
Als je een bod uitbrengt op dit exemplaar moet je wel heel graag een RS6 willen.
Ben je op zoek naar een Audi RS6 C6 die in topconditie verkeert en een sluitende onderhoudshistorie heeft? Dan hebben we hier de auto voor je die vooral niet moet hebben. Bij Domeinen Roerende Zaken – beter bekend als Domeinen – is namelijk een Audi RS6 opgedoken die weinig vertrouwen inboezemt.
Nu is een auto kopen bij Domeinen sowieso al iets voor mensen die van gokken houden. Even een proefritje maken is er namelijk niet bij en bij Domeinen kijken ze ook nergens naar. Zelfs de auto bezichtigen kan tegenwoordig niet, in verband met corona. En dan hebben we het nog niet eens over de mogelijke redenen dat de auto bij Domeinen terechtgekomen is.
Ondanks dat alles kunnen er uiteraard auto’s tussen zitten waar gewoon goed voor gezorgd is. De Audi RS6 die nu bij Domeinen staat is duidelijk niet zo’n auto. Bij het zien van de foto’s valt al snel op dat er een paar dingen niet kloppen. De deurgreep van het linkerportier en de tankklep zijn bijvoorbeeld nergens te bekennen. Ook zit er een stuk sierlijst los en hangt het dashboardkastje op half zeven. Deze RS6 heeft dus duidelijk een schimmig verleden.
Bij het lezen van het beschrijving wordt het er niet veel beter op. Op een sleutel of een kentekenbewijs hoef je namelijk niet te rekenen. De kilometerstand is ook een vraagteken. Achter de kentekenplaat van Domeinen schuilt overigens wel een echt kenteken. Een Zwitsers kenteken, om precies te zijn. Nu is dat doorgaans geen slechte zaak, maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Mocht er nu iemand zijn die echt héél graag een RS6 wil met een V10 en niet bang is voor onaangename verrassingen: de auto is te bekijken op de site van Domeinen.
In Rotterdam zitten er nu een paar autohandelaren werkelijk te soppen op hun stoel.
*Lage km-stand”
“Zwitserse import”
“Deurklink 50 euro extra”
Die import mag je zelf vast nog doen. Plus btw betalen en het lukt je vast niet om een EUR1 verklaring te krijgen, dus ook nog eventjes invoerrechten aftikken. Daarna mag u door naar het BPM loket, die is links van het MRB loket.
@rulefollower: Nou nou nou. Overduidelijk geen kennis van zaken..
Het is allemaal niet zo erg als jij omschrijft. Bovendien zijn er zat mensen die zo een auto als een hobby en als een uitdaging zien. Een aantal dagen in de week aan sleutelen met een aantal koude biertjes.
Hoe dan? Ik heb het niet over onderhoud. Ik kom uit Zwitserland en weet waar je mee te maken krijgt als je een auto exporteert, niet zijnde verhuisboedel. Overigens is hier zelf de vraag of deze al uitgeklaard/ingeklaard en/of aangezuiverd is.
@rulefollower: Ook geen hoge wiskunde. Ik heb wel eens een auto uit Canada ingevoerd. Op zich wel een hoofdpijndossier, maar ook prima te doen.
Het was een auto met een koudemiddel dat niet toegestaan was in de EU. Heel het aircosysteem moest aangepast worden. Daarbij was de BPM torenhoog, vanwege de hoge uitstoot. Leuke tijd gehad in het testcentrum in Lelystad!!
Kortom, denk dat invoeren in dit geval zo gepiept is.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Bij zo´n auto zou een fotootje van de motor zonder kappen best aardig zijn voor een gedesinteresseerd bieder.
@NLS: Ja voor hetzelfde geld is het een 2.0 tdi onder de kap.
@evdw: klopt, die zit bij de Domeinen even duur zijn.
Audi A4/A5 S-line velgen met Falken banden, zo kwam die niet uit de fabriek rollen.
@rogerzz: wellicht is het een winterbandenset?
@rogerzz: zijn gewoon originele RS6 velgen welke je als winterset mee kon bestellen.
@rogerzz: zijn gewoon originele RS6 velgen die je als winterset kon meebestellen.
Zou humor zijn als er geen motor in blijkt te zitten.
@Hubert: ik denk dat hij dan wel iets hoger op z’n vooras zou hangen
Wel een sjieke bak.
Two-tone lak, keyless entry, een geventileerd dashboardkastje…
Handig ding om plofkraakjes mee te oefenen.
Ik zie niks schokkends, tankklepje is prima van een sloper te scoren. Dashboardkastje te repareren of vervangen. En de rest is wat detailwerk.
Bij welke tweedehands auto weet je wel precies wat er mee gebeurt is.
Als de vorige eigenaar hem altijd koud afgetrapt heeft en verwaarloosd kan je ook problemen verwachten terwijl hij er bij de occasion dealer er netjes opgepoetst bijstaat.
Staat wel meer met een luchtje zoals deze Mercedes C 280 die volgens mij bij een flinke aanrijding betrokken is geweest.
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_bij_inschrijving_2021-0003?=&kfrom=105&meerfotos=K2100032201&kterug=K2100032201
@shellplc: Waarom denk je dat?
@shellplc: bah, pre facelift wagen met facelift (amg look)stuur en imitatie amg velgen.
Kopen om te slopen….
Brengt veel meer op in dit geval volgens mij.
Alles valt en staat met de prijs. Als je deze voor 10k kan scoren dan kan je er daarna best nog een rekening van een Audi specialist en Stipt bij hebben. Als je er 25k voor betaald dan heb je een kat in de zak.
@dutchdriftking: Alleen langs Stipt joh, die maken toch alles fabrieksnieuw?!
Deze A4 roept ook wat vraagtekens op. Of het is er gewoon eentje helemaal zonder opties…
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_bij_inschrijving_2021-0003?=&kfrom=105&meerfotos=K2100032202&kterug=K2100032200
Sowieso heeft het aanbod van Domeinen vaak een interessant verhaal – zou toch leuk zijn als we alle sappige details zouden weten. Deze A 35 AMG bijvoorbeeld: https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_bij_inschrijving_2021-0003?veilingen=2021-0003&show=Toon&meerfotos=K2100038106. Die is na z’n eerste internationale toelating binnen 14 dagen naar Nederland gekomen en hoefde daarbij slechts zo’n 8400 euro BPM af te dragen terwijl dat normaliter toch het dubbele is. Vervolgens heeft geen enkele eigenaar ‘m meer dan 6 maanden op naam gehad.
@vpowert: https://www.autouncle.nl/nl-nl/d/793936-tweedehands-mercedes-a35-amg-a-35-amg4matic-edition-1-performance-pack-aero-p