En hij is eigenlijk helemaal niet zo duur.
Althans, op dit moment, want het startbod op eBay staat nu op 12.500 USD. Daarvoor krijg je een Ray Kuns East Coast 8 uit het jaar 1933. Het is een Amerikaanse Sprint Car die 30 jaar geleden werd gerestaureerd. Sprint Cars zijn tegenwoordig inderdaad die auto’s die er een beetje belachelijk uitzien en op onverhard als zotten rondjes rijden.
De achterzijde van deze klassieker komt van een Ford uit 1934, de motor is afkomstig van hetzelfde merk. Er zit zowaar een gordel in en gezien het feit dat de versnellingshendel tussen de benen van de coureur naar buiten steekt, raden we de toekomstige eigenaar van harte aan om de gordel ook daadwerkelijk te gebruiken.
Zoals bij meer auto’s uit die tijd (voorbeeldje) zit het remhendel buiten de kuip. Om de feestvreugde te verhogen zitten er alleen remmen op de achterwielen. Knappe jongen die hiermee hard in de rondte gaat, maar de voldoening moet ongekend zijn. Ik vind ‘m bruut. Check vooral ook even die zes uitlaten die als miniguns naar achteren steken.
singer911 zegt
Geweldig zeg! Alleen al om in je garage te zetten en naar te kijken.
JanJansen zegt
Als er een kenteken op zou zitten is dit natuurlijk de ultieme cyclekart
clarkson zegt
Gaaf ding. Leuk om zelf te maken. Heb alleen nooit tijd voor zulke dingen.
FieRo zegt
Die gordels lijken me niet origineel…zelfs mijn 1969 Suburban had ze (nog) niet
toyotafortuner zegt
@FieRo: Dat is nog eens een gave Sub :) Zo oud zie ik ze bijna nooit! De oudste Sub die ik spotte, buiten een meeting om, is een ’63er in IJmuiden. Ik zeg: blijf er nog lang van genieten. En veel plezierige cruisemijlen toegewenst. Suburbans die geen 5-deurs zijn, zijn best zeldzaam hier.
FieRo zegt
@toyotafortuner: ja helaas heb ik ‘m al zo’n 7 jaar geleden verkocht. Inderdaad 1 deur links en 2 rechts! Ik had ‘m grotendeels opgeknapt en het was een superbak. Tot de 350 v8 het begaf na een lange rit vanuit zuid Frankrijk. Een ander 350 blok erin gelegd maar die bleek niet goed te zijn en liep ook vast (onbetrouwbare verkoper). Uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.. Jammer. Ik zie ook dat de jaren 70/80 Suburbans in prijs gekelderd zijn sinds de nieuwe oldtimer regels.
gtwillem zegt
Dit is toch veel leuker om in je collectie te hebben dan nog weer een Ferrari of Lamborghini???
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Het is dan wel back to the future dag geweest, maar een auto uit 1933 met een achterkant van 1994 behoeft toch enige uitleg.
FieRo zegt
6 uitlaatpijpen maar de motor lijkt een V8 flathead te zijn ?
O plaat zegt
@FieRo:
De middenste 2 cilinders hun uitlaat kleppen zitten zo dicht op één dat ze bij de uitlaat collector door één buis lopen.
http://www.vanpeltsales.com/FH_web/FH_images/FH_engine-pics/Flathead_Engine_completeblock_1949-53.jpg
carmasterr zegt
@FieRo:
Dat is normaal voor een flathead V8.
De uitlaatpoorten lopen door het blok heen omdat de zijkleppen naar de binnenkant van de V gericht zijn. De uitlaatpoorten van de binnenste cilinders (van opzij gezien) zitten tegen elkaar aan, vandaar dat er daar maar een pijp gebruikt werd.
Hupke zegt
Zo’n ding moet je niet bezitten, je moet het ooit eens gereden hebben en dan doorgeven aan de volgende.
cthijs zegt
Wat moet je toch met zo n doodskist op wielen