Deze Audi S6 op Marktplaats is een nepper. Maar het is wel een echte S6. Hoe dan!??!!.
Gisteren schotelde waarde collega en Golf rijder @720s ons allen een artikel voor over de cosmetische industrie in Turkije. Nee, niet die tak die je nekharen op je bolletje plant en je tanden kapot vijlt om er ankertjes voor neppers van te maken. Maar de variant voor auto’s. Maak een W221 een W222, dat soort werk.
Het is een praktijk zo oud als de auto zelf, vermoedelijk. Maar voor de purist is zoiets altijd een beetje een rare exercitie. Laat het gewoon origineel. Het heeft altijd iets sneus als een X probeert een Y te zijn terwijl iedereen ziet dat het een X is. Omarm gewoon het feit dat je een 996 hebt met spiegeleieren op de neus en geen 997 met historisch verantwoorde ronde kijkers.
En toch, als het goed gedaan is, kan je het ook wel weer waarderen, ergens. Iemand doet er immers wel veel moeite voor. En soms is het nog kunstig gedaan ook. To each his own (m/v/i). Mocht het nu wel je ding zijn, zo’n ombouw, kijk dan even in Thailand op Marktplaats naar deze Audi S6.
Het lijkt een S6 te zijn van de C7 generatie. Maar het is stiekem de S6 van de C6 generatie. Er is echter een neuslift geweest en er zitten ook modernere wielen op. De achterkant is min of meer ongewijzigd gebleven, hoewel ook de lampunits hier niet zo uit de fabriek kwamen. Qua vorm zijn ze echter wel ‘C6’. Het interieur is gewoon zoals dat uit de fabriek kwam, zo op het oog.
Het is dus een nepper, want een C6 die zich als C7 verkleedt. Maar het is ook een echte, want dit is geen 1.8 TFSI. Onder de kap huist de bonkige ‘Lamborghini’ (ja en nee) V10 van deze generatie. In de S6 was die atmosferisch, in de RS6 geblazen. 5.2 liter inhoud beukt de Audi volgens de verkoper naar snelheden ‘boven de 300 km/u’.
Dezelfde verkoper, die luistert naar de epische naam Bro’s Cars, beschrijft de auto als ‘Een Meesterwerk van Snelheid en Luxe’. Over de ombouw wordt met geen woord gerept. Maar ze leggen je vast piekfijn uit waarom dat gedaan is en wat er eventueel de aanleiding voor kan zijn geweest. Er is ook nog een eentje op het kenteken, dus dat vraagt ook nog wat uitleg. Vraagprijs is 12.999 Euro. Koop dan?
pechweg zegt
Zal wel finaal in elkaar gezeten hebben en toen maar op deze manier opgelapt..
Robert zegt
Was ook mijn eerste gedachte. Doodzonde trouwens, want een knappe S6 vind ik eerlijk gezegd helemaal geen schande om in te rijden. Ze hebben alleen wel last van het Mercedes-Benz-syndroom: auto’s uit die jaren nul waren, net als die van de concurrent met de ster op de grille, tamelijk matige auto’s. En dat was dan met name omdat de boekhouders het laatste woord hadden over zaken als bouwkwaliteit en de controle daarop.
jaapiyo zegt
Bij Mercedes is dat inderdaad zo tot ongeveer de lift van de W211. de Audi’s uit die tijd waren relatief oké? Althans niet slechter dan nu of daarvoor? Het was een beetje de tijd dat Audi nog echt aanstalten maakte om BMW en Mercedes qua verkoopaantallen te willen overtreffen. Maar dit is net niet gelukt, vooral niet in de hogere segmenten (logisch wat mij betreft als je geen RWD basis hebt).
remc0f zegt
Vorig jaar was de vraagprijs nog 10K https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-audi-s6-heeft-2-cilinders-meer-dan-je-denkt-3514208 en wat meer info
jippie zegt
Als je naar deze auto kijkt is het alsof je net wakker bent geworden met een enorme kater 🤯🤢😵💫😵
techniekmeneer zegt
Ex-schadebak..
waterisnat zegt
Ach, ieder z’n ding. Ik heb vroeger ook nagedacht (uiteindelijk niet gedaan vanwege gebrek aan financien) om angel eyes in mijn eerste BMW (E39) te zetten, want gaaf. Nu moet ik er niet aan denken.