JoostvdWater: ik heb hier ook wel eens commentaar op geleverd omdat mij dit ook is opgevallen.
Vanuit Autoblog kwam hierop de reactie dat ze een policy hebben elk uur een bericht te willen plaatsen, er werd toch echter geschetst dat er vaak niet genoeg nieuws, dat argument gaat nu natuurlijk niet op. Maar het geeft je wel een inzage in de werkwijze van autoblog.
ablogjunk zegt
@maartencox: tralalala geld!
schlijper zegt
Goede ontwikkeling ter compensatie van de ontwerparmoede aan de voorzijde: alle auto’s hebben daar diverse nep-luchtinlaten.
harrie zegt
@schlijper: Vergeet ook die ‘diffuser’ trend niet.
mout zegt
Over niet hoeven liegen, maar het toch doen: Moet je Bugatti zien. Zelfs de lego Chiron heeft neppe uitlaatstukjes over een – ehh, ook neppe – uitlaat.
Joost zegt
Mensen willen nou graag eenmaal symmetrie.
Uitlaatinflatie is ook niet alles, toch?
bmwfreak038 zegt
@ijoost: daarbij staat het ansich wel leuk. Dus ik snap het ook wel weer.
polpol33 zegt
Zowel het uiterlijk als de naam van deze auto kunnen mij niet bekoren.
Kadjar… Het klinkt als een onprettige ziekte.
Zo vind ik de naam van de Renault Taliban ook ongelukkig gekozen.
rikus zegt
@polpol33: ik dacht aan een oosters gerecht, maar onprettige ziekte kan ook prima.
saxoke zegt
Dus….. omwille van “nep-uitlaten” zou je de auto niet kopen? Moet je eens kijken hoeveel Mercedessen en Golfjes (sinds de laatste facelift) er dan NIET verkocht zouden zijn. De gemiddelde consument trekt er zich geen bal van aan. De eindstuklen van bvb een RS6 zijn ook nep. In deze ovalen eindstukken komen per kant 2 “buisjes” in uit.
werf76 zegt
Kijk bij de Volvo’s v60 d6. Een rechthoekig zilverkleurig voorwerp in de achterbumper waarachter bij elk een uitlaatje steekt. Het sluit niet eens aan op elkaar. Vreselijk slecht op een best mooie auto..
tuutertuuter zegt
@werf76: Dat soort dingen zal mierenneuken zijn voor elke autoliefhebber, maar ik ben het volledig met je eens. ‘Normale mensen’ zal dit aan hun reet roesten maar ongeacht of je een liefhebber bent of niet, vind ik dat je vanuit je productieproces moet kunnen aantonen dat het geleverde product kwaliteit is en uitstraalt, en dat er over dit soort zaken nagedacht is.
Die pijpjes zien eruit alsof ze in twee uurtjes wat in elkaar geflanst hebben.
dolledries zegt
Mislukt
rikus zegt
Zo is dat. Geen roet op je bumper. Das ook fijn.
sntial zegt
@rikus: roet op de bumper = viriliteit. of armoede.
tuutertuuter zegt
Ik heb haast het gevoel dat ze deze sierstukken aan het doorvoeren zijn als voorbereiding op de (vol)elektrische auto’s. Dat het mensen al geleidelijk een gevoel geeft dat het ontwerp van een auto niet ondergeschikt is aan het hebben van een brandstofmotor.
fapfap zegt
Auteur, het zijn sierstukken.
90% van nieuwe auto’s heeft uitlaatsierstukken. En bij de overigen worden ze er door de eerstvolgende eigenaar opgezet.
Als sierstukken niet mogen, dan mag ook 99% van alle andere onnodige designdetails niet meer.
En kijk dan ook eens kritisch naar Duitse auto’s.
numpty zegt
De meest waardeloze trent van dit moment…. Wat een blamage zulkse ‘sierstukken’. Ongeacht het merk of model, wat een smakeloze opsmuk !
estie45cla45amg zegt
Tja het is niet alleen fake maar als je goed kijkt is het wel heel druk achterop allemaal uitsparingen inclusief
De grote uitsparing voor nummerplaat hier wil je niet te lang achter rijden/staan.( in de file bijvoorbeeld echt stressie)..