• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Aston Martin DB7 krijgt zijn pony’s van een Toyota-blok

Auteur: ricardo, gepost 29 december 2014 om 15:58 – 52 Reacties

Deze Aston Martin DB7 krijgt zijn pony


Britse stijl combineren met Japanse motorperfectie. Waarom gebeurt dit eigenlijk niet veel vaker?

Een glorieuze V8 of V12 uit een Aston Martin omwisselen voor het blok uit een Toyota Supra. Wie zoiets flikt hoort eigenlijk zijn petrolheadlicentie door de versnipperaar te halen. Want kom op. Maar geldt zoiets ook voor de Aston Martin DB7 van de eerste lichting? U weet wel, het meest verkochte model van het Britse merk, geleverd met een 3.2-liter zes-in-lijn van Ford onder de kap.

Een motor waarmee de Aston prima kon meekomen en hem bovendien relatief betaalbaar maakte, maar echt spectaculair wordt het nooit. Dan snappen we de keuze van deze Canadese DB7-eigenaar eigenlijk wel. Hij liet bij Force-Fed Performance Turbos & Tuning zijn zespitter omwisselen voor de briljante 2JZ-GTE uit de Toyota Supra. Aangevuld met een Borg Warner turbo (72 mm) en een Microtech EFI die de aansturing van het blok regelt. Het vermogen, dat op ongeveer 650 pk uitkomt, gaat via een zesbak van Getrag naar de achterwielen.

Helaas, een video ontbreekt vooralsnog, maar we hebben wel een reeks foto’s van ná de harttransplantatie. All in favor?

Deze Aston Martin DB7 krijgt zijn pony's van een Toyota-blok

Deze Aston Martin DB7 krijgt zijn pony's van een Toyota-blok

Deze Aston Martin DB7 krijgt zijn pony's van een Toyota-blok

Ook interessant!

  • Goedkoopste Aston Martin van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Aston Martin van Marktplaats
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db7, motor, supra, Toyota

Vorig bericht: « Reddingsdiensten halen Nederlandse chauffeur van veerboot
Volgend bericht: Video: Het Geluid van 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    29 december 2014 om 16:10

    Persoonlijk zal het me mijn reet roesten wat iemand met zijn eigen wagen doet, maar bij dit projectje had ik toch een “Qué?!” momentje….

    En op de begin vraag terug te komen: Britse auto’s horen nu eenmaal op en top Brits te zijn, met alle ongemakken die daar bij horen ;-)

    Login om te reageren
    • motiondrive zegt

      29 december 2014 om 18:08

      @Rob: Ik sluit me hier meer dan volledig bij aan… Bij dit soort auto’s gaat het niet om snel, sneller snelst. Hier hoort gewoon een fijne soepele motor in te liggen, geen opgepompte Japanse rekenmachine. Dan heb je de auto gewoon niet begrepen.

      Login om te reageren
  2. hillegaar zegt

    29 december 2014 om 16:13

    vreemd project

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    29 december 2014 om 16:14

    Lotus bewijst al jaren dat het een goede combi is, dus waarom niet..

    De originele 6 cilinder is trouwens geen Ford blok maar een goede oude Jaguar 6 cilinder uit de tijd dat zij nog niet tot Ford behoorde..

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    29 december 2014 om 16:29

    Als je dan toch gaat swappen, waarom geen AMG motor? Dan loop je gelijk in de pas met toekomstige modellen. iWel cool dat het allemaal past. Kan gelijk die ECU onder de bestuurdersstoel vandaan. Kunnen lange mensen er ook gelijk redelijk in zitten!

    Login om te reageren
  5. potjak zegt

    29 december 2014 om 16:33

    Lotus?

    Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    29 december 2014 om 16:35

    Als een fraai Zwitsers horloge fitten met een Japans uurwerk… Wordt er -misschien- beter van maar helemaal juist is het niet… Afgaande op Noble kan dat Fordblokje best wat… En zulk vermogen uit zo’n blok zal vast niet erg subtiel gaan (niet gehinderd door enige kennis wat Japans spul betreft…)

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      29 december 2014 om 17:58

      @davelepeef:

      Noble gebruikt een V6 uit de Ford Mondeo.
      Die heeft dan ook helemaal niets te maken met de antieke origineel Aston Martin zesinlijn uit de DB7.

      Login om te reageren
      • stancedjetta zegt

        29 december 2014 om 18:36

        @carmasterr: Noble gebruikt toch de V8 uit de xc90 en s80 van yamaha?

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          29 december 2014 om 19:19

          @stancedjetta: klopt, deels. De V8 in de M600 is een aangepaste variant van de V8 (motorcode B8444S) uit de Volvo XC90 en S80. De motoren die door Noble gebruikt worden hebben echter niks te maken met Volvo, deze worden via een externe partij bij Yamaha afgenomen. Wel is het zo dat het blok wat door Volvo gebruikt wordt op geringe drukvulling al net zoveel vermogen levert als het blok in de Noble doet.

          Login om te reageren
        • bohica zegt

          29 december 2014 om 19:22

          @stancedjetta: dat is in het latere model

          Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 december 2014 om 01:02

          @stancedjetta:

          @davelepeef had het over Ford blokken.
          De enige Ford blokken die Noble gebruikt heeft waren de 3.0 V6’en uit de Mondeo.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            30 december 2014 om 09:55

            @carmasterr: Eerste series maakten zelfs nog gebruik van de 2,5 V6. Wel met turbo.

            Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        29 december 2014 om 23:39

        @carmasterr: word! Dat had ik niet opgemerkt maar inderdaad… Waar komt dát blok vandaan dan…? En gaat inderdaad op voor de oude types…

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 december 2014 om 01:10

          @davelepeef:

          Waar komt welk blok vandaan?

          Login om te reageren
  7. rammillius zegt

    29 december 2014 om 16:38

    Vreemde wissel maar als de eigenaar dat wilt, dan houd ik hem niet tegen. Ieder mag doen met zijn of haar auto wat die wilt.

    Login om te reageren
  8. arii zegt

    29 december 2014 om 16:52

    Alhoewel ik helemaal Supra-gek ben, heb ik liever dat zo’n blok in een Supra blijft maargoed. Ik weet niet dat bij zo’n Aston past maar het geluid van een 2jz klinkt echt heerlijk.

    Login om te reageren
  9. dawwg zegt

    29 december 2014 om 17:03

    Vindt een 2.0L met mega-turbo erop nou niet echt passen bij een GT qua karakter eerlijk gezegd. Ten eerste een turbogat, lag en ook het geluid past er niet bij. Zal uiteraard wel gaan als de brandweer, maar waarom niet gewoon een (mechanische) compressor op date 3.2L blok schroeven; win je ook een pk-tje of 100 mee en past veel meer bij het karakter van een zware auto …

    Login om te reageren
    • laulau zegt

      29 december 2014 om 17:15

      @dawwg: euhh volgens mij is een 2jz-GTE een 3 liter zes in lijn…

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      29 december 2014 om 17:16

      @dawwg: 3.0-liter. Maar de turbo is wel onnodig groot, ik heb 2JZ’s ruim 650 pk “zien” doen met een kleiner exemplaar. Maar indien goed afgesteld zal het turbogat wel meevallen. Daarnaast kan het geluid van de standaard 6-cilinder of V12 niet tippen aan het geluid van de 2JZ. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

      Login om te reageren
      • dennisvvti zegt

        29 december 2014 om 18:32

        @ej20g: me 2!!! Love That engine !!

        Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      29 december 2014 om 17:22

      @dawwg: 2JZ blokken zijn van huis uit drie liters dus mist het nu slechts 200cc volgens het boekje.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      29 december 2014 om 20:46

      @dawwg:

      Op die aston 3.2 staat fabriek af al een supercharger tenzij ik me zwaar vergis.
      De DB7 van een kennis heeft alleszinds een compressor.

      Login om te reageren
  10. janmetdelangeachternaam zegt

    29 december 2014 om 17:13

    man man man man….

    Login om te reageren
  11. Junior540 zegt

    29 december 2014 om 17:19

    Wel een goed idee, zo’n Supra blok is natuurlijk erg betrouwbaar en goed op te voeren, had ook een Skyline GT-R blok kunnen pakken…

    Login om te reageren
  12. Thomasio zegt

    29 december 2014 om 17:22

    Mooie carbon kleppendeksel op een gietijzeren blok :P

    Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      29 december 2014 om 17:26

      @Thomasio: om te voorkomen dat hij top zwaar word. Op zich best logisch: gietijzeren blok, aluminium kop en carbon top.

      Login om te reageren
  13. burninrubber zegt

    29 december 2014 om 17:28

    Eigenlijk heel slim, want zo een Aston Martin motor zal wel niet veel soeps zijn.

    Login om te reageren
  14. rolov zegt

    29 december 2014 om 17:29

    Fucking vet

    Login om te reageren
  15. bofkont zegt

    29 december 2014 om 17:50

    Schande,schande !!

    Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    29 december 2014 om 18:14

    Best simpel, in zo een auto hoort niet zo een blok, ik rij zelf een toyota supra, maar toen mn m3 blok stuk ging kon ik ook een supra blok erin doen maar hoort gewoon niet,

    Idem als ik een aston rijd zou ik er geen jappen blok inwillen, daar hoort gewoon een AM blok in, niks anders, idem als je een ferrari hebt hoort daar een ferrari blok in etc etc

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      29 december 2014 om 18:59

      @spykerboy: onzin. Het Is een leuk project. Ik.kwam op de ring een keer een 3 coupe tegen van een stel Engelsen. We hoorde al dat er iets niet klopte maar toen ging de kap open. Lag er een Cosworth blok in. Erg leuk.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        30 december 2014 om 09:05

        @rolov: tja ieder zn mening, ik ben achhteraf blij dat ik jn mn m3 toen geen supra blok gelepeld heb, maar verkocht zo houd ik alleen de goede herinneringen eraan over ✌️

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          30 december 2014 om 10:27

          @spykerboy: jij verkocht hem. Engelsen zijn echt autogek zij racen ermee. Dus die doen zulke dingen. Ik heb respect voor zulke creativiteit. dus ook die aston. Het Was geen speciale editie maar gewoon een standaard v6 db7. Kan er alleen maar om grijnzen als ik dat soort berichten tegenkom. ;)

          Login om te reageren
          • flashevan zegt

            30 december 2014 om 11:30

            @rolov: zes in lijn, geen V6

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              30 december 2014 om 12:54

              @flashevan: ja idd 6 in lijn. Solly.

              Login om te reageren
  17. scottishcarspotter2000 zegt

    29 december 2014 om 18:32

    Maker opsluiten en de auto terug laten bouwen naar origineel, en wel direct!

    Login om te reageren
  18. 3246cm252kw zegt

    29 december 2014 om 19:14

    Ben erg benieuwd naar een videofragment! :-)

    Login om te reageren
    • pudi zegt

      29 december 2014 om 20:18

      @3246cm252kw: ik ook een 2JZ klinkt gegarandeerd lekker

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        30 december 2014 om 02:04

        @pudi: ik ben ook zeker gek van die Japanse turbo monsters! :-D

        Login om te reageren
  19. vali1992nl zegt

    29 december 2014 om 19:16

    Goeie zaak! 2jz maakt elke auto beter. De beste man heeft groot gelijk.

    Login om te reageren
  20. pudi zegt

    29 december 2014 om 20:16

    Heerlijk! Een 2JZ! :) en die Aston Martin is ook niet mid vooral niet met dit blok!

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    29 december 2014 om 20:17

    Voor een sportwagen kan ik het begrijpen, maar voor een luxe gt?

    Een 6 cylinder inruilen voor een V6? Niet logisch.

    Login om te reageren
    • pudi zegt

      29 december 2014 om 20:21

      @Hupke: wel logisch ten eerste een 6cillinder kan ook een v6 Zinn
      Ten tweede hij is veel sneller
      Ten derde hij klinkt lekkerder met zo’n turbo geluid
      Ten vierde je rijd gewoon met stijl als je zo’n 2JZ hebt in een Aston

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        29 december 2014 om 20:51

        @pudi:

        Wel voor de duidelijkheid een soepele, smooth 6 in lijn ruilen voor een trillende V6.

        In een GT is het net de bedoeling dat je binnenin niet te veel van de motor hoort dus word dat turbo geluid nogal vervelend.

        Ik zie niet in wat de link is tussen race-spulletjes en stijl.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 december 2014 om 01:07

          @Hupke:

          De 2jz-gte is een zes in lijn.
          Dus wat is dan het probleem?

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            30 december 2014 om 01:16

            @carmasterr:

            Het probleem is dan dat ik foutief dacht dat het een V6 was.

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              30 december 2014 om 11:09

              @Hupke:

              Precies, en dat is best apart te noemen.
              Op de foto’s bij het artikel is het toch duidelijk geen V6.

              Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      30 december 2014 om 02:06

      @Hupke: naja als je gek bent van de DB7 en van de motor en het geluid van een supra heb je zo wel een ultra snellen DB7 :-)

      Login om te reageren
  22. titustiel zegt

    30 december 2014 om 01:34

    in NL rijden trouwens een stuk of 120 DB7 ,niet verkeerd

    Login om te reageren
  23. crackdavid zegt

    30 december 2014 om 02:36

    Een 2JZ is een 6 in lijn…

    Login om te reageren
  24. rob5nismo zegt

    30 december 2014 om 17:00

    Ik vind het wel relaxt
    Een keer uit de bekende doos denken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North