Heel veel hoef je er ook niet aan te doen, natuurlijk.
De Audi R8 is een beetje een vreemde eend in de bijt. Audi is over het algemeen een heel erg braaf merk. Zelfs de allersnelste ‘RS’-modellen zijn in basis relatief beschaafd.
De Audi R8 is met zijn atmosferische tiencilinder een uitzondering op die regel. Die motor bevindt zich ook nog eens achter de zitplaatsen én is in basis achterwiel aandgedreven. Dat wil zeggen, ja, het is een quattro, maar in standaard situaties gaat het meeste vermogen naar de achterwielen.
De Audi R8 die je op deze foto’s ziet is net even lekkerder dan een ‘gewone’ R8. Het is het laatste project van Brixton Forged. Deze firma is afkomstig uit Los Angeles, Californië. Zoals je uit hun naam kan herleiden, zijn lichtmetalen velgen hun specialiteit.
Zo ook bij deze Audi R8. Ze hebben gekozen voor een flink setje wielen. Aan de vooras zijn de velgen 20″ groot, achter meten ze 21″. In plaats van het verplichte zwart of saaie grijs, zijn ze in een opvallend onopvallende kleur gespoten: Olympic Bronze. Het is een trend die al langer aan de gang is ondergetekende doet denken aan de brons gekleurde velgen uit de jaren ’60 en ’70, die je toen veel op supercars tegenkwam.
Tevens is de R8 subtiel verlaagd, waardoor de wielkasten perfect gevuld worden. Nog een voordeeltje van deze Audi: het is het pre-facelift model. Deze toont net even wat strakker dan de wel érg druk aandoende facelift neus. Of er wat aan de motor is gedaan, is nog niet bekend. Standaard levert deze R8 V10 Plus zo’n 610 pk, wat meer dan voldoende is voor zeer aansprekende prestaties. En natuurlijk een bijzonder fraai geluid, zeker voor een Audi.
Rudy zegt
Overstyled en onrijdbaar met zo’n lage voorlip. Doe mij hem maar lekker zoals hij standaard uit de fabriek komt. Misschien met een handbak (die niet leverbaar is ;)).
techniekmeneer zegt
@Rudy: Lage voorlip? Waar?
vonklausenburg zegt
@techniekmeneer: waarschijnlijk voor.
techniekmeneer zegt
@vonklausenburg: Ik zie wel een lip, maar die is alles behalve laag. Helemaal voor een sportwagen.
lekkaah zegt
@techniekmeneer: lager dan z’n polo cross, dus per definitie niet te rijden volgens NLse begrippen (beste infra tho)
Rudy zegt
@lekkaah: R8 in de garage hier (van mijn ouders ). Een ieder die met serieus sportieve auto’s rijd weet dat je die dingen niet nog lager wil maken want je schraap over iedere drempel (hier in de buurt is dat echt een ramp). Stock first gen R8 is overigens prima te doen op drempels.
joor241 zegt
@rudy: hij is inderdaad overstyled en extreem. Een mooier alternatief in dezelfde stijl is de r8 decennium editie. De (naar mijn mening) prachtige combinatie van bronze velgen met een mat donkergrijze lak, komt daar ook in voor, zonder dat hij zo opgepompt is met te grote velgen en te lage splitters!
571ay zegt
Met zulke velgen neem je eerder afstand van perfectie dan dat je het benadert.
minicoopers zegt
@571ay: velgen zijn ook veel te groot
vroaaar zegt
@minicoopers: ze passen anders prima…
bsxc2 zegt
Dit is geen perfectie imho
Arnoud zegt
Het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden.
singer zegt
Een grijze audi. Perfect voor de lease dus?
vonklausenburg zegt
De R8 is in deze configuratie perfect naar mijn persoonlijke mening.
https://www.audi.nl/ADN1SKKH
momo zegt
@vonklausenburg: good mother of god! Wat een neus.. wel heel erg druk inderdaad.
audisportquattro zegt
@vonklausenburg: Ik heb dan toch liever het model van voor de facelift
vonklausenburg zegt
@audisportquattro: Ik ook!
autoriteit zegt
@audisportquattro: 100% met je eens. De prefacelift versie was een prachtige auto, de facelift heeft het hele ontwerp verpest.
vonklausenburg zegt
@autoriteit: De eerste generatie is en blijft een tijdloze schoonheid. Simpel en elegant!
Robert zegt
Wat is anno nu nog zo bijzonder aan 20″ onder een supercar? Renault zet hun Kadjar tegenwoordig af fabriek al op 19″. En laten we wel zijn, goudkleurige velgen stonden geweldig onder de Lancia Stradale in de jaren zeventig en bijna net zo iconisch onder de Subaru WRX in de jaren negentig. Maar das war einmal…
Met de Audi R8 is het eigenlijk net zoals met de Volkswagen Phaeton: iedereen erkent dat het een briljante verschijning in z’n klasse is, maar velen van hen die het betalen kunnen, balen er toch van dat er nét niet het juiste merklogo op de grille of motorkap staat.
rollingstoned zegt
@RRRobert: Je vergeet de iconische Miura…
https://images.app.goo.gl/yKqgLkZi43aGvyo56
Robert zegt
@rollingstoned: o, da’s inderdaad een geweldig ding.
koekwaus zegt
@rollingstoned: dreimal
koekwaus zegt
@RRRobert: das war zweimal
minicoopers zegt
@RRRobert: 20” is normaal niet groot want ik heb zelf ook 20” en lijken bij lange na niet zo groot dan deze velgen, heeft meer te maken met het design denk ik icm 20”/21”.
bartsss zegt
Doe mij de 1e generatie maar met handbak.
Dutchdriftking zegt
Nee. Deze is fout. Doe mij maar de R8 spider exact zoals in de rijtest van de concurrenten van Autoweek. Die is perfect!
dondeboer zegt
Zie m liever in mooi blauw met de originele velgen. Ben de R8 wel steeds meer gaan waarderen
dondeboer zegt
@dondeboer: te snel op verzenden gedrukt: …vooral als v10, wat klinkt dat ding goddelijk.
tttijn zegt
Wel erg laag.
maferick74 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ghost zegt
Ieder zijn smaak maar ik vind dit geen perfectie.
Wat dat wel is vraagt u?
Een Audi Exclusive micronmata Groene R8 met Zwarte 20 inch velgen, carbonnen accenten en grill,spoilerpakket, en ietsjes verlaagd, niet te. Althans dat zou ik kiezen.
emping zegt
@ghost: daarom is de titel ook: Deze Audi R8 begint de perfectie te benaderen
kevin1400 zegt
Dat geluid van die V10 blijft heerlijk..
750i zegt
Ik heb naar mijn mening veel mooiere gezien dan deze.
awesome zegt
De perfecte R8 is er één van de eerste generatie.
lekbak zegt
Doe mij maar wat meer rubber rond de velgen.
Verder is het enige positieve aan een R8 v10 het geluid.
torsen zegt
Doe mij deze wielen maar.
https://www.autoblog.nl/nieuws/een-boksbeugel-logo-op-je-r8-spoiler-zou-jij-het-doen-108651
marcus1963 zegt
Welke kleur is dit. Prachtig met deze kleur velgen.
awesome zegt
@marcus1963: zwart.